Režie:
Gary FlederScénář:
David KlassKamera:
Aaron SchneiderHudba:
Mark IshamHrají:
Morgan Freeman, Ashley Judd, Cary Elwes, Alex McArthur, Tony Goldwyn, Jay O. Sanders, Bill Nunn, Brian Cox, Richard T. Jones, Roma Maffia, Jeremy Piven (více)Obsahy(1)
Alex Cross je detektiv a forenzní psycholog. Když náhle zmizí jeho neteř Naomi, vysokoškolská studentka, rozhodne se přidat k týmu vyšetřovatelů i když to už nespadá do jeho oblasti. Zjišťuje, že Naomi je jednou z mnoha pohřešovaných dívek. Všechny jsou krásné, chytré a něčím vynikají. Brzy po jeho příjezdu do Durhamu, kde Naomi studovala, je objevena mrtvola jedné z pohřešovaných dívek. Krátce na to, je unesena další mladá žena, lékařka Kate. Když se Kate probere z omámení, zjišťuje, že ji unesl muž, který sám sebe nazývá Casanovou. Varuje ji, aby se nepokoušela o útěk ani o jinou formu vzdoru. Kate zjišťuje, že není jediná, koho Casanova unesl a protože je to velká bojovnice, využije první příležitosti a uprchne. Podaří se jí to jen tak, že skočí do propasti, ve které teče řeka. To ji téměř stojí život. V nemocnici se o ni samozřejmě postarají, ale je jisté, že je Kate otrávená něčím, co se v její krvi nepodařilo určit. Díky Alexovi zjistí, jaké narkotikum jí Casanova podal a Kate dostane protilék a začne se brzy uzdravovat a začne pomáhat policii při pátrání. Alexovi dochází, že Casanova není založením vrah, je to sběratel a dokud ženy dodržují jeho pravidla, nechá si je. Navíc vychází najevo, že podobné únosy se staly i na druhém konci země, v Los Angeles. Takový případ tu ještě nebyl, aby zločinec pracoval na dvou místech najednou. Alex pochopil, že se nejedná o stejného muže, ale o dva různé, kteří nějak spolupracují. Vyšetřování ukáže, že v Los Angeles „pracuje“ doktor William Rudolph a v jeho domě jsou nalezeny části těl jeho obětí. Rudolph napodobuje svého partnera Casanovu na východě, jen dívky nesbírá, ale je to sadista. Přestože je policie Rudolphovi na stopě, podaří se mu uniknout. Jeho kroky vedou za Casanovou, ale ten s ním dál spolupracovat nechce. Policie, i díky Kate, objeví úkryt, kde Casanova schovává dívky. Casanova však uniká, Rudolph je při přestřelce zabit. Uvězněné dívky včetně Naomi jsou osvobozeny, ale Casanova někde číhá. Alex se musí vrátit domů do Washingtonu a Kate ho ještě před odjezdem pozve na večeři. Trochu se zdrží a do Katina domu mezitím dorazí detektiv Ruskin, který pošle domů hlídající policisty. Alex mezitím podle rukopisu zjistí, kdo je skutečným Casanovou... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (289)
Tak jestli tenhle film má představovat, jak skutečně pracují američtí policajti, tak snad abych se stala angažovanou aktivistkou za zrušení trestu smrti. :-( Ne a ne! Vyšetřovací metody použité ve scénáři lehce hraničí s demencí a člověk nepřestává žasnout. Naštěstí však ani pachatelé nezaostávají za muži zákona, takže ačkoli je neustále zdůrazňována jejich chytrost, nepřehoupnou se přes vlastní stín, IQ 95 a pozornost nula. Začátek celkem slibný, ale zhruba v okanžiku, kdy hrdinní policisté začali sledovat osamnělého pachatele v lese, kam všichni dorazili auty, a on si jich NEVŠIML, ztratil pro mě film veškeré napětí a už jsem jenom útrpně čekala na konec bezmocně přemítajíc, proč, když Kate vyplavila řeka, nepoužili policajti třeba psy v jejím okolí. Anebo třeba proč Alex, když se mu konečně podaří objevit úkryt (hledá ho samozřejmě osamělý, jakápak řízená akce), nepovolá posilu, ale hrdinně se vrhá do studny. Zkrátka a dobře, jsou chvíle, kdy si člověk řekne, jestli náhodou nejsou ty vtípky o hloupých policistech pravdivé. A přitom by se měly spíš vyprávět o tupých scénáristech. ()
Žádné mrazení, překvapivé rozuzlení, ani nečekaná honička se nekonaly. Na trhrillery Mlčení jehnátek či Mesiáš tenhle kousek nemá ani v nejhlubším zatemnění mysli. Nejsem fanoušek krvavých scén, spíše mě upoutá atmosféra drtící mou psychiku, ale její absenci ve Sběrateli polibků, mohlo zachránit pár krátkých závěrů na zmučenou mrtvolu, kterou jsem tam ani nezahlídla. Poslední dobou zjišťuji, že místo shlédnutí thrilleru je lépe sáhnout po knížce, z které vyšel. ()
Jeden z nejlepších thrillerů 90.let. Morgan Freeman je výborný (ačkoliv v knize je postava Dr.Crosse asi 40-tiletý vdovec se dvěma dětmi), Ashley Judd dokazuje už ve svém prvním hitu, že má talent. Scénář si bere hodně z knižní předlohy, což je dobře, i když některé motivy byly pochopitelně potlačeny... ()
Přesto že mám tenhle typ kriminálek velmi rád, Sběratel polibků je velmi slaboučký. Špetku vlivu na to má fakt, že příběh nevybočuje ze žánrových kolejí a nemá čím překvapit. Pominu-li nezajímavé postavy, slaboučký scénář, unylou režii zaráží hlavně jakákoli možnost přát si osvobození žen z příšerného prostředí podzemního areálu. Pokud srovnám se špičkou žánru (Mlčení jehňátek) nemá Sběratel polibků šanci na výhru byť v jedné jediné složce. ()
Nemám ráda thrillery. Někdy se jim nevyhnu, a to tehdy, když mě zláká ve filmu obsazena vynikající hvězda. V tomto případě to byl Morgan FREEMAN. Nemohu film chválit ani zatracovat. Vydržela jsem až do konce, ale požitek vnitřní jsem z toho neměla. Přesto ovšem musím ocenit dobrou práci Morgana Freemana, protože (jak jinak) bez jeho stafáže bych se na film těžko dokoukala. Ale nicméně napětí zde bylo a spád měl film taktéž. Proto si myslím, že byl nadprůměrný proti jiným krvavým pitomostem. ()
Reklama