Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Televizní hra Petra Zikmunda nás zavádí do prostředí veterinárního výzkumného ústavu v okamžiku, kdy se jeho pracovníci snaží vypořádat s náhlým výskytem vztekliny. Pracovní problém však přerůstá v osobní téma každého z nich, především v osobní téma MVDr. Evy Krausové. Až do tohoto okamžiku žila Eva tím nejběžnějším životem. Svobodná matka kolem čtyřicítky, zaměstnaná v ústavu prací, z níž se už stala rutina; jeden den v týdnu strávený s přítelem - bez nároku na jakoukoliv společnou perspektivu; krátké prázdniny u rodiny na venkově s dítětem, o něž se v průběhu roku stará Evina matka. Žena, která to nikam příliš nedotáhla. Až jednoho dne náhoda před ni předkládá příležitost, na niž od mládí podvědomě čekala a léty pozapomněla. Ale teď, ve čtyřiceti? Mnohé ze snů mládí se uzavřely, na mnoho věcí v životě Eva už rezignovala, a to všechno najednou připomíná chvíli, kdy se zdá, jako by čas utíkal rychleji a k naplnění něčeho velikého už příliš nezbývá. Náhodná nabídka se mění v posedlost a nakonec ve hru na život a na smrt. Televizní hru Jehla natočil režisér Jiří Svoboda v roce 1982. Do hlavní role obsadil Janu Brejchovou, která za ni získala na MTF v Plovdivu Hlavní cenu za nejlepší ženský herecký výkon. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (42)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Velmi atraktivní téma. Řešila se vzteklina a mezilidské vztahy. Uvítala bych mnohem větší psychologickou hloubku, přece jenom to jsou závažná témata. Pak bych vrněla blahem. Takhle si pouze odfrknu a jedu dál. Jana Brejchová je velmi výrazná herečka. Ještě, že ji máme a můžeme si její herectví užít. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Jiří Svoboda byl v osmdesátých létech mistrem napětí, což dokazuje i v tomto psychologickém televizním filmu z laboratorního prostředí. Jana Brejchová v roli veterinářky Evy, která má po kolegovi převzít celé oddělení výzkumu se nešťastně dostane do situace, která změní její pohled na svůj život. Atmosféra je dokonalá, k čemuž přispívá hudební nahrávka mého oblíbence Jozefa Revalla, která střídá synťácké zvuky s reálnými nástroji. Jiří Svoboda holt tenkrát uměl a každý jeho film byl silný zážitek. ()

Reklama

triatlet 

všechny recenze uživatele

Výchozí téma, týkající se vztekliny a rozpoložení hlavní postavy - Evy Krausové, je silné. Ovšem rozvedení se rozplývá do pracovněpartnerskorodinných vztahů podobně jako v průměrném dílu Ordinace v růžové zahradě. Navíc kompozice v podobě předělů s datem nebo se záběrem na hodiny (asi symbol času) je vtíravá. Pozornost odpoutává i příliš dramatický hudební doprovod (hudba Jozef Revallo). Také role náhody snižuje mé hodnocení - proč mrtvou lišku musel najít zrovna syn veterinární laborantky? ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Takové Svobodovo průměrné cvičení na úžasný Skalpel, prosím, fanoušci režisérových skvostů mohou tohle dílko klidně opomenout. O boj proti vzteklině ve skutečnosti nejde, spíš se hlavní hrdinka tak nějak potýká se svým neuspokojivým životem, nějak sama neví, co chce, je trochu hysterka a musí vařit Brzobohatýmu kafe. Pokud člověk přežije místy těžko pravděpodobné dialogy a přestane přemýšlet nad tím, proč mu Bartoška připomíná ministra Kalouska, čeká ho nenápadná nevzrušivá hodinka. ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Televizní inscenace o smrtící epidemii vztekliny, na jejímž pozadí se odehrává to hlavní, život čtyřicetileté opuštěné doktorky. Brejchové ta role sedla. Její podání vyloženě kontrastuje s těmi otřesnými televizními kulisami za pár korun. Škoda, že tohle netočil Kachyňa, jelikož tohle je vyloženě látka pro něj. Pod Svobodou je to jen průměrný televizní film z nemocnice. [489. hodnocení, 32. komentář, 72%] ()

Galerie (6)

Zajímavosti (2)

  • Jana Brejchová obdržela v roce 1982 na festivalu v Plovdivu hlavní cenu za herecký výkon. (M.B)
  • Ve filmu hraje Jiřina Steimarová se svou dcerou Evelýnou. (M.B)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno