Režie:
Darren AronofskyScénář:
Darren AronofskyKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
Clint MansellHrají:
Hugh Jackman, Rachel Weisz, Ellen Burstyn, Mark Margolis, Stephen McHattie, Fernando Hernandez, Cliff Curtis, Sean Patrick Thomas, Donna Murphy (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Americký nezávislý tvůrce Darren Aronofsky natočil podivuhodné sci-fi drama o hledání lásky až za hrob, o věčnosti lidské duše a o smrti vnímané jako akt stvoření. V příběhu se prolínají tři časové dimenze. V té současné se vědec Tommy snaží objevit lék na rakovinu, na niž umírá jeho milovaná žena Izzy. Ta píše knihu Fontána, odehrávající se v 16. století za vlády královny Isabely, pro kterou dobyvatel Tomas hledá v mayské džungli biblický strom života, jehož míza zajišťuje nesmrtelnost. A třetí časová rovina nás zavádí do daleké budoucnosti, v níž se vesmírný cestovatel Tom snaží oživit svou ztracenou lásku. V hlavních rolích této obrazově vytříbené filmové fantazie uvidíme Rachel Weiszovou a Hugha Jackmana. (Cinemax)
(více)Recenze (1 775)
"Skutečně není dobré jít na Fontánu s tím, že se jedná o nejlepší film tohoto roku, ač je snímek Darrena Aronofskyho v mnohých nadšených recenzích takto titulován. Protože se pravděpodobně najde i několik filmů, které ve vás dokáží vyvolat hlubší citovou odezvu. O to ale ve Fontáně nejde, snímek…"
"Fontána nesporně uchvacuje svou vizuální stránkou, Aronofsky dokáže skoro z každého záběru vykřesat obrazové obžerství a jen s výjimkami několika sekvencí užívá pouze kamerové jízdy zpět/vpřed či nahoru/dolů, jež navozují kýžený dojem transcendentálna. Podobně přecházíme z jedné příběhové linie do…"
"Fontána skutečně může být halucinačně intenzivní nejen ve svém působení na veškeré lidské smysly (neoddiskutovatelná kamera a hudba), a vedle toho coby jakýsi metaforický soubor životních vzorců a struktur i vrcholně inspirativní. Hranice mezi dvěma polohami vnímání filmu je ale příliš nejasná.…"
"Domnívám se, že Fontána je jedním z mála filmů, na něž nelze napsat smysluplnou recenzi či kritiku. Je totiž ohromný rozdíl mezi těmi, kdo již snímek viděli, a těmi ostatními. Pocit, který v každém konkrétním divákovi zanechá, je natolik výrazný a osobitý zároveň, že obvyklé hodnocení film je…" více
"Množstvo použitej (obrazovej) symboliky (kapitola dvanásť; jing-jangový protiklad Tommyho tmavého oblečenia v kontraste so svetlým oblečením Izzy; rozdielnosť zmýšľania a cítenia u muža a ženy, v starých náboženstvách prirovnávaná ku korelácii vedomie/podvedomie; röntgenový snímok opičej lebky;…" více
"Svět Aronofského Fontány se vznáší mezi faktickou realitou a spirituálním rozměrem existence. Snaží se zachytit a pojmenovat obavy z konečnosti života, jež zároveň dává lidské existenci naplnění. Tato polarita se zrcadlí v propojení historie a budoucnosti, světlem prosycených a temných záběrů, v…" více
"Ačkoliv téma smrti, zrození a lásky, která překračuje čas a prostor, je skutečně motivem, dalo by se říci, na denním pořádku, v Aronofskeho velmi svojském a lyricky křehkém ztvárnění nabývá právě oněch hlubších a poutavějších rozměrů, jež ho zbavují příchuti triviálnosti, nutí diváká přemýšlet a…" více
"Jak však bylo řečeno výše, Fontána je filmem, který kromě lásky rotuje kolem velkých univerzálních otázek. Mnohem komplikovanější je to totiž s rovinou symbolů a jejich významů. Kvůli nim Fontána vyžaduje minimálně druhou projekci (a věřte mi, že na druhou se budete těšit ještě víc než na první),…" více
"Fontána pracuje s jedním mýtem, který Aronofsky naoko důmyslně rozvedl do tří příběhových rovin. Jejich dějová náplň ale není tak úžasná, aby plně obstála i bez závěrečné tečky, která by završila jejich splétání (zpětně poněkud samoúčelné). Aronofsky prostě nabízí film mnohem jednodušší než by se…" více
"Film Fontána je snímkem majícím své silné i slabší stránky a jelikož různí lidé kladou při svém hodnocení důraz na jiné složky posuzovaného filmového opusu, netroufám si předpovídat osud tohoto Aronofského snímku jisté však je, že jde o film nevšední, jehož tvůrci se odvažují sejít z předem…" více
"Herecký duet doprovází nádherná audiovizuální symfonie hudba se stává další postavou filmu a její tóny se vám vryjí do paměti stejně hluboko jako zlatavé záběry mlhovin či rozsochatého stromu. Aronofsky kreslí na plátno tak působivé výjevy, až vás napadne, že ho snad ze záhrobí osvítil Stanley…" více
"Výtvarnou stylizací, střídáním historických období i velebnou patetičností se snímek podobá příběhům z francouzské herní série Atlantis. Počítačovou adventuru i Aronofského film však spojuje ještě jeden společný rys: ačkoli se shodně zamýšlejí nad emotivně vypjatými tématy, ani z jednoho neprýští…"