Obsahy(1)
Film se soustředí na osudy šestice různých lidí, jejichž životní osudy se proplétají v ulicích Tajpeje osmdesátých let. Mladý fotograf žije se zlodějkou. Úspěšný doktor a neméně úspěšná spisovatelka hledají smysl svého manželství a posledním párem jsou editorka časopisu a její přítel. Film se zaměřuje hlavně na situace uvnitř jednotlivých vztahů, na úpornou snahu hrdinů být šťastnými a učinit šťastným i toho druhého. Většinou se to nedaří. Film, který proslavil nejen fascinující způsob střihu, vypráví o osamělosti a o změnách uvnitř společnosti, jejíž základní struktura jen stěží odolává moderní době. (Filmasia)
(více)Recenze (4)
Člověk se má tendenci v tom ztratit a posledních 15 minut ho přesvědčí, že má vlastně pravdu. // Seminář Tchajwanských filmů Veselí nad Moravou 2011 ()
roztříštěnost komponent znemožňující hlubší průnik do obsahů filmu a vynucující si aktivnější zapojení diváka se postupem času odhaluje nejen jakožto dramaturgický princip, ale zároveň jako samo hledané vodítko k tématickému jádru snímku. v depresivním závěru sice kulminuje melancholie Teroristů, ale také v něm dochází k ucelení struktury a vnímavější divák porozumí, poodhalí univerzální téma neznatelnosti hranice mezi pravdou a klamem, nabízenou a skutečnou motivací, oceňovanou literární fikcí a skutečným životem. ()
Divoký střih v kombinaci s netypicky statickými kompozicemi vytváří dojem bezútěšnosti a konstantního neklidu, tak ikonického pro tchajwanskou novou vlnu. Fascinující pohled na vztahy, které už dávno spolkl čas, ale přežívají jen z touhy po minulosti a domnělé životní stabilitě. ()
ocenenia : MFF Cannes 1987 - uvedené v sekcii "Un certain regard" ()