Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Archivář dostane za úkol dát do pořádku sbírku poškozených videokazet a zjistí, že je filmařka natočila během vyšetřování nebezpečné sekty. (Netflix)

Videa (6)

Trailer

Recenze (184)

Trajektt 

všechny recenze uživatele

Jsem moc rád, že už jsem dospěl a že už nejsem malý chlapec, jelikož se přiznávám, že jsem se fakt u tohoto rádoby hororového seriálu nebál, jelikož už si dávno horory typu Noční můra v Elm Street dávám jako pohádky coby večerníček na dobrou noc a pak si to horory typu  Vřískot, zakousávám jako přesnídávku, Je pravdou, že v tomto díle nebyly skoro žádné lekačky, vykuchávačky a další ačky typické pro tento žánr. To už se víc leknu, když jdu po ulici a skočí na mně z balkonu nějaká ta černá kočka, samozřejmě ta zvířecí, protože kdyby to byla ta lidská, tak to by bylo asi jiný rodeo. Horor jako filmový žánr moc nevyhledávám, ale nechal jsem se zlákat půvabnými hodnoceními a komentáři mých oblíbených činitelů, zejména místních uživatelů Trevorem a xLIGHTxem. Celou sérií se táhne takové to příjemné nadpřirozené tajemno někdy dokonce až duchovno, které vás drží v napětí a s velkým očekáváním netrpělivě vyhlížíte, co se bude dít dál. Dokonce jsem i párkrát přistihl, že přemýšlím, což se moc často nestává u snímků tohoto typu. Samozřejmě náš hlavní hrdina, kterému jsem dal přezdívku Mukamba je roztomilý černoušek s nádhernými kudrnatými vlásky z nějaké té americké kolonie a podotýkám, že to není žádný pouliční dealer, ale slušně vychovaný a spořádaný občan, který má určitě nějakou tu vysokou školu, přesně tak, jak to v dnešní novodobé Americe chodí. Má velice zajímavé zaměstnání a tím není nic jiného než restaurování poničených a někdy až spálených audio a videonosičů. Musím fakt říct, že je to machr ve svém oboru, protože mně, když se jednou zamotala kazeta ve walkmanu, tak néé že jsem se ji snažil vymotat a následně slepit dohromady, ale po půl dni rozčilování jsem jí musel celej od lepidla a zamotanej jako moucha v pavučině vyhodit. Děj tohoto díla nemá cenu rozvádět, jelikož se do toho zaplétá velké množství vlivů jako přeskakování v čase, duchovní motivy a mnoho dalších zajímavých peripetií, ale myslím si, že pro fanoušky tohoto žánru je to příjemné zpestření a já jako hororový laik jsem to zkouknul za jedno sobotní odpoledne a nezbývá mi než dát zasloužených 70%. ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Pokud nechcete číst spoilery, tak tenhle komentář přeskočte!!!....... ........... ............. ............. ............. Archiv 81 má tradiční problém moderních hororů. Vybuduje atmosféru, položí řadu zajímavých a zneklidnujicich otázek a na konci na ně dá úplně retardované odpovědi. Ale úplně. Jo a taky spousta věcí nedává valný smysl. Třeba že jednou je potřeba podrezat oběť, ale pak najednou ne. Démon chce hrozně ven, ale vůbec se mu ven nechce. A tak dále a tak dále. A taky že chudý černošský strihač - sirotek jezdí v BMW. ()

Reklama

necisty 

všechny recenze uživatele

Docela slušný náběh si to na konci pokazilo výrazně méně strašidelnými prvky a hlavně slabým zakončením základní myšlenky. A to já vůbec ty lekací scény nevyhledávám, námět mě dost zaujmul, ale asi na tom chtělo trochu víc zapracovat. Menší počet dílů potěší a jednotlivé postavy taky ušly, hlavní dvojice perfekt. Pokud tomu ale neudělají druhou sérii a trochu nepřitlačí, tak asi smolík. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Veškeré kvality seriálu se patrně skrývaly v onom podcastu, který Netflix koupil a předal ke zpracování bandě netalentovaných fachidiotů. Skrývá se zde totiž spousta chutných hororových ingrediencí, které jsou takovou sympatickou kronikou amerických hororových motivů 20. století a najdeme zde vlivy od Lovecrafta přes Twilight Zone až k fascinaci okultismem ve vyšších patrech showbyznysu. První díly, které pracují s mnoha náznaky, stále nic nespojují, naopak se snaží co nejvíce věcí držet co nejdéle pod pokličkou, jsou výborné a místy mi až daly vzpomenout na Lost Highway. Archive 81 se ale od čtvrtého dílu zvrhne v zoufalou upachtěnost, které chybí prostředky, odvaha či jakákoli tvůrčí vize. Co je to doprdele vůbec za nápad, aby psal takřka ke každé epizodě pouhého osmidílného hororového seriálu scénář jiný scénárista? To jsem se nechal nachytat sledováním nějakého workshopu? Zásadní chyby v bodech: 1) Seriál mohl krásně ukrýt svoje produkční limity do práce s filmovým materiálem, pro což přece ta zápletka doslova řve. Vždyť se díváme na film, kde hlavní hrdina objevuje tajemné události skrze restoraci poškozených pásů z videokamery. Proč to nemůže být mystery horror mixnutý s found footage a klidně i němou černobílou vsuvkou z oněch 20. let, kde se odehrává 7. díl? No protože na to tam nemá nikdo odvahu a bojí se, že přecházet mezi více formáty a úhly sledování by na diváka mělo zbytečný nároky při sledování. 2) Mám osm hodin na profilaci postav, ale nedokážu u žádné z nich obhájit jiné motivace jejich činů než v rámci rodinného zadostiučinění. Opět nejspíše proto, aby to konvenovalo televizní cílovce, která by měla problém se napojit na postavy, které se pouští do nebezpečných pátrání třeba snad za účelem bádání, výzkumu, vnitřního pnutí či prosté zvídavosti. 3) Bylo by skvělý, kdyby si Netflix mohl dovolit projednou obsadit do hereckých rolí třeba, já nevim, herce, protože dívat se hodiny na přehrávající Dinu Shibabi mě nutí přehodnocovat můj obvyklý názor, že herectví je přeceňovaná filmová disciplína. Ačkoli uznávám, že s takhle hloupě napsanou postavou by asi bojoval kdekdo. 4) Proč ty čarodějky vypadaj jak z... á Rebbeca Sonnenshine, už mlčim. 5) Já mám pro debilní scénáře pochopení, ale když se na mě sesype v rámci jednoho děje hned několik debilních scénářů od několika lidí, tak při scénách, kdy odborník na analogový filmový materiál začne ničit stovky VHS kazet tím, že do nich náhodně mlátí francouzským klíčem, tak si řikám ty vole brzděte už ty vole. ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

[80%] ARCHIVE 81, coby zatím 8 dílná série a mě to bavilo od začátku do konce. Sem tam se najde pár zdlouhavějších scén, ale moc jich není, vyjma asi 7 díl, který mi tu přišel tak nějak navíc. Zpočátku mě zaujme bádání starých, poničených VHS hlavního herce. Krásně je to natočené, jak tu vidíme přítomnost a i minulost té holčiny, co nahrávala ty pásky. Takže vcítění do děje je zde asi nejsilnější stránkou. Nechybí pár tajemných scén a nějaké ty hororové prvky, které tu jsou, drží se sice při zemi, ale fungují perfektně. Takže sledování jak se vše vyvine, mi přijde neskutečně poutavé. Rko je zde také docela slušně využité. Veškeré postavy mě bavily. Jen ten závěr jsem čekal trochu velkolepější, ale to asi přeháním. Přerod do sci-fi žánru se odrazil až asi ve finále a v rozumném měřítku, že mi to nepřišlo přehnané ani moc překombinované. I soundtrack byl vydařený, hodil se do každé scénky. No, to se musí vidět, víc to okecávat nebudu. Během dvou dnů jsem si to shlédl, takže skoro jedním dechem. ()

Galerie (112)

Zajímavosti (11)

  • Kamera Fisher Price PXL2000, která nahrávala na audiokazety, byla vyrobena v roce 1987 a v prodeji vydržela pouhý rok. Vyrobeno bylo 400 tisíc kusů a prodávaly se za pevnou cenu 179 amerických dolarů. (NiWi)
  • Ve 38. minutě, když se Melody (Dina Shihabi) nachází na výstavě v umělecké galerii, slyšíme v pozadí skladbu „Dirty Boots“ od americké kapely Sonic Youth, která vyšla na šestém studiovém albu nazvaném „Goo“, které vyšlo v roce 1990. (Trajektt)

Reklama

Reklama