Reklama

Reklama

Bojuje se zločinci i s místními politiky... Policejní poručík Frank Bullitt (Steve McQueen) dostává velmi důležitý úkol: ochránit po dobu 48 hodin klíčového svědka Johnyho Rosse, který má vypovídat před senátním výborem proti mafiánské organizaci. Tímto úkolem ho pověřil ambiciózní politik Chalmers (Robert Vaughn), který chce rozkrytím této organizace získat kladné politické body pro svou plánovanou kandidaturu do Kongresu. Svědek Ross je bývalým členem této organice a před klíčovým slyšením se ukrývá v hotelovém pokoji, který má Bullitt střežit společně se svými kolegy. Brzy ovšem do pokoje vniknou dva muži, strhne se přestřelka a Ross na následky postřelení umírá. Poručík Bullitt se rozhodne zprávu o jeho smrti zatajit, pouští se do nebezpečného vyšetřování a na vlastní pěst pátrá po pozadí celého podivného případu... Akční kriminální snímek Bullittův případ se v době svého uvedení v roce 1968 setkal s velkým úspěchem a byl oceněn Oscarem za nejlepší střih. V současnosti lze snímek zařadit mezi klasiky kriminálního žánru, proslulý je zejména automobilovou honičkou v ulicích kopcovitého San Francisca a hereckým výkonem Stevea McQueena v roli mlčenlivého a zatvrzelého policisty. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (385)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

V podstatě tu jde jen o ty dvě dlouhé honičky (jedna svým neotřelým způsobem dost pěkná v autech, byť místy zpětně i nechtěně komická, druhá ještě trochu vydřenější po letišti) a o podezřele jednoduchý Bullitův morální kodex v tom ošklivém světě padouchů a naivních milenek a politických kompromisů a zároveň od počátku i o jeho zpochybnění: neboť i Bullitt je svolný za zprávy od informátorů přímluv nad tresty pro různé zlodějíčky – a kde je pak hranice jeho kompromisů, když je sám omlacuje o hlavu Chalmersovi? Slibné počáteční náznaky, že Bullitt odhalí, že tu svoje vlastní pikle kul sám politik Chalmers (jediný věděl o úkrytu, sám vybíral hotelový pokoj, který se ukázal být pastí, atd.), mizí do ztracena jak pára nad hrncem a film pro svou prostou zápletku postrádá kloudné vysvětlení: proč byl tedy nepravý Ross v tom hotelovém pokoji a proč byl srozuměný se svým hlídáním policisty a proč odemkl vrahům ten pojistný řetěz? – ne že by ho navíc nemohli střelci vykopnout, když už vykopli dveře – a co skutečně věděl Rossův bratr? Scénář taky jaksi zapomene na postřeleného Bullitova kolegu, kterého opouštíme s šancemi padesát na padesát, a už se nedozvíme, jak dopadl. Chm. Připadá mi, že si sice hodně lidí všimlo, že film má až neřestně či nudně jednoduchou zápletku, ale možná jen jedna z mála, kdo si dal práci zaznamenat, že ji vlastně ani nedovede k žádnému vysvětlení... diváci se spokojí s poznáním, že hlídaný muž byl zaměněn, ale jaksi se nepotřebují dozvědět jak, proč a kým a jakou roli v tom Chalmers hrál, a stačí jim, že pro politika významný svědek skončí tak jako tak zabitý, takže tady jaksi hodně varchlatě vítězí policistův (kompromitovaný) morální kodex nad nejasnými a možná dobrými úmysly politika Chalmerse. Chm. Nebo mi logika věci unikla, ale zdá se mi to být na začátku až příliš jednoduché – a na konci až příliš zamotané a nedotažené. Tři hvězdy jsou možná přehnaně moc, ale zase ty honičky, byť ta letištní byla trochu prkenná a přihlouplá (uvědomují všechna stanoviště, aby zkontrolovala pasy, pak mobilizují ostrahu, ale padouch stejně pokaždé proklouzne, aniž by byl kdovíjak rafinovaný, ale budiž, možná je to povzdech, že policejní realita je taková pitomoučká) byly relativně chytlavé. Dvě a tři čtvrtě z nostalgie. *** Ale Peter Yates je nevyvážený režisér s širokým záběrem, a i když tenhle film rozcupuju, kupříkladu na křehkou, vzácnou, intimní krásu procesu sbližování Johna a Mary v podání Dustina Hoffmana a Mii Farrow v jeho režii nedám dopustit ani po osmnáctém shlédnutí. *~ ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Ještě že máme v San Francisku starého dobrého Harryho Callahana, který by osazenstvo této nudné kriminálky s chutí vystřílel a ještě by použil nejednu ostřejší poznámku na účet pana řeziséra Yatese. Co tohle mělo znamenat? 78% je docela blbost, i když je možné že každý automaticky zvedná hodnocení filmu o 20% hodně slušnou automobilovou honičkou. Mimoto toho snímek zase tolik nenabízí a já se upřímně nemohl dočkat jeho konce. Měl jsem možná zbytečně velké oči, ale Bullitta si už znovu opravdu nepustím. 55% ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Hluboce podprůměrné krimi s ubohou zápletkou, snadno zapomenutelnými postavami a naprosto nepopsatelně nudným průběhem. Jediným extrémně světlým momentem tak zůstává naprosto luxusní honička v automobilech. Nepatřím k divákům, kteří si ustříknou do textilu, když vidí, jak se prohání na plátně auta, ale co se podařilo v tomto filmu, to byl absolutní strop a nechce se věřit, že se psal rok 1968. I z pohledu dnešního moderního diváka to působí opravdu luxusně. Věčná škoda, že film jako takový je strašně nudná sračka. Věřím, že ve své době mohl film zaujmout, ale ve srovnání s dneškem, kdy je žánr krimi úplně ale úplně jinde působí skoro až směšně. [22 %] ()

