Reklama

Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Malebnou českou krajinou projíždí motoráček. Lidé uvnitř sedí, švitoří, nebo naopak mlčí, pokukují z oken nebo pospávají. Vlak se náhle porouchá a strojvůdce Miloš musí vystoupit z vlaku, aby poruchu napravil. Vlak stojící v mírném spádu se však samovolně rozjede zpět do výchozí stanice a vyděšenému Milošovi nezbývá než se poklusem vydat za ním. Cestující ocení, že zase jedou, ale záhy si uvědomí, že špatným směrem. Hlasitě protestují a dožadují se informací. Kabina strojvedoucího je neprodyšně uzavřená a nikdo se zpoza dveří neozývá. Mezi cestujícími se šíří první ataky paniky – že by to byl únos, pomsta nebo naprosté selhání systému? Kontakt s okolím prostřednictvím mobilních telefonů selhává a nepomáhá ani zoufalý křik z oken. Cestující za pomocí brutálních prostředků a myslivcovy pušky otevřou dveře obou kabin strojvůdce, ale dosáhnou pouze potvrzení svých nejhorších očekávání, a to - že motoráček nikdo neřídí… (CinemArt)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (625)

Matty 

všechny recenze uživatele

Ačkoli se film z větší části odehrává v jedoucím vlaku, pocitově mi přišlo, že stojí několik hodin na místě a bez posunu, gradace nebo katarze recykluje určité tiky a repliky. Rytmus vyprávění je spíš zadrhávající než plynulý, skeče a historky na sebe nejsou hladce napojovány, působí jako autonomní segmenty. Místo toho, aby postupně došlo k semknutí vyprávění, k propojení jednotlivých postav opakujícími se motivy, ještě víc se rozevírá. Přibývá postav, lokací i podzápletek. U jistých postav těžko určit, jaký vzorek společnosti, typický znak češství nebo mechanismus vypořádávání se s krizovou situací reprezentují, proč ve filmu vlastně jsou. Komičnost jiných, třeba záštiplné manželky-alkoholičky nebo vynervované samoživitelky, pak nestojí pouze na tom, že uvažují stereotypně. Samy zosobňují rozšířené stereotypy. Film ve snaze o vtipnost za každou cenu občas chytá křeč a zbytečně často sází na prvoplánové vtipy, kdy se někdo pozvrací nebo řekne, že není píča. Nesourodý tentokrát oproti Vlastníkům není jen kolektiv lidí spojených uzavřeným prostorem, ale celý film, stylisticky rozkročený mezi němou groteskou, absurditou a parodií hollywoodských katastrofických filmů, s náběhy na satiru společenskou, politickou a mediální. V poslední disciplíně podává nakonec nejlepší výkon. Titulní Mimořádná událost je míněna ironicky. Tou se jízda odbrzděného vlaku stává až přispěním médií lačných po senzačních zprávách. Ve skutečnosti se ve vlaku odehrává nedůležitá fraška, kterou jen její přímí účastníci, kterým chybí odstup, prožívají jako něco zlomového. Právě neschopnost novinářů poodstoupit, odlišit tragédii od komedie, a věnovat se namísto kravin podstatným tématům současnosti, Havelka trefně pojmenovává. Škoda, že se k této pointě dobírá hodně klopotně, s množstvím rušivých odboček a únavných mezizastávek. 50% ()

Nevka 

všechny recenze uživatele

Mimořádná událost je velmi příjemným překvapením, které bude pro českého diváka možná dokonce o něco stravitelnější než Vlastníci. Je totiž přímočařejší a nabízí více „vtipných" situací. Humor neztrácí na kadenci, hudební doprovod je místy správně bizarní a herecky si vlakové drama také maximálně užijete. Pokud bych měl v posledních letech doporučit nějakou českou komedii, jednoznačně bych ukázal na „mimořádku". Těším se na druhé zhlédnutí a jsem zvědav, co Havelka připraví příště. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

