Režie:
Gregory HoblitScénář:
Toby EmmerichKamera:
Alar KiviloHudba:
Michael KamenHrají:
Dennis Quaid, Jim Caviezel, Shawn Doyle, Elizabeth Mitchell, Andre Braugher, Noah Emmerich, Melissa Errico, Jordan Bridges, Peter MacNeill, Michael Cera (více)Obsahy(1)
Jednoho poklidného večera roku 1999 najde John Sullian starou vysílačku, která patřila jeho otci. Zkusí ji zapojit a podaří se mu navázat kontakt. Muž na druhé straně je hasič, jmenuje se Frank Sullivan a právě se hodlá dívat na závěrečný zápas basebellové ligy roku 1969. John ke svému úžasu zjišťuje, že díky atmosférické poruše hovoří se svým otcem těsně před tragickým neštěstím. Nyní ho může varovat, takže otec nezemře, ale následky, které tento zásah do historie způsobí, budou mnohem závažnější, než si myslel... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (592)
Já nevím, co bych měla Frekvenci vůbec vytknout, možná název, protože ten mě dost dlouho (nevím proč) odrazoval :-) Osobně bych přivítala občas takovou frekvenci a myslím, že je to touhou mnoha lidí, ale tohle je holt jen sci-fi s výborným scénářem a hereckým obsazením. Ano, je to klasické dítko své doby, kdy se jich narodilo určitě ještě spoustu, ale mně se líbilo právě to zvolené téma a celkově měla Frekvence to správné grády. Tečka a čtyřka. ()
POMO tu v komentu píše: ,,žádná velká herecká hvězda'' s čímž zásadně nesouhlasím. Caviezel podle mne hvězdou je a pořádnou. Mám na něj spadeno (v pozitivním slova smyslu) od doby kdy v Tenké červené dělal saniťáka a tahal postřelené mariňáky z bojiště na pláž Quadalcanalu. Filmy o cestování časem, nebo časových rovinách mám rád. Vždy mně bavilo coby bylo kdyby... Osobně bych bral vinou bouře spojit se alespoň vysílačkou se svým tátou, který odešel moc brzy a kterému jsem lecos nestihl říci. Snad proto tento film u mne zabodoval více než je zdrávo :-). Dávám 4 kmitočty. * * * * ()
Obzvlášť zajímavými shledávám scény transformace přítomnosti, kterážto pramení ze změny minulosti. Nicméně jedna má výtka směřuje k nelogičnosti závěru. Sice v minulosti prostřelí otec vrahounovi ruku (to by se dalo snést), a v přítomnosti ji sice také má pryč - nicméně žije, je na svobodě. Musel se tedy celou dobu 30-ti let kdesi skrývat, dalo by se spíše očekávat, že zmizí úplně. Jinak se rozhodně jedná o zajímavý film, s výbornou kamerou, režijí a hereckými výkony a celkem originální myšlenkou. ()
Poctivé druhořadé sci-fi s originálním námětem, které ale zabíhá do takových neskutečných paradoxů a nelogičností, že si jej skoro ani nelze užít. Banalita z toho jen srší, kdo si chce užít propracovaný svět, ať se porozhlédne někde jinde. Takhle si představuji nenáročnou zábavu, která běží v neděli po obědě na Primě. Bohužel mě ale nemá čím zaujmout. P. S. V závěru chyběl ještě roztomilý pejsek... ()
Velmi zajímavý námět bohužel kazí velká předvídatelnost děje, tak trochu moc americký závěr (a nejen on) a hlavně mám pocit, že některé věci logicky hodně kolísají a že by prostě ani teoreticky nemohly fungovat (tím nemyslím samotnou komunikaci minulost-budoucnost pomocí vysílačky, ale spíš to, jakým způsobem se projevují změny minulosti v budoucnosti). Mimo tyhle výtky šlo ale o celkem koukatelný a zábavný film, na který jsem se šla dívat s mírnou skepsí a docela mě potěšil, takže 70%. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (20)
- Film bol natáčaný v New Yorku. (dyfur)
- Keď hasiči idú k požiaru, na helmách majú svetlá. Tie sa však v tom čase nepoužívali. (megajalec)
- Písnička, která hraje na začátku filmu, je „Heat Wave“ od Martha Reeves & The Vandellas. V 7. minutě hraje „Suspicious Minds“ od Elvise Presleyho. V 69. minutě hraje „Sookie Sookie“ od Steppenwolf. Při rvačce na WC hraje „On The Road Again“ od Canned Heat. Ve 74. minutě hraje „Sea Of Love“ od Phil Phillips. (Duoscop)
Reklama