Režie:
Denis VilleneuveScénář:
Denis VilleneuveKamera:
André TurpinHrají:
Marie-Josée Croze, Jean-Nicolas Verreault, John Dunn-Hill, Robin Aubert, Jacques Lavallée, Gerry O'Brien, Sylvie Moreau, Alejandro Morán (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Bohatá modelka Bibiane (Marie-Josée Croze) zpochybňuje po traumatickém potratu svůj zdánlivě dokonalý život. Její podnikání v rodinné síti butiků končí fiaskem a navíc jedné noci z nepozornosti přejede člověka. Druhý den ráno se dozvídá o muži, který zemřel po srážce s autem. Sužována pocitem viny se zúčastní jeho pohřbu. Tam se seznámí s pozůstalým synem Evianem (Jean-Nicolas Verreault) a naváže s ním milostný poměr. Bojí se mu však prozradit své temné tajemství… Existenciální příběh plný paradoxů, v němž mají místo mystické, symbolické, komické i romantické scény, má nezvyklého kolektivního vypravěče: norské ryby určené do kanadských restaurací. (Cinemax)
(více)Recenze (66)
Doufal jsem, že nevyplave a celý zbytek filmu bude bez ní. Nechtělo se mi dál sledovat, jak se sprchuje a zalézá do postele. Od toho popela se ale už neumyla, takže happyend. Celkově dost blbý film. Škoda, že všichni diváci zjevně ještě v jeho průběhu zapomněli, čím její Maelström začíná. Chycená ve víru nicméně byla už před tím, o čemž se ale nedovídáme nic. Sled vypravěčů vypráví velmi starý příběh. ()
Po Požárech a Polytechnice nemohu jít výš i kdybych chtěla. Tudíž souhlasím s uživatelkou kareen, která souhlasí s uživatelem Jherhawem. Denisovi se tentokrát opravdu nepodařilo vytvořit takovou atmosféru a ponor do zraněné duše, abych k Bibiane cítila empatii a když už, tak jsem jí cítila skoro víc k synovi zemřelého. Velká škoda. ()
Pozoruhodná žánrová a pocitová vecička. Villeneuve sa podľa vlastných slov po jej realizácii na 8 rokov cielene odmlčal, nebol presvedčený, že ide správnou cestou. V porovnaní s Incendies, ktoré nasledovali, v mnohých smeroch pravdivejšia a úprimnejšia výpoveď (akokoľvek neučesanejšia je). ()
Strašně dlouhá expozice utápějící se v depresi hlavní hrdinky je na můj vkus už trochu moc. Ve chvíli kdy ale Villeneuve začal posunovat děj skrze rozbité časové linie mě to ovšem chytlo. Bizarní spleť událostí, náhod a osudových setkání ještě uvozuje vypravěč, kterým je právě porcovaná ryba. Herecky brilantní a naprosto realistické. Nejpodivnější romantický film za hodně dlouhou dobu. ()
Viac menej podobný prípad ako predchádzajúci Villeneuveov film. Len tu mi ešte jeho nevyzretosť a mladícka dravosť sadli viac, ako pobehovanie po púšti s účelom kvalitnej erekcie. Film každopádne začína veľmi svojrázne a takmer ma odradil, ale čím ďalej tým viac ma príbeh Bibiany vťahoval ako do sujetu, tak do jej myšlienkových pochodov. Bol zábavné sledovať všetky motívy a dedukovať témy, ktoré Denis ešte trochu neohrabane používa a ponúka. A asi to chce aj opakované pozretie, aby to človek docenil ešte viac. Takto je to dosť pocitová záležitosť, ktorá ma proste oslovila a môže za to aj krásna Marie-Josée Croze, aby som bol úprimný. ()
Galerie (8)
Photo © MFF Karlovy Vary 2011
Zajímavosti (2)
- Hlavná hrdinka dostáva druhú šancu do života v polovici stopáže snímky. Keď prežije pád s autom do vody, zaslúži si právo na život – tak to mieni rozprávač filmu. Je to symbolika krstu, nového života. Ponorenie symbolizuje smrť starému životu a zmytie hriechu vraždy. Zároveň sa ponára spolu s autom, ktoré zabilo a zbavuje sa ho navždy. Vynorenie sa reprezentuje jej prechod do nového života. (Biopler)
- Hlavní hrdinka chce poslat do moře svoje BMW řady 3. Nejprve se jí auto zasekne o podvozek zhruba ve své polovině o hranu betonové mola. Můžeme si všimnout, že do vody má spadnout starší model, tento vůz je navíc notně poničený. Hrdinka prekérní situaci řeší tak, že sedne do auta, nastartuje a sjede do vody. To by se jí ale ve skutečnosti nepodařilo. Auto má náhon na přední kola a ta visela ve vzduchu. (klukluka)
Reklama