V porovnání byli Vlastníci skvělí. Tady se stydíte střídavě za herce, za dialogy, za scénář. Kdyby natočili o té skutečné události film zvenku, tedy tu malou část kde se hejtman snaží nahnat body, a kdy místní SDH s velkou pompou složí nafukovací hrad, dalo se z toho s některými nápady něco vytřískat. Většina se ale odehrává v čugále, a její cestující nemůžete počastovat nevulgárně. Prostě sorry pane Havelka, ale tohle bylo velký hnědý eee. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Nahlédnutí do české národní povahy. Havelkova sžíravá satira, uzavřena v mikrosvět obyčejného vlakového kupé, se vyjadřuje především k současnosti, k jevům, které poznamenaly životy nás všech. Barvitý vzorek lidské společnosti, ztvárněný před kamerou zástupem vynikajících herců nejen zvučných, ale i méně známých jmen, byl sezdán proto, aby náležitě zesmešňoval všechno to, co je nám tolik blízké a povědomé: velkohubé politiky, militantní xenofoby, bohorovné žvanily, idioty i chytrolíny, lháře, pokrytce, i ty, kteří myslí na sebe a své pohodlí. Že tak činí způsobem výhradně komediálním, není od věci: vždyť humor je nejúčinnější zbraní proti všem blbcům. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Mimořádná blbost o přitroublé vlakové etudě a rádoby studie několika pitoreskních pacharakterů, kterou sice vytrhává povícero fuckt vtipných lingvistických bonbonmotů na hranici genitality, avšak její snaživě příjemný dojem kurví zejména to, jak je místy násilná. Tím mám na müsli zejména násilně prkenné projevy, naštěstí menšiny, kdovíproč angažovaných brutálních neherců, občasné zabijácky strojené až idiotské dialogy za každou cenu, hrstku opravdu vyp(e/i)čených smrtících trapkonevtipů a  několik terminálně atrofovaných metafor pro mongololidi. Podstatným kritériem, které dělá frajera, je konzistence, Jirko! To máš jako se spermatem. Uvážlivějším borcům s pečlivou přípravou to nestéká ani po skle, ovšem když exhibičně honíš příliš často, je z toho pak taková řídká a neadhezní žádnásláva, která akorát tak štípe v očích. Z Vlastníků i divadla vím, že tam toho míváš na solidně husté bukkake, tudíž příště prosím masturbuj, až když máš opravdu plný pytel pořádného matroše! Dneska dost žluklá trojka do indexu. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (27)

  • Film uzavírá píseň „Tunel jménem čas“ od skupiny Hoboes. (sator)
  • Inspirací pro představitele majitele pohřebního ústavu byl Ivan Genov, taktéž majitel pohřebního ústavu, který se sám nazýval noblesním funebrákem. (Nugat)
  • Událost se stala 19. 2. 2019 na trase regionální železniční dráhy Studenec–Křižanov, mezi železničními stanicemi Velké Meziříčí a Křižanov. Ve vlaku se nacházelo 11 cestujících. Bezprostřední příčina byla nesprávná manipulace se vzduchovými ventily brzdového systému při odstraňování závady na střadačové brzdě. Vlak, který byl tvořen motorovou jednotkou typu Regio-Shuttle RS1 č. 95 54 5 841 002-9 výrobce STADLER PANKOW, jel bez obsluhy cca 4 kilometry průměrnou rychlostí 18 km, a poté byl mechanicky zastaven po 14 minutách jízdy ve výchozí stanici. Strojvedoucí vlaku se podle policie nedopustil trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti. Jeho jednání bylo přestupkem, který řešil Drážní úřad. (sator)

Související novinky

Květnové Kino na hranici se vrací

Květnové Kino na hranici se vrací

21.04.2022

Letošní 24. ročník filmové přehlídky Kino na hranici, která se koná na obou stranách řeky Olzy, v Českém Těšíně a Těšíně, proběhne 29. dubna až 3. května 2022. Organizátoři se vrátili k původní… (více)

Reklama

Reklama