Reklama

Reklama

Odpíchnout se

  • Česko Krok vpřed (více)

Paula prepustia z väzenia za ozbrojenú lúpež a pridelia ho pracovať k Murphovi, mužovi, ktorému zomiera syn. Obaja muži si počas práce vymieňajú svoje názory, hovoria o svojich pocitoch a postupne sa zbližujú. Paul sa snaží krotiť svoju výbušnú povahu a Murph sa chce sám pred sebou ospravedlniť za chyby, ktoré urobil pri výchove syna. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (27)

danliofer 

všechny recenze uživatele

Přesně takový druh americké konverzačky mi sedne jak studený obklad na vyvrknutý kotník. Už jen když jsem uviděla tvář Lieva Schreibera, tušila jsem, o jaký filmový zážitek se bude jednat. Člověk si ho nezapamatuje z nějakých blockbusterů, i když v nich taky hrál, ale spíš z amerických nezávisláků, jejichž názvy si člověk občas ani nepamatuje - spíš jen jejich atmosféru a Schreiberovu filmovou kreaci v nich. Tentokrát mu byl rovnocenným hereckým partnerem Ned Beatty. Dialogy jim plynuly z úst tak přirozeně, že se nemůžu ubránit dojmu, že to nebylo ze scénáře, ale to je určitě jen můj mylný dojem - v titulcích je uveden i scénárista:-) Mimochodem v jedné osobě i režisér. Prostě autorský film jak vyšitý! ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Filmy, kde se "nic neděje a jen tam mluví" mám rád a proto mě tento snímek tak bavil. Právě propuštěný Liev Schreiber a "starý pardál" Ned Beatty vedou během práce rozhovory o všem, ale hlavně o životě. A přitom zažívají všelijaké situace (tak např. se hned první den povede Lievovi urazit Neda, protože nevěděl, že jeho syn je gay) a pak se stále omlouvá. A právě ty situace a především ty rozhovory "o všem a zároveň o ničem" mě bavily. Ne na plný počet, ale na čistých 80 %, to je bez debat. ()

Reklama

eye candy 

všechny recenze uživatele

Dva Buddhadásové se vznášejí na obláčku filozofických rozjímání a za pochodu a posedu diskutují o způsobu jakým ve své skromné přirozenosti nakládat se životem, vážit si bližního svého i sama sebe. Snímek je provzdušněn několika pěknými momenty chlapské upřímnosti, myšlenkových flow outů a proměnou postav směřující ke katarzi. To vše pod záštitou dvouhodinového hereckého dialogu mezi Schreiberem a Beattym, se kterými celý film cestujeme jako příruční zavazadlo po parcích, lavičkách, lesících a sledujeme jejich názorové konfrontace. Zatímco prvnímu jmenovanému je vyhrazena převážně úvodní část filmu, v druhé polovině už se příběh věnuje hlavně postavě Murphyho, řešícího otcovské problémy. Dvě hodiny pobytu v tomto žánru, vyžadují trochu trpělivosti a ochoty, přenést se přes fakt, že s každým dalším dialogem "o hovnu" příjdete o pár vlasů na hlavě ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Ne, tak na Oskara tenhle filmek není, protože je obyčejný a to tak obyčejný, že se mu dá v pohodě uvěřit a přitom mít pocit, že tam někde žiji s nimi a potkávám ty dva na ulici a vůbec mi to nepřijde divný. Je to člověčina a tou to dýchá. Poslouchat ty dva je někdy o nervy a občas zazní nějaké moudro mezi sbíráním odpadků a uklízením města, jindy stačí zachovat se nějakým způsobem beze slov a přitom tím říct mnohé. Paule jsi fajn chlap a já Ti věřím, uvidíš, že to dáš a Murphe, jsem ráda, že jsi byl právě Ty ten, s kterým mohl Paul trávit svůj čas. Tenhle nezavislák mně sednul do nálady a tak dám klukům po dvou hvězdách, máte je mít. ()

UncleG 

všechny recenze uživatele

Film ode dna až po víko doslova napěchovaný životním moudrem. Pan režisér a scénárista v jedné osobě tam to moudro napřed naházel vídlema a pak na tý haldě skákal a skákal, aby se všechno moudro utemovalo a vešlo se ho tam co nejvíc. Takže nás čekají obligátní chlapské rozpravy o životě, plné takového toho nezávislého mlčení (dramatická pauza, se tomu říká, Bedříšku). Což suma sumárum čítá: filozofování o karmě a pravidlech lidské společnosti, homosexualitě, vyvržencích, mezilidských vztazích, zvířatech, snech a v nich ukryté symbolice, sexu, zábavě, bezdomovcích, mládeži, kriminále a nápravě charakteru v něm, nutnosti vlastnit auto, nadnárodních korporacích, vztahu mezi přírodou a člověkem, stáří, smrti, víře, zhýčkaných parchantech a lidech v politice, co je správné a co špatné, jak se mění charakter doby, konzumerismus ...a v neposlední řadě taky o Wal-Martu, o němž se dozvíme to nejhlubší poselství, že "na něco je dobrej a na něco ne." A ve vší té nikam nevedoucí (ovšem ne nezábavné) rozborce zapomněl pan Gilroy, že by se jeho film mohl občas taky někam Odpíchnout. ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama