Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slepý pianista a skladatel Peter Oliver (Anthony Steffen), jehož přítelkyně Paola Whitney (Isabelle Marchall) se stala první obětí neznámého vraha, se pokusí sám na vlastní pěst rozřešit případ, s tím, kdo je zodpovědný za vraždu jeho přítelkyně a za následný řetězec vražd s použitím černé kočky a jejím drápem namočeným v jedu. (Karlos80)

(více)

Recenze (14)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Docela standardní, ale dnes již zcela zapomenuté giallo od málo známého režiséra, které by ale rozhodně zasloužilo nějakou tu reedici, protože kvalita obrazu byla hrozná. Děj filmu je tentokráte situován do Dánska (město Kodaň), do oblasti módy a modelek, pokolikáté už? Ale na tom není nic špatného, tam se to vždy hemží velmi pěknými dívkami, a to je jeden z pevných základů pro tento subžánr. Slepý pianista (dobrý Anthony Steffen), jehož přítelkyně byla první obětí neznámého zločince, je v centru vyšetřování a na stopě vrahovi poté, co policie se ukáže býti neschopná! Tajemný typický giallo oděný zabiják, řetězec vražd, kdy se relativně přitvrzuje na násilí, metoda je opravdu zvláštní a spíše směšná (černá kočka a s tlapou namočenou v jedu!) a, jak už to bývá, velké množství falešných stop a různých spletitostí podél celého výkresu, než se film přehoupne do finále. Spiknutí obsahuje i složky jako lesbismus, vvydírání, cizoložství, drogy, nechybí samozřejmě ani nějaká ta nahota. Film se obešel bez velkých hvězd, největší hvězda Sylvia Koscina si zde moc nezahrála. Toto giallo je ovlivněno ranými díly Maria Bavy, ale třeba i Argentem, nezapomenutelná finální sprchová scéna vraždy (mimochodem jedna z nejlepších grafických, dá se říct, že i částečně gore scén, které jsem v žánru kdy viděl, poprávu bych ji zařadil do první desítky těch nejodpornějších a nejhrubějších) zase Hitchcockem. Celá scéna pak dostatečně nahrazuje předchozí nedostatek krve. Podobné filmy; "La Tarantola dal ventre nero", "Blood and Black Lace", "Hatchet for the Honeymoon", "Cat O'Nine Tails", "Bird with the Crystal Plumage", "La Dama Rossa Uccide Sette Volte", "Suspiria" atd. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Ženy sú krásne, postsynchrony hrozné, dialógy debilné, vraždy krvavé (najmä tá posledná!) a koniec, ako sa patrí, riadne vypečený a ešte aj krkolomne nakrútený. Aj keď sa tu v komentároch spomínajú Argento i Bava, nenechajte sa zmiasť, vizuálne je to tretia liga. Po solídnej prvej polhodinke to začne byť dosť ukecané, ale záver je výdatný. Len pre veľkých fanúšikov gialla. ()

Reklama

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Jde o naprosto obyčejnou detektivku. Snad je v ní více mrtvých, než bývá zvykem, ale to je vše čím se liší od klasiky. Není přímo nudná, ale větší spád by tomu rozhodně moc prospěl. Hlavní hrdina s kamenným ksichtem je děsně nesympatický, takže ani zde žádné plus. Nakonec byla nejlepší scéna v ateliéru. Ale jinak prostě žádný důvod k jásotu. Musím přičítat všechny drobné plusy, aby to dalo dohromady alespoň tu hloupou dvacítku. Takže za těch pár nahotinek a pro někoho snad napínavý závěr ta dvacítka je. ()

pepua 

všechny recenze uživatele

Poslední vražda v tomto giallu byla sympaticky detailně znázorněna, až mne zamrazilo, zároveň mne ale zamrzelo, že se v tomto duchu nenesly všechny vraždy. No smrt první osoby nebyla vidět vůbec, postupně režisér přitvrzoval, až do té poslední, tak by se to snad mohlo brát jako určitá gradace. Vrah se zaměřil na modelky, příběh samotný se ale světa módy příliš nedotýká, slouží jen jako hlavní kostra filmu. V jedné docela působivé scéně zde ovšem nejsou opomenuty figuríny, v giallu tolik používané rekvizity. V určitých chvílích jsem zde vycítil odkaz Argentova filmu The Bird with the Crystal Plumage, který vznikl o dva roky dříve. Docela příjemná detektivka. ()

tenebrae86 

všechny recenze uživatele

Ukázkové italské giallo, které sice nedosahuje legendárnosti "zvířecích" titulů od Argenta, Martina, nebo Fulciho, přitom kvalitou se s nimi může směle rovnat. Příběh je klasicky velmi zapletený, děj chytlavý a gradující. Sledovat vyšetřování, rozplétání záhady a hádat, kdo je vrahem mě s ubíhající stopáží bavilo víc a víc. Závěr pak byl velice překvapivý a uspokojivý. I intenzita scén vražd se tu postupně zvyšuje, dokud nevyvrcholí bestiálním zmasakrováním jedné z hlavních ženských postav ve sprše. Jak je u giallo filmů tradicí, i zde najdeme úžasný vizuál, hru světel a stínů. Konkrétně černá je tady opravdu černá a ve stínech vládne absolutní tma, až mi to připomínalo staré černobílé noir detektivky a gotické horory. Celkově jsem moc nedostatků nenašel a jako velký fanda gialla jsem se bavil naprosto skvěle. Jediná malá výtka možná směřuje k hudbě, která mi v rámci žánru přišla trošku slabší, v jednu chvíli skoro otravná, což ale na celkovém zážitku nijak významně neubralo. Hodnotím tedy 4,5 a zaokrouhluji na 5*. P.S.: Karlos80, za ten brutální spoiler v obsahu si dej facku. ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama