Reklama

Reklama

Dosud se nenašla nevěsta, která by se krásou vyrovnala namyšlenému králi salernskému (V. Dlouhý). Košem dostala i chytrá a půvabná princezna riminská (P. Ptáčková). „Vezmu si ji, až bude jeptiškou a já mnichem!“ vzkázal Nicolettě po jejím bratrovi Riccardovi (M. Dlouhý) král ze Salerna. Nicoletta se ale pustila do „boje“. V přestrojení za malířku se vypravila na salernský dvůr, aby zde nabídla své služby. Měla velký úspěch u princezny Margueritty (M. Hrubešová), u královny (J. Hlaváčová), a i pyšný a do sebe zahleděný panovník si objednal svůj obraz na hedvábí, a co víc – začal se o tajemnou malířku zajímat… (Česká televize)

(více)

Recenze (63)

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlepších tv pohádek a to z několika málo důvodů - je zahraná bez výjimky perfektními herci, kteří jsou perfektně obsazení (a obzvlášť Markéta Hrubešová dokáže očima zahrát víc tónů, než harfeník při pokusu zahrát na harfu fear of the dark od Iron Maiden) a druhou zásadní věcí je scénář, respektive postavy, které jsou díky dialogům inteligentní a přestože některé jsou obdařeny knírkem pedofila, jsou perfektně sympatičtí a i když nevím, co na to dítě, tak i absence jakéhokoliv zla je tu příjemná (takže žádní čerti a padouši). Na tak abnormálně komorní pohádku, co se odehrává asi ve čtyřech papundeklových interiérech a jednom exteriéru je to skvělé skóre. ()

DearS 

všechny recenze uživatele

Naprosto souhlasím s nadšeným hodnocením Golfisty a přidávám hvězdu, protože TV pohádek s nadsázkou, lehkou ironií a svižnými dialogy není nikdy dost a nepovedou se příliš často. Představitelka hlavní role (mimochodem - i v titulcích pohádky samotné uvedená až na bůhvíkolikátém místě) se jmenuje Pavla Ptáčková a působí v Městském divadle v Brně ( k vidění byla i ve slovenském pohádkovém kousku Duhová panna). ()

Reklama

Finskej 

všechny recenze uživatele

Jeden to skoro nechce říct, ale... Rozhodně jedna z nejpitomějších pohádek, které jsem kdy viděl. A rozhodně za to z velké míry může autor scénáře, protože tak neuvěřitelně připitomělé, umělé a nesmyslně didaktické dialogy, to se jen tak nevidí. To mohou herci dělat, co chtějí, ale když musí pronášet místy takové kraviny, snaha to spasit nemůže, protože nemá jak. Je to celé chvílemi tak nablblé, že je to vlastně svým způsobem ikona - na takhle špatné věci se člověk ze zájmu dívá opakovaně. A Dlouhý v té neuvěřitelné paruce fakt vypadá jak zosobněná 80. léta na nějakém oxidačním tripu. Kdyby si začal rozverně prozpěvovat nějaký německý TV hitparádový hit z oné doby, vlastně by to docela zapadlo. Zkrátka bizár. ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Nemám k téhle pohádce dětský sentiment, viděla jsem ji dnes prvně. Nejsem si jistá, zda to je výhoda nebo nevýhoda. Z důvodu obliby některých herců zejména sourozenců ze Salerna a princezny z Riminy (přes osobní výhradu, že Pavlu Ptáčkovou mám raději jako blondýnku) a chytrým dialogům, bych měla tendenci tomu dát pět. Nelíbily se mi ty paruky, ani nevím, která mi přišla nejhorší, jestli ta prince ze Salerna, která byla hnusná, nebo ta prince z Rimini, která mu dodávala výraz retardovaného idiota. Paruka princezny z Rimini vypadala jako chcíplé zvíře omotané stužkou. Trochu haprovala logika ve vztahu prince z Rimini a princezny Salernské v samém závěru, asi mu na plese dali něco do vína. Hledat mouchy na něčem, co je hodně dobré, je opravdu šťourání, když ono chybí tak málo, aby to bylo dokonalé. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Tohle je aspirant na nejhorší "papundeklici" všech dob. Hloupé, unylé a nudné. Ovšem až uzříte Vláďu Dlouhého, majícího být za sličného krále, namaskovaného tak, že máte dojem, že je na hormonech a čeká na přešití, budete ryčet smíchy. Fetiš paruk zde hraje prim. Michal Dlouhý působil hodně úchylně v tom připlácnutém hnusu na hlavě. Pavla Vitázková vypadala jak HIV pozitivní, na hlavě jí ještě navíc zdechlo cosi blíže neidentifikovatelného. Paruky byly fakt super děs, pohádka si nevedla dobře ani v jiných disciplínách. Co dialog, to unikátní perla. Asi je psal pták Loskuták. Příslovečné místo určení rovněž skvěle fungovalo, divák si měl představit, že jsme zřejmě ve slunné Itálii, nezmínit se o tom, z těch papundeklů bych to sám nikdy nepoznal. Ještě solidní práci odvedla kostýmní výtvarnice Evženie Rážová a Petr Hapka dodal spolehlivě vznešený hudební doprovod, jinak je to bolestně debilní. Pohádkové kouzlo pláchlo do studených krajin, zde bylo hodně teplo. Jestli je tohle v červených číslech, můžu opětkovat už cokoliv. 1/10 ()

Galerie (5)

Zajímavosti (6)

Reklama

Reklama