classic 

všechny recenze uživatele

Na Bullittovi sa už trochu podpísal sám čas, ale i napriek tomu sa stále jedná o nadpriemernú záležitosť, ktorá nemá vo svojom o(d)bore naprosto žiadnu konkurenciu, je to proste klasika klasík, pričom by som zrejme našiel i nejaké "chyby na kráse" , aj keď určite nie na krásnej, vedľajšej postave menom Cathy v podaní atraktívnej anglickej herečky → Jacqueline Bissetovej, s ktorou si predsa mohli dať scenáristi o niečo viac námahy, keďže jej scény väčšinou pôsobia dosť nezaujímavo a strnulo, čím chcem ďalej naznačiť, že sa celkove nevyužil jej potenciál, a tak sa radšej mohla tým pádom celkom vystrihnúť, pretože o nič podstatné by divák aj tak neprišiel, ak nepočítam aspoň jej maximálny pôvab, s ktorým nás mohla na istý čas poriadne (vy)dráždiť. Za to u jej neoblomného priateľa → poručíka Franka Bullitta sa tých schopností a možností využilo naozaj požehnane, pretože ma nielenže sprevádzal v minimálne dvoch vydarených sekvenciách: po a). v automobilovej naháňačke po strmých, kopcovitých cestách v kalifornskom San Franciscu a po b). v snáď ešte dynamickejšej pasáži na letisku, kde nebolo vôbec žiadnej núdze o akčné scény plné nepredstaviteľných hereckých kreácií, z ktorých následne čerpali mnohí filmári... Rovnako by som tiež pochválil aj úvodnú v nemocnici, kedy sme sa tam zase zdržali až príliš. Predstaviteľ protagonistu, čiže Steve McQuenn, je už sám o sebe neuveriteľnou legendou kinematografie, skrátka jeho ponorenie sa do svojej postavy, mu ihneď (u)veríte, a tak sa absolútne na nič nehrá, on ním proste JE. Ešte zopár viet ku technickej stránke tejto mimoriadne zaujímavej detektívky: Strihová skladba Franka P. Kellera zvyčajne veľmi dobre funguje, i keď určite nie je úplne bezchybná, no má svoje pevné zastúpenie. Strihač sa musel jednak prispôsobiť i režisérovi Petrovi Yatesovi, s ktorým bol pravdepodobne v strižni, kde sa dohadovali o jednotlivých záberoch, ktoré ponechať alebo ktoré zahodiť, a na ktorých si dal pre zmenu extra záležať aj → kameraman Bill Fraker. Výprava je vari automatická, tam našťastie scénograf Albert Brenner nemusel stavať žiadne veľké kulisy, lebo to nebolo potrebné. A čo by to bolo nakoniec bez rytmickej hudby: argentínsko-amerického skladateľa, pianistu a dirigenta → Borisa Claudia "Laloa" Schifrina, ktorý sa postaral o svieži soundtrack, bez ktorého by sa to nezaobišlo. Summa Summarum: „Film je označovaný za jednu z najväčších policajných drám všetkých čias, keď sa k tomuto názoru rovnako prikláňam”. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Vy ste sa zbláznil! Pašovať mŕtvoly z nemocnice...“ Slávna automobilová naháňačka v strmých uliciach legendárneho amerického prímorského mesta San Francisco a okamih, v ktorom si dominantné modrooko Steve McQueen (SEDEM STATOČNÝCH) v umývadle umýva ruky od krvi, kým v izbe vedľa pôvabne spí Angličanka Jacqueline Bissetová (paródia CASINO ROYALE/1967), to sú dve scény, ktoré sú v súvislosti s drsnou kriminálkou BULLITOV PRÍPAD citované i po desiatkach rokoch; najmä naháňačku sa snažili s väčšími a menšími úspechmi dostatočne napodobniť tvorcovia takých filmov, ako sú FRANCÚZSKA SPOJKA, SKALA alebo RONIN. Samotná snímka má veľmi jednoduchú zápletku, ale solídny režisér Peter Yates (neskôr zaujal podmorskou HLBOČINOU či sci-fi/fantasy KRULLOM) sa snaží, aby sme si to nevšimli. Napriek tomu film nedokáže so stopercentným úspechom zamaskovať, že keby nemal charizmatického herca v titulnej úlohe (inak, v civile milovníka silných strojov), plus jednu kultovú akčnú scénu... stál by vôbec za pozretie?! Úprimne? 80% za zásluhy. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (45)

  • Keď Bullitt necháva auto na parkovisku pri benzínke, nemá vonkajšie spätné zrkadlá. Keď sa k nemu po krátkom čase vráti, tak má jedno na strane vodiča. (tiradentes)
  • Letouny, mezi kterými Bullitt (Steve McQueen) pobíhá na letišti, jsou typy Boeing 707-300 (čtyřmotorový) a Boeing 727 (třímotorový). (Foxhound#1)

Související novinky

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

19.04.2024

Od roku 2022, kdy Steven Spielberg představil fandům svůj Zlatým Glóbem ověnčený osobní film Fabelmanovi, jsme moc netušili, k čemu se chce jeden z nejslavnějších režisérů všech dob příště… (více)

Spielberg našel svého Bullitta

Spielberg našel svého Bullitta

18.11.2022

Známý režisér Steven Spielberg (Mnichov, Jurský park) zdá se našel svůj další projekt. Bude jím „remake“ akční klasiky se Stevem McQueenem (Le Mans, Sedm statečných) Bullitt. Vedle toho už pak tvůrce… (více)

Smrtící Zvěrokruh Davida Finchera

Smrtící Zvěrokruh Davida Finchera

15.06.2006

Pravděpodobně nejznámějším skutečným sériovým vrahem v Americe je the Nash Bridges. Ti všichni a mnoho dalších jsou více či méně ovlivnění Zodiakem. V Bullittově případu se Steve McQueen inspiroval… (více)

Reklama

Reklama