Režie:
Stephen HopkinsKamera:
Peter LevyHudba:
Richard HartleyHrají:
Geoffrey Rush, Charlize Theron, Stanley Tucci, Steve Pemberton, Nigel Havers, Lucy Punch, John Lithgow, Emily Watson, Stephen Fry, Miriam Margolyes (více)Obsahy(1)
Film Život a smrt Petera Sellerse sleduje bouřlivou cestu britského komika od jeho skromných počátků v pořadech radia BBC až na vrchol popularity, kterou mu přinesly jeho komediální filmové role. Úspěšného herce v jeho skutečném životě drtí divoké partnerské vztahy, jeho nevyzpytatelné chování a nezdravě milující matka. Suverén na plátně, ďábel v osobním životě. Peter Sellers a jeho neopakovatelný životní příběh. (Bontonfilm)
(více)Recenze (98)
Aj, nechápu okolní špatné a negativní komentáře.. že by mnou tvůrcové tohoto polo-mystifikačního-dokumentu manipulovali?! :D Ne, mně se zkrátka tato half-pseudo-biografie slavného a tak často diskutovaného herce neskutečně líbila. Byla vtipná, výstižná a zároveň dramatická a neurotická..jako Peter Sellers osobně. Asi. :) ()
Vyloženě promarněná šance natočit skvělý film o skvělém herci. Bez vynikajícího Geoffrey Rushe (kde on není vynikající, že?) bych ani nedokoukala. Krásná a Britt Eklandové velmi podobná Charlize Theron. Za ně jsou ty tři hvězdičky, zaslouží si je. Zbytek je jaksi odfláknutý, jen ukazuje, jakáže to byl Sellers svině. Perfektní komentář Oskar..... ()
Šokující, a musím konstatovat, že skoro urážející zpracování života slavného komika a herce, kterého mám (kromě jeho "panteřích" rolí) moc rád. Líbilo se mi, o čem film je, líbili se mi herci (především výborný a zde v komentářích už vehementně vzpomínaný Geoffrey Rush), ale sakra se mi nelíbil způsob, jakým byl film o jeho životě natočen. Nejde ani tak o vypichování obscénností a bulvarizaci Sellersovy cesty světem, jako spíš o stupidní pohledy do zákulisí natáčení a ještě stupidnější moderní "triky"- vyskakující písmenka, pohled do autosalónu, celková grafika a podobné. Proč film s takovou výpravou a s tak hvězdným obsazením nemohl být postaven na pevnějších základech, místo aby připomínal bonusový díl Simpsonových. Nikoliv obsahem, formou.___Jsou tam ale i tak hlody - Peter nemůže mít Sophii Loren, tak v autě obšťastní její dublérku. Při setkání se Stanlyem Kubrickem vytáhne ruku své černé společnice ze svého příklopce a nabídne jí Kubrickovi. Z výše uvedeného snižuji z původně zamýšlených 3* jen na dvě. ()
Bez ohledu na to, nakolik je to opravdu biografický snímek, je natočen velmi dobře a George Rush v něm zřejmě hodil svou životní roli. I když je fakt, že se to ke konci už trochu rozsypávalo. Sellers byl opravdu zvláštní člověk a tenhle film má jednu obrovskou přednost. Pokud jste to neudělali doteď a je pro vás Sellers jen potrhlý šéf/inspektor Clouseau a v lepším případě ještě multiherec z Dr. Divnolásky, donutí vás poohlédnout se po jeho dalších filmech. PS: Romance of the Pink Panther je už opravdu noční můra. I když nepochybuji, že by v ní Sellers byl pořád skvělý. Určitě by v ní často využíval vilný pokoj. ()
Peter Rush v roli Geoffreyho Sellerse byl téměř kopie, nejen vzhledově, ale i herecky - úchvatný fenomenální výkon! Jako všichni géniové, i Peter Sellers byl tak trošku blázen nebo spíš měl komplikovanou osobnost, jak se teď říká. Takže zatímco na plátně perlil, v osobním životě to bylo asi trochu peklo. Je zajímavé, jak z venku člověk může být takovej borec a ve skutečnosti se v něm může skrývat takový zadumaný zadepkovaný prudič. Dostala mě ta posedlost Sofií Lorenovou, když se ho třeba děti ptaly: "A ty nás už teď nemáš rád?" "Mám vás rád, ale ne tak jak Sofii Lorenovou." A další excesy týkající se jeho dětí. Respekt tvůrcům, že se vůbec do takového projektu dali a podařilo se jim vytvořit něco, co na jednu stranu vykresluje Petera Sellerse, jaký ve skutečnosti byl strangelove, na druhou stranu je to pocta jeho tvorbě. Zrovna teď se nacházím v životní situaci, že bych se s ním v určitejch věcech dokázal i ztotožnit. Ne ve všech! Zajímavě podané, zajímavě natočené, skvěle zahrané. ()
Galerie (35)
Photo © Home Box Office (HBO)
Zajímavosti (14)
- Sellers byl první muž, který se objevil na obálce Playboye, a to konkrétně v dubnu 1964. (imro)
- Geoffrey Rush dlouho váhal, zda titulní roli přijmout: "To je vlastnost, která se se mnou táhne odjakživa a projevuje se hlavně v mé divadelní kariéře. Můj agent mě za to nenávidí. Totiž: vždycky když uvažuju, jestli vzít nějakou roli, nejdřív začnu hledat všechny důvody, proč se pro ni nehodím, a až dlouho potom ty, proč bych to vzít mohl. Takže teď jsem si říkal: 'Jsem Australan a on byl Angličan. On byl tlustší, menší a chlupatější.' Těch věcí bylo moc. Scénář se mi líbil, ale stejně jsem to odmítl. O rok později se mě zeptali znovu a vzal jsem to. Nešlo o to, že bych si s nimi nějak hrál, nebo že bych byl namyšlený, ale zrovna jsem točil Piráty z Karibiku a byl jsem krapet odvážnější a... drzejší, protože jsem byl na obří lodi ve velikém klobouku a s opicí na rameni. Dávalo mi to bizarní sebedůvěru. Řekl jsem si: 'Jsi charakterní herec a tenhle scénář je plněný sen charakterního herce. Někdo to nakonec vezme, tak proč ne ty? Připrav se, že můžeš spadnout na držku, a jdi do toho.' A když jsem se takhle zbavil zbabělost, skvěle jsem si to užil." (NIRO)
- Snímek získal několik nominací na Zlaté globy a jeho režisér Stephen Hopkins získal také nominaci na Zlatou palmu v Cannes. (imro)
Reklama