Režie:
Moris IssaScénář:
Martina DrijverováKamera:
Andrej BarlaHrají:
Lenka Termerová, Karel Dobrý, Václav Rašilov, Antonín Samler, Klára Melíšková, Gaston Šubert, Hana Seidlová, Jan Kuželka, Zdeněk Hess, Josef Beck, Dora BouzkováObsahy(1)
Ďábel pokouší duše, ale princezna a její trubadúr se nepoddají... Jednoho dne přichází don Rodrigo, hrabě z Enferna ke královně s žádostí o ruku krásné princezny. Jako důkaz svého bohatství a moci nabízí splnění jakéhokoli přání. To se mu to slibuje, když je ďábel… Jenomže to zatím nikdo netuší… Také není jasné, zda královna nabídce z nejlákavějších odolá či ne. Je tu ovšem ještě hezký tmavovlasý mladík Juan, který se točí kolem princezny. Pak přijde na řadu konečně i tajemný svícen… (Česká televize)
(více)Recenze (10)
Je hrozná škoda, že když se někdo konečně rozhodne natočit pohádku s čertem a peklem tak, jak to podle obecného vědomí je, totálně to pohřbí a zakope díky naprostému amatérskému provedení. Herci říkají naprosté bláboly, navíc úplně směšně, písničky jsou otravné až běda a bohužel celkově pak pohádka vyznívá zcela směšně. Člověk by i odpustil to, že když už je v pohádce zmíněno křesťanství a celkově je tématika souboje dobra a zla podána křesťanským způsobem, tak je nesmyslem, aby se duše zachránily z pekla. Ale budiž - jde o pohádku, tak proč ne. Ale neodpustitelné jsou především zcela směšné dialogy a herecký projev. Ohromná škoda. Hudba: Rudolf Měřínský ()
Po dlouhé době pekelník, který vzbuzuje zatracený respekt. Velká škoda, že tato kreace Karla Dobrého musí být utopená v takovém balastu, tahle postava, v patách s dvorní dámou Kláry Melíškové, být v pořádném příběhu, se klidně mohla stát kultovní. Takhle jen zachraňuje z odpadu něco jinak hodně nepovedeného. Nedostatek financí křičí z pohádky v každém záběru, kulisy jsou strašné, na španělském dvoře není krom dvorní dámy snad žádný personál, v pekle se vyskytuje jediný čert atd. Pochvalu zaslouží už jen autorka kostýmů, která se (u dam) zjevně inspirovala Velazquezem. ()
Kulisy opravdu nesou předlistopadovou pečeť, ale současně nejsou tím, co by mě dráždilo. Pohádka je zajímavá integrací katolické legendaristiky do děje (narážky na vznik Španělska) i úlohou španělského národního světce v ní. V naší tradici bychom podobný obraz hledali jen těžko. A toto pojetí scénáristka, režisér i herci zvládli s bravurou. Rozhodně se jedná o počin převyšující obvyklou úroveň pohádkové tvorby České televize. ()
Tajemný svícen je studiová pohádka, která vychází ze Španělské legendy. Pohádka je na jedné straně studiová, na druhé docela dobře obsazená, i když herečku, která ztvárnila princeznu jsem neznal. Je to pohádka o pekle, ďáblovi pokoušející lidi za účelem zisku duše a lásce. A je trochu s podivem, že k pochodu do nebe stačí hříšníkům smažícím se v pekle upřímně zalitovat svých hříchů. Třebaže jim k tomu stačilo pět minut. A třeba to s tou upřímností nevypadalo tak žhavě. Také Juan se chtěl dobrovolně přidat k peklu, přičemž tedy evidentně ztratil víru, přesto však byl patronem zachráněn. Nejspíš proto, že měl čistou duši, ale i tak je to trochu s podivem a podle mě to dost narušuje podstatu víry. Svatba se svícnem už byla v tomto ohledu prakticky zanedbatelná. Bohužel souhlasím s ostatními, že některé dialogy působily opravdu amatérsky. A závěrečný souboj působil také rozpačitě. ()
Variace na zahrávání si s peklem je natočena v tak otřesných kulisách a s tak nesnesitelným chováním královny, že to "nečekané "závěrečné" rozuzlení v podobě deus ex peklo/ sv. Jakub je snad lepší si nechat ujít... ()
Reklama