Režie:
Lee Isaac ChungScénář:
Mark L. SmithKamera:
Dan MindelHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Daisy Edgar-Jones, Glen Powell, Anthony Ramos, Brandon Perea, David Corenswet, Maura Tierney, Harry Hadden-Paton, Sasha Lane, Daryl McCormack (více)Obsahy(1)
Daisy Edgar-Jones hraje Kate Coopero, bývalou lovkyni bouří, kterou pronásleduje ničivé setkání s tornádem během jejích vysokoškolských studií a která nyní studuje bouřky na obrazovkách v New Yorku. Její přítel Javi (Anthony Ramos) ji vyláká zpět na otevřené pláně, aby otestovala nový převratný systém sledování bouří. Tam se její cesty zkříží s Tylerem Owensem (Glen Powell), okouzlující a bezohlednou hvězdou sociálních médií, která se vyžívá ve zveřejňování svých dobrodružství při honbě za bouřkami se svou bouřlivou partou, čím nebezpečnější, tím lepší. Jak se bouřková sezóna zintenzivňuje, rozpoutávají se děsivé jevy, které nikdy předtím neviděli, a Kate, Tyler a jejich konkurenční týmy se ocitají přímo v dráze několika bouřkových systémů sbíhajících se nad střední Oklahomou v boji o svůj život. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (7)
Recenze (149)
Twister v roce 1996 přinesl skvělou kino podívanou s parádními speciálními efekty. Trhající se tyčkový plot, stodola plná nářadí nebo létající krávy - na to se nezapomíná. Potěšilo mě, že i Twisters dokázal nabídnout zábavu a napětí s několika adrenalinovými scénami. Je jisté, že nebude celý film o vichru, páč to by člověk ani nebavilo. Jsou využita oblíbená klišé, zejména rozdělení postav na začátku na kladné a záporné, které se ale začne proměňovat, což mi vůbec nevadilo. Hned úvodní scéna je jakýmsi varovně vztyčeným prstem - kdo jde Peklu naproti, dosáhne ho dřív, než by si myslel. K vytvoření napětí stačí i vichr, jeden bazén a pár postav. Skvělá byla i scéna s ohnivým tornádem a samozřejmě pak finále. Speciální efekty výborné - aby ne, když kromě řady společností se na nich podílela i věhlasná ILM. Je to oddechový letní blockbuster a to se počítá. Já tyhle filmy rád, a tak ani nepůjdu zjišťovat, jak moc je to sci-fi a nakolik jsou zrušeny fyzikální zákony, nebo ne. ()
Vůbec nevím jak se k tomu postavit. Sice to názvem a odkazy pracuje se skoro 30 let starým předchůdcem, ale jasně se do role pokračování nepasuje. Klidně si může hrát na remake pro moderní publikum. Samozřejmě že tu musí být herečka co si není jistá jestli je holka, pak je tu holčička (fakt vypadá tak na 15) co je tak emancipovaná, že jí role nedovoluje projevit jakékoliv byť logické city (nebo jiskření) s hlavním samcem. Kdyby si scénář odpustil trapnosti (př. křečovitě se vyhýbat bělochům s prostatou) a začal scénou na rodeu, byl by několikanásobně lepší než #1. Bohužel ale není a proto film obsahuje více než jednu humornou scénu (jinak než si scénář myslel), spoustu zbytečných a hloupých (proč vlastně musel vystřelit ohňostroj do tornáda?) a hlavně celkem mi bylo jedno (ze začátku jsem dokonce jako jediný v kině tleskal) když to někdo odnese. ()
První Twister je pořád perfektní letní blockbuster, který nezestárl ani v akčních scénách, působivých hlavně díky zvukovému designu a dobře vykresleným postavám. Aktuální Twisters se na první dojem jeví jako pouhý povrchový update, s mladšími a hezčími herci, kteří vás přesvědčí, že i klimatologie může být hot. Prostředí je stejné. Znovu sledujeme dva týmy lovců tornád ženoucí se za bouřemi. Nebezpečné situace (a věda) zase slouží ke sbližování hrdinů. Akorát to tentokrát nejsou odloučení manželé (takže ani nejde o vyhrocenější variaci marriage comedy), ale zástupci dvou vzdálených světů, kultivovaná žena z města a halasný týpek z amerického jihu. Ukotvení v jižanských reáliích je pro příběh stěžejní, protože se kromě traumat překonávají i sociokulturní předsudky. Film implikuje, že bez spolupráce a bez vystoupení z pozice pouhých diváků vytvářejících exkluzivní obsah pro svůj YT kanál, nedokážeme čelit katastrofám (finále se výstižně odehrává napůl v kině, posledním útočišti před apokalypsou). Právě zápletku posunující proměna obou hlavních postav ze svědků v účastníky dění, kteří sledují kolektivní, nikoliv osobní zájem, mi přišla dostatečně ozvláštňující a emocionálně i intelektuálně stimulující, abych si film užil i se všemi jeho klišé, jako příjemně přímočarý katastrofický biják ze Spielbergovy školy. 75% ()
Uvodna scena, ktora po blbnuti priniesla napatie a ukazku sily prirody sa po par minutach preklopi. A nastupia klasicke hlupe/odvazne pozy sympatakov z plagatu a kvantum blbosti, co sa o fyziku neobtreli. Kratucky gitarovy song v cca 39tej minute. Potom uz len nudne vztahove drama, kedy zranene kacatko "opaluje" alfa-cowboy/vedec Glen a to postupne pookrieva. A ako inak, kto "saves the day"? ...meh. Slusny zvuk a kamera. ()
Podobné ako v 90kach. Solídne triky, postavy vcelku sympatické (hlavne Daisy, z Powella som neni tak na vetvy ako väčšina Hollywoodu a príde mi mierne preceňovaný), dianie z hľadiska logiky a fyzikálnych zákonov mimo realitu, ale nie až tak hlúpe aby vyslovene kazilo zážitok. Typický letný výplachový blockbuster, pri ktorom mozog vypne a pri ktorom si kľudne môžete ujedať z najväčšieho kýblu popcornu bez obáv, že by vám medzičasom na plátne niečo dôležité uniklo. PS: jednotka za mňa o chlp lepšia, aj keď neviem či zo mňa nehovorí skôr spomienkový optimizmus. 60% ()
Galerie (66)
Zajímavosti (17)
- Rodičia Glena Powella sa objavujú v tomto filme, sedia za ním a Daisy Edgar-Jonesovou počas scény rodea. Podľa Glena Powella sa jeho rodičia objavili vo všetkých jeho filmoch od filmu Spy Kids 3-D (2003). (EvilMatus)
- Na počesť pôvodného filmu Twister (1996) bol celý natočený na 35 mm film Kodak. Lee Isaac Chung povedal, že veľká časť rozhodnutia pochádzala zo snahy zachytiť prirodzené, živé farby štátu. (Arsenal83)
- V polovici natáčania podľahol režisér Lee Isaac Chung vyčerpaniu a bol zdravotne nútený na dva týždne opustiť produkciu. Réžie sa na ten čas ujal kameraman Dan Mindel. (Arsenal83)
Reklama