Reklama

Reklama

Epizody(10)

Obsahy(1)

Střelecký útok na brněnské střední škole dramaticky mění životy několika mladých lidí... První hraný seriál, který byl natočen pro web České televize, vypráví o hledání hranic v bolestném světě dospívání a manipulativních sociálních sítích. V deseti epizodách líčí, jak nezdařený střelecký útok navždy ovlivní životy několika studentů jedné brněnské střední školy. Co všechno změní v kolektivu, kde dosud krutá pravidla určovali kluci z florbalového mužstva a jejich obdivovatelky – dívčí parta, která sama sebe nazývá Bitchez? Dívčími hrdinkami vyprávění, které střídá perspektivy postav, jsou aktivistická Mája, jež se díky živému streamu o střeleckém útoku mění z outsiderky ve školní hvězdu, a její spolužačka Nessa, jejíž vysoký sociální kredit naopak utrpí vinou jejího nevlastního bratra – dlouhodobě šikanovaného Tondy. Z klukovských hrdinů je největší pozornost věnována traumatizovanému Lukymu, jehož bezpečný svět rozvrátí problémy s vlastní sexuální identitou, a jeho dlouholetému kamarádovi Pavlovi, jenž se po útoku stává ve florbalovém týmu přirozenou autoritou... TBH se obrací k teenagerům a jejich rodičům s citlivými tématy šikany a definování vlastní sexuální identity. Vyprávění sleduje události z různých pohledů hlavních hrdinů po dobu jednoho měsíce po střeleckém útoku. Vrací se ovšem i do doby před útokem, aby postupně vysledovalo příčiny dramatických změn v jejich životech. Postavy bezradných a manipulativních dospělých jsou záměrně ponechány stranou a do vyprávění zasahují jen okrajově. Teenagerovská optika totiž zrcadlí i selhání dospělých autorit, na které se mladiství hrdinové nemohou se svými problémy a pocity obrátit... Tvůrci přisoudili velkou roli sociálním sítím a moderním technologiím. Bez nich by byl věrohodný obraz současné generace náctiletých neúplný. Řadu informací divák získává prostřednictvím streamů a chatových konverzací. Hrdinové tráví – jako většina jejich vrstevníků – čas s mobilem v ruce. Virtuální svět je pro ně únikem anebo představuje prostředek přepjaté seberealizace. Název využívá zkratky TBH, která i v českém online slangu zastupuje frázi „to be honest“ – „upřímně“. Používá se však často právě naopak: ve chvíli, kdy chce mluvčí zamaskovat lež či upravit pravdu. V souladu s tím nesou ironické názvy i jednotlivé díly. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (70)

Garson odpad!

všechny recenze uživatele

Ten kdo napsal scénář k TBH tak ten si dal asi něco co obsahovalo THC.Pustil jsem si všech 10 dílů za sebou, vždyť to před pár dny ta neznámá režisérka v České televizi tak vychvalovala,říkal jsem si.Osudy několika školních tragédů se ve všech dílech protínají a nejvíce tu "září" Tonda,Mája,Nessa,Lukáš a Pavel.Tonda si naběhne sám když masturbuje ve florbalové šatně a spoluhráči ho natočí na video.Toníka nenapadne nic jiného než si vzít atrapu pistole a jít z pomsty vystřílet školu.Plán se zvrtne když jeden žák vyskočí z okna a skončí na vozíku a Tonda tak už není nikdy oblíbený,ale to on ani nikdy nebyl.Nejdebilnější postavou je tmavovlasá Mája,která mě děsně štvala s tím svým genderovým slovníkem kterému jsem nerozuměl a ani jsem rozumět nechtěl,děsně otravná holka něco jako Andrea ze seriálu Beverly Hills 90210.Další kontroverzní,ale vyrovnanější postavou je Nessa,nevlastní sestra Tondy,která chvíli chodí s Lukášem než se Lukáš zamiluje do Pavla,ano čtete správně,kolem vztahu Lukáše a Pavla se točí celý 6.a 7.díl a až do konce seriálu ta přiteplená atmosféra nezmizí,nekoukalo se mi na to jako heterosexuálovi zrovna nejlíp.Občas mi to připadalo,že při rozmluvách florbalistů v šatně chce někdo kopírovat seriál Okresní přebor,ale bohudík seriál s Vetchým je této postmoderní slátanině na míle vzdálený.Odpad si tento "moderní" seriál TBH zaslouží za herectví,hlavně za dialogy,no prostě za všechno. ()

