Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Držitelé Cen Akademie Robin Williams a Cuba Gooding, Jr. se vydávají na nadpřirozenou cestu za hranice smrtelnosti v obrazově úchvatném filmu, na který nezapomenete. Chris Nielsen (Williams) se i poté, co umírá při nehodě, pokouší zůstat nablízku své krásné manželce Annie (Annabella Sciorra). Za asistence ducha - rádce (Gooding, Jr.) se začíná přizpůsobovat nové situaci v prostředí, které lze popsat jako nebeské. Ale když si jeho nešťastná žena vezme vlastní život, je odsouzena k věčnému zatracení. Chris si přísahá, že jí najde, aby mohli věčnost sdílet společně. Ale zachránit duši od takového strašlivého osudu se dosud nikomu nepodařilo. S pomocí svého nebeského přítele čeká Chrise ta nejnebezpečnější a nejdrásavější cesta jeho života i toho, co je po něm: pátrání po nesmrtelné lásce, které ho zavede do pekla a zpět! (Magic Box)

(více)

Recenze (374)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Prúd niekedy nádherných a inokedy gýčových obrazov, rozumej tých najprvoplánovejších v tom smere, ako si ľudstvo predstavuje nebo a peklo. Niekedy je ale tá gýčovitosť zmotivovaná, ako napríklad krajina v štýle manželkiných impresionistických obrazov, inokedy je otravná, ako trebárs rýchly prechod do "reálneho neba". Scenár sa snaží vybudovať zaujímavú mytológiu a osvetľovať nám pravidlá nového sveta, ale robí to dosť zmätočne a je to veľká škoda, mohlo ísť totiž o mindfuck fantasy, ku ktorému by ste sa radi pravidelne vracali. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Vizuálně podmanivý (zasloužená soška) snímek s celkem originální zápletkou, která mne ale nevedla ani k slzám, ani k hlubokému zamyšlení nad životem a smrtí. Doufám ale, že Robin se navzdory způsobu odchodu ze světa dostal do toho krásného nebe, protože "tam, kam jednou všichni přijdou, nemůže být zle". ()

Reklama

Aelita 

všechny recenze uživatele

Před léty viděný film, který ve mně tenkrát zanechal jen barevné vjemy, ale tak zvláštní, že jsem vůbec neváhala s opakováním. Teď bych již ten film mohla zařadit lépe, pořád ale nevím kam. Zůstal stejně zvláštní, stojící mimo řadu zdánlivě podobných filmů, jako poprvé. Ano, je to typická hoolywoodská produkce - silně romantický nadnesený příběh, pár slavných herců pro přilákání konzervativních diváků, avšak nálada, vyslovované myšlenky i obrazy nejsou ani americké, ani katolické, a možná ani filmové. Snad by něco z toho vysvětlilo to, že režisér je Novozélanďan. ___ Film by se dal popsat jako spojení Nolanova Počátku, Nekonečného příběhu, Matrixu a Tibetské knihy mrtvých a to celé vystavěné na obrazech Prerafaelitů a Bosche. Nakonec se však ukazuje, že sen není ani architektura, ani fantazie, ani cestopis, ani vědomá představa, ani jakýsi statický obrázek, ale reálný svět převáděný lidským mozkem do virtuálních symbolů a jejích okamžité a průběžné spojení v metafyzický neboli přesahový pohyblivý filmový pas mentálně-duševního života člověka v návaznosti na vesmír. Jednoduše řečeno sen je napojení lidského bytostného Já na pole kolektivního nevědomí a převod reálně zažitého do jazyka a obrazů tohoto pole se zpětnou vazbou. Ještě jednodušeji - sen je rozmluva člověka s vesmírem. ___ Nechci říci, že jsem nadšená tímto filmem. Nejméně pro mne byl přijatelný Robin Williams, přesněji řečeno jeho způsob "vyksichtění" role (a to ve všech filmech s jeho účastí). Naštěstí jsem se již snad naučila brát z filmů to, co je pro mne přínosné, aniž bych byla zmatená hollywoodskou velkolepostí nebo naopak céčkovostí obrazového příběhu. Jak ke mně přicházejí sny, na které si navíc ani nepamatuji, já nevím, ale každopádně si přeji, aby ty sny nebyly děsivé, jak občas bývá realita. Jaké sny se teď zdají třeba Japoncům, kteří zažili zemětřesení? A kdy ty jejích sny vplují z oceánu kolektivního nevědomí do našich tichých vod? ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Ještě teď mě bolí zuby. Kytičky, dětičky, barvičky, létající lidé, neskutečně přeslazený klavír ... Pokud má takhle vypadat nebe, pak si to asi půjdu hodit. Samotný nápad měl obrovský potenciál, to by se ho ovšem nemohlo chopit nějaké sentimentální, uslzené hovádko, které nakonec vykouzlilo dvouhodinovou přehlídku cukrové vaty. Ještě včera jsem se divil, jak se mohlo stát, že jsem o tomhle filmu nikdy neslyšel. Teď už to chápu. ()

vanadium 

všechny recenze uživatele

Co se týče vizuální stránky: Nápady mi přišly mírně lepší než provedení, které je nicméně velmi vydařené a dokážu si představit, že musí být hodně těžké něco takového stvořit. Nápad se zasazením děje do namalovaného obrazu je fantastický. Stejně tak drobné detaily, jako modrý květ, který se rozmáčknutím změní v malířskou barvu. A myšlenka, že bychom si mohli vytvořit svět podle naší fantazie a pak se v něm pohybovat, je nesmírně uchvacující. Každopádně, scény z "nebe" jsou bezesporu místy hrozně kýčovité, ale to se dá odpustit. Více se mi po umělecké stránce líbilo ztvárnění pekla (a také zde najdeme plno skvělých nápadů, svědčících o úžasné vizuální představivosti tvůrců - třeba použít místo kočičích hlav hlavy zatracenců k vydláždění plochy, po které musí hlavní hrdina projít). Co se týče obsahové/dějové stránky: Některé scény se mě dosti dotkly, mnohé byly zase tak přeslazené, že mi málem způsobily duševní hyperglykemii. Ale vzhledem k použitému tématu se určité míře přeslazenosti snad ani nedá vyhnout. Takže pak záleží na tom, jak kdo cítí a vnímá, a zda zkropí slzama pět kapesníků nebo usne nudou. Každopádně zajímavý film, který by ale podle mého potřeboval mírně propracovanější scénář a na druhou stranu ubrat trochu cukru. ()

Galerie (112)

Zajímavosti (14)

  • Annie Nielsenová (Annabella Sciorra) má nad postelí pověšený Robin Williams) prochází kolem rytiny „Dante a papež Hadrián V.“ od francouzského grafika Gustava Dorého. (ČSFD)
  • Název filmu byl inspirován slovy Hamleta: „Je důstojnější trpělivě snášet kopance, rány, facky osudu, nebo nebo se vrhnout proti moři útrap a rázem všechno skončit? Zemřít, spát! Nic víc. Ten spánek uspí bolest srdce, ukončí všechna trapná trápení lidského těla. Jaké větší přání by člověk mohl mít? Spát, zemřít, nebýt. Ve spánku snad i snít. Tady to vázne. Jaké sny zjevují se po smrti, když vyvlékli jsme se z tělesných pout?“ (sator)
  • Společnost 20th Century Fox oznámila film již v roce 1984, tehdy měl film režírovat Wolfgang Petersen. (ČSFD)

Reklama

Reklama