Režie:
Terry ZwigoffScénář:
Daniel ClowesKamera:
Jamie AndersonHudba:
David KitayHrají:
Max Minghella, Sophia Myles, John Malkovich, Jim Broadbent, Matt Keeslar, Ethan Suplee, Joel David Moore, Nick Swardson, Anjelica Huston, Roxanne Hart (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Režisér filmů Přízračný svět a Santa je úchyl! tentokrát přináší film o talentovaném mladém malíři Jerome Platzovi (Max Minghella), který utíká ze střední školy, aby studoval na malé umělecké škole na východním pobřeží. Chce si tu splnit své největší přání – stát se největším světovým malířem, podobně jako jeho vzor Picasso. Krásu a preciznost jeho portrétů bohužel na hodinách umění nikdo neocení. Dokonce ani jeho příkré soudy o práci spolužáků a pozdější pokusy vytvořit své vlastní pseudoumění nenajdou obdivovatele. Ale někdo přeci jen Jeromeho obdivuje. Je to dívka jeho snů. Občas stává modelem a je dcerou slavného umělce. Je krásná a chytrá a jmenuje se Audrey (Sophia Myles). Odmítá přetvářku místní umělecké scény a Jeromova upřímnost se jí líbí. Když ale Audrey přesune svou pozornost k pohlednému Jonahovi (Matt Keeslar), vycházející hvězdě umělecké školy, Jeromemu tím láme srdce. V návalu zoufalství vymýšlí riskantní plán, jak se konečně proslavit a získat Audrey zpět. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (69)
Zprvu celkem příjemná a pohodová komedie, i když se teda nedá říct, že by to bylo něco extra, ale jak řikám působilo to na mě příjemě a celkem sem se do toho filmu zakoukal. Jenže tak trošku problém filmu je, že děj moc nepostupuje tim sprváným směrem a když už to konečně na konci vypadá, že se příběh ustálil a jde se na typický zakončení, tak se stane děsná kravina a hlavní hrdina se chová děsně nelogicky a nepochopitelně, zřejmě nějaká speciální myšlenka Zwigoffa, jenže tak pěkně zahalená, že to je o ničem a moc mě to neoslnilo. No škoda, určitě se z toho dalo dostat daleko víc ()
Zvláštní chlapík tenhle Terry Zwigoff. Přízračným světem si mě naklonil na svojí stranu a Santou zase odklonil a musím říct, že po zhlédnutí Art School Confidental jsem zůstal stát tak na půl cesty, ač jsem se na film, kde vystupuje Malkovich, Buscemi a Huston těšil. Film asi nejvíce selhává ve vypravěčské funkci, kdy je několik dějových linií vyprávěno naprosto bez atmosféry a hlavní dějová linie je vyprávěna velice kostrbatě a neuceleně. Každý dějový zvrat je velice rychle vysvětlen a zahrán do autu, takže ani moc nepřekvapí. Scénář mi přišel dost nekvalitní, ikdyž musím přiznat, že jsem se na film díval ,veden nějakou temnou silou, s českým dabingem, který mi moc kvalitní nepřišel. Na druhou stranu musím říct, že je to film velice zvláštní a dokázal mě připoutat k televizi. Na americký film je to opravdu něco jiného, nejhezčí dívka školy až tak hezká není a celkově není film plný klišé, které jsme již tolikrát viděli. ()
Nesúhlas s moderným umením - jedna z vedľajších dejových línií z Prízračného sveta, v podstate natiahnutá na celovečernú stopáž. Do toho nejaká divná parodická detektívka a komédia, v ktorej chýba humor. Taký je najslabší film Terryho Zwigoffa. Prízračný svet mal srdce, Bad Santa gule. Tomuto chýba oboje. Ako keby Zwigoff nevedel, čo chce vlastne točiť. PS: Dve slová: Katherine Moennig. ()
Terry je prostě svůj a ne každého tahle komedie nadchne, ale má své kouzlo a plno skrytých ale i odhalených paradoxů, pravd, ironie a já nevím čeho všeho ještě. Umění je holt umění a umělci jsou všeobecně známí svou originalitou, bohémským životem a velmi často i zajímavými kresbami. Když přihodíte pár hereckých es, tak můžeme očekávat jen záruku kvality, viz souběžné natáčení se škrtičem nemá chybu. Jdu si koupit malířský stojan, barvy, plátno atd. a myslím, že do roka budu vystavovat v těch nejprestižnějších galeriích světa:-) ()
Tragikomickosť príbehu je daná už mixom komédie o mladých študentoch umenia a v pozadí dramatickými udalosťami záhadných vrážd. O originalite nemôže byť reči, ale spôsob natočenia a hlavne jeho humornejšia prvá polovica dáva príležitosť k dobrej zábave. Potom sa jemný humor vytráca a na scénu prichádza tienistejšia stránka príbehu. Umenie musí bolieť alebo umenie za každú cenu. O tejto vete je tento film a hoci s ňou nemusím súhlasiť, pravdou je, že záverečná irónia ma pobavila. ()
Galerie (55)
Photo © Miramax Films
Reklama