Reklama

Reklama

Hledám Amy

  • Česko Zoufalec (více)
Trailer

VOD (1)

Komiksoví kreslíři Holden a Banky jsou nejlepší přátelé už 20 let. Zdá se, že jejich bezstarostný život nemůže nic ohrozit. Dokud ovšem nepotkají Alyssu. Holden se zamiluje, pak ale zjistí, že si dělá plané naděje. Alyssa je totiž lesbička. Dva komiksoví nadšenci Holden McNeil a Banky Edwards, kteří žijí v New Jersey, jsou nerozluční kamarádi už dvacet let. Přes den tráví čas společně ve svém studiu a večer se chodí ven bavit. Jejich přátelství má však poprvé v životě dostat povážlivou trhlinu poté, co jim zkříží cestu nádherná mladá lesbička Alyssa Jonesová. Holden se do ní zamiluje a záhy musí čelit Bankyho žárlivosti i barvité minulosti své nové přítelkyně. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (510)

HAL 

všechny recenze uživatele

Velmi netradiční romantická komedie. Kevin Smith se trochu zklidnil a až na dva vtípky na začátku (obligátní utahování ze Star Wars a geniální parafráze scény z Čelistí) se věnuje hlavně postavám a příběhu, který je jak originální tak i velmi zábavný. Dialogy jsou tradičně dovedené k dokonalosti a nikdy nesklouznou do trapně vulgárního "prcičkovského" humoru - na tom mají samozřejmě velkou zásluhu také herci, obzvlášť Ben Affleck je skvělý (ano, ten Affleck o kterém jste si mysleli že hraje hůř než maminčino žehlící prkno). ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Hledám Amy se až někdy do pětadvacáté minuty rozebíhá jako standardní romantická komedie: svobodný chlapec potkal zdánlivě svobodnou dívku, jsou si navzájem sympatičtí, začínají spolu chodit. Jenomže ta dívka není tak docela svobodná a více než chlapci ji zajímají jiné dívky. Nebo ne? ___ Smith se v málokterém ohledu drží žánrových konvencí. Humor je sprostější, postavy jsou nadrženější, zběhlejší v popkultuře a nepříliš jisté ohledně své sexuální orientace. Tradiční schéma sházení a rozcházení nesměřuje k předvídatelnému závěru a navíc je od začátku ozvláštněno tím, že jsou ve hře tři na sobě závislé postavy. Namísto plnokrevných hrdinů jde ale jen o trochu lépe prokreslené karikatury, zejména v případě Alyssy, ženy hříšné, citově nestabilní a lehce hysterické, se kterou Smith do značné míry nakládá, jako kdyby šlo o pouhé zhmotnění snu každého nerda. Jako vzorové manic pixie dream girl jí chybí autentičtější osobnost a coby bytost z jiného světa slouží zejména k tomu, aby citově nezralého hlavního hrdinu přiměla dospět (jedinkrát film přejímá její perspektivu, aby nám ukázal, jak na vztah reagují její kamarádky). Její osud režiséra nezajímá a logiku se v jejím jednání najít nesnaží. ___ Holdenův strach ze ztráty a nevratných životních rozhodnutí je nejlépe vyjádřen závěrečnou konfrontací všech tří postav. Nechce o nikoho přijít, nechce, aby na pohovce zůstalo prázdné místo. Teprve po této zkušenosti si uvědomí, že nemůže být vždy po jeho, že život není stejně jako komiksy naplněním jeho fantazií. Aby mohl učinit další životní krok, musí nejprve zabít jednu z postav svého komiksu a s tím symbolicky i svou závislost na dosavadním způsobu existence. Sdělení, které se nám Smith snaží předat, v sobě jistě má kus životní pravdy, ale je závažnější, než kolik jeho mikrokosmos komických figurek a dialogů o popkultuře a penetraci snese. ___ Realismus ve vykreslení mezilidských vztahů a citlivost vůči postavám si představuji jinak, což ale neznamená, že by Amy nebyla prvotřídní komedií. Vlastně je tak dobrou komedií zejména díky tomu, jak nepravděpodobně postavy uvažují a jednají. Smith ví, kde postavit kameru a jak rozmístit figury v prostoru, aby scéna byla vtipná už jen tím, kde kdo stojí/sedí a jak se tváří. Po většinu filmu mu stačí statická kamera a několik málo střídajících se prostředí. Bez podobné stylistické suverenity a perfektního timingu (zahřmení po vyznání „I love you“, prostříhávání zraňující konverzace s tvrdými střety hokejistů) by dialogy, na nichž je film postaven, tak nevynikly. Holdenova ztráta rovnováhy a zhoustnutí atmosféry jsou přibližně od poloviny filmu častěji vyjadřovány „nervózní“ ruční kamerou a film se alespoň způsobem snímání vzdaluje od frašky s pečlivě promyšlenými kompozicemi směrem k realističtějšímu záznamu spontánních emocionálních výjevů. Scénář sice ve své snaze o dospělost selhává, ale Smithovu režii bych za vyzrálou bez otálení označil. 75% Zajímavé komentáře: Subjektiv, Morien, chlievik ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Mé druhé setkání s Amy už přece jen dopadlo lépe než to první. Film má opět spoustu fantastických myšlenek a vynikajících dialogů. O sexu se tady opět dozvíme některé nové pojmy. Tak jako byl v Zack a Miri Bludný Holanďan tak tady je to pro změnu termín Želízko. Mlčenlivý Bob v tomto filmu promluví a prakticky celý ten problém rozlouskne. Osobně cítím z tohoto filmu vrchol Smithovy tvorby. 85% ()

juta 

všechny recenze uživatele

Trochu slabší dílo pána Smithe. Je pravda, že Smithovi nevadí říkat věci naplno a nevím jaké měl reakce na toto dílo v konzervativní Americe. Opět se tu moc mluví, příběh mě moc nezaujal, ale nejvíc jsem tu postrádal humor a především dvojici Jaye a Boba, kteří se tu objevili jen na chvíli, takže šlo spíš o takové zvláštní romantické drama, než že by se u toho člověk smál. ()

MonaSax 

všechny recenze uživatele

Kevin Smith si pro své fanoušky připravil po zábavě ve Quick Stopu a Flákačích opravdovou emocionální bombu, která mně osobně velice zasáhla. Tento film rozhodně není pro lidi, kterým vadí homosexualita. Filmové dílo, kde není opravdová a pořádná láska, se mnou nehne. Banky, Holden a Alyssa všichni hrají brilantně své role a já jim nemám, co vytknout. Zezačátku mně trochu rozčiloval nakřáplý hlas Alyssy, ale později mi přišel docela sexy. Trochu mi vadilo, že se tam objevil později Jay se svýma kecama, které jsou jindy vtipné a vhodné, ale Silent Bob to zachránil a se svým projevem mně fakt dost dostal. Tento film je kvalitní od začátku do konce. Opravdu bych si ráda přečetla komiks Chasing Amy od Holdena. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (15)

  • Holden a Banky jsou postavy z Salingerova románu Kdo chytá v žitě. (Kulmon)
  • Ve filmu je opět zmíněno číslo 37. Toto číslo je alespoň jednou zmíněno v každém filmu Kevina Smitha. (Karlos80)

Reklama

Reklama