stepankoby1 

všechny recenze uživatele

Daleko lepší, než jsem čekal, ale naopak mnohem horší, než bych chtěl. Atmosféra a výběr témat vyšperkované, spousta zajímavých poukázání, poselství překvapivě jakž takž přijatelné. Ale scénář je tak otřesně nevypilovaný, až to bolí. Je zmatený v celkovém ladění (nejdřív příliš pesimistický až nihilistický, na konci se zas hezky poskládá tým „dobráků“, kteří drží pospolu - což nechci brát jako závěr, protože s těmito charaktery postav to nejspíš dlouho nevydrží), šíleně neautentický (tak špatně umístěné anglické výrazy ve větě bych coby cílovka nikdy neřekl) a hlavně s tak trochu splývajícími postavami, které dělají vždycky všechno najednou. Všechny jsou jednu scénu králové a královny empatie, druhou zas apatické svině, třetí takoví neutrálové, pak možná řešitelé všech konfliktů. A všechny mají obrovskou oblibu v naštvaném odchodu uprostřed konverzace. Své vlastnosti by si fakt měli víc rozdělit, v tom přece spočívá síla postav ve fikci. Osobně mám taky obrovský problém s vyselektováním oblíbenců z celého ansámblu studentů, zbytek z nichž jen tak postává na pozadí, a někdy dokonce i na popředí záběrů - vousatec, někteří z fotbalového klubu, skupina bičiz, večírek. Ti většinu stopáže jako by neexistovali a diváka vůbec nemusí zajímat. Jenže není to náhodou týž problém, který se řešil u postavy Tondy? ()

Reklama

Flexaret 

všechny recenze uživatele

Nápad jistě dobrý! . .  . Výsledky nebyly dobré. . .  Základem všeho je vytvoření funkčního fikčního světa, který dokáže s tolika tématy na krátkém prostoru pracovat. Tady se nacházíme ve fikčním světě zvláštní fan fikce pošilhávající po svých zahraničních vzorech (Skins/Euphoria), kterou ale psal někdo kdo záměrně či snad nezáměrně ignoruje české realie. Cliffhangery uzavírající každou epizodu jsou v následujícím dílu vždy vyřešeny tak lehce, až je to na hranici parodie. Možná by bylo lepší eliminovat přehršel témat či nejdřív natočit pilotní díl, zjistit jak to celé funguje, a pak jít cestou delších 20/45min epizod. Kombinací velkého množství témat a příliš utáhnuté stopáže vzniká prapodivná křeč, která působí jako pohled někoho kdo už nebyl na střední škole velmi, velmi dlouho . . . P. S. Znepokojivý je poslední záběr na "střelce," který možná uvažuje o repete. Nebo je to moje overinterpretace? ()

Mlle 

všechny recenze uživatele

Podle hudby a ohozů bych tipovala, že je režisérka minimálně o 15 let starší. Nevím nic o tom, že by dnes teenage žili takový revival přelomu osmdesátek a devadesátek. Mně ale tenhle styl rozhodně vyhovuje. Proč se nezasmát a nedojmout u těžkých osudů lásek a nelásek z času věku, ve kterém jde o život, když k tomu navíc hrají Joy Divison nebo Ministry… Jen těch švédských filmových počinů, jak tu padlo, mi to připomíná hned několik. Co teenageři, líbí se jim to? Toť velká otázka. Pro mě fajn, ale mrzí mě, že slečna „pomáhající osina v zadku“ nakonec neskončila na nějaké terapii, kterou ze všech nejvíc a urgentně potřebuje. Každý na konci něco získal, jen ona vyšla naprázdno… ()

Kerbello 

všechny recenze uživatele

Strašně bych chtěl, aby to bylo výborné. Naše kinematografie trpí utkvělou představou, že všichni obyvatelé ČR zbožňují seriály o rozvedených detektivech na prahu čtyřicítky a tvorba pro náctileté tu systematicky vznikala naposled v době, kdy byli jejími aktéry Kotek s Mádlem. Dnešní situace je tristní. Jestliže vám je 12–30 a máte plné zuby kriminálek, české historie a rodinných komedií, nemá vám česká tvorba co nabídnout. Už to, že se tu vůbec někdo pokouší natočit něco pro mladé, je krok vpřed. Projekty jako #martyisdead nebo Semestr ukázaly, že nějak to jde, k mnohým se však nedostaly. TBH má dobře našlápnuto a v zádech Českou televizi. Jde ale bohužel spíš o dobrý pokus, než o dobrý seriál. Scénář má nosnou myšlenku a naťukává dobrá témata, má však problém s tempem a dávkováním příběhu. Mnohem radši bych viděl tři díly po 45 minutách, které mají silný konec, než 10 epizod, které často vyšumí do prázdna. Konec celé série má přehnaně optimistický tón - z chování ve třídě jasné, že tenhle chill vydrží tak do druhého dne, nejdéle do pozítří. Z hereckých výkonů je bohužel až moc často poznat, co si mohli mladí herci "dát do huby sami" a co jim vnutil scénář. Martina Jindrová zaslouží respekt za to, že v jejím podání znělo přirozeně vše. Čili - děkuji, že TBH vůbec existuje a prosím Lucii Kajánkovou, aby pokračovala. Jen to bohužel ještě bude chtít trochu času a péče, než z toho budou druzí Skins nebo SKAM. A silnější motivaci pro diváka zapnout další díl. ()

Galerie (31)

Reklama

Reklama