Režie:
Jérémie PérinScénář:
Jérémie PérinObsahy(1)
Soukromá detektivka Aline Ruby a její androidí partner jsou v blízké budoucnosti najati bohatým podnikatelem, aby vypátrali obávaného hackera. Po příjezdu na Mars sestoupí hluboko do podzemí hlavního města planety, kde odhalují temný příběh mozkových farem, korupce a pohřešované dívky, která střeží tajemství robotů, jež hrozí změnit tvář vesmíru. (mac000)
(více)Videa (2)
Recenze (31)
Shoutout úvodnej scéne. Inak je to spleť námetov, príbehov a prvkov, ktoré sme už videli v rôznych iných filmoch, avšak práve preto máme radi sci-fi, nie? Prvá polovica filmu je trochu chaotická vo vysvetľovaní a môžete mať v postavách a reáliách zmätok, potom sa už ale chytila a udržalo ma to v napätí a strehu až dokonca. Oceňujem poukázanie na množstvo problémov daného sveta, poctivé ukončenie jednotlivých dejových liniek a koniec podľa môjho gusta, ktorý mi pohladil srdiečko. (IFF Art Film Košice) ()
Správne zvládnutý žánrový synkrétizmus. Je to zaujímavý súlad futuristických (a naozaj prešpekulovaných nápadov) a do veľkej miery idealistických a etických naratívov. Francúzska kinematografia má svoje vlastné a často až neopísateľné je ne sais quoi, no a Mars Express nie je výnimkou. Vzdáva to patričný homage svojim koreňom (žánrovým aj kultúrnym), no zároveň to je inovatívne a réžia s kamerou diváka často milo potešia. [AFF Košice 2024] ()
Francouzská cyberpunková jednohubka, který asi nejvíc připomíná věci jako je 'Ghost in the Shell', 'Blade Runner' a cokoliv, kde se objevují asimovské zákony robotiky. Aline (a její zesnulý asistent a patrně i bývalý spolubojovník Carlos, teď žijící jako jakýsi hologram-robot) je soukromá deketivka v realitě a společnosti, kde roboti a lidé žijí pohromadě, kde modulace, kyborgové, organická hmota a uměle vytvořené splývá a nevíte přesně, co je co, co je skutečné, co ne, nicméně hackování, modulování a překračování zákonů se běžně děje. Aline se po openingu, kde po náročné taškařici chytí hackerku, ocitá pověšená na případu pátrání po zmizelé dívce, která hacknula robota ve škole a pak o ní už nikdo neslyšel. S případem za Aline přijde její otec. Jak se později ukáže, když Aline dívku vypátrá, dívka si udělala kopii sebe sama (což je zločin áčkového kalibru), aby mohla sponzorovat svoje chudé, nepracující rodiče a vydělávala si tak extra. Lidé, kteří Aline úkolem pověřili ale, jak se ukáže, nebyli její rodiče, ale třetí strana, která chtěla dívku mrtvou a to se jí také podaří. Frustrovaná Aline navíc, ač se snaží roky přestat, začne opět chlastat. Prim hraje hodně paměť, mozek, informace. Hrdinové se začnou zaplétat do globálního spiknutí, které převrátí řád všeho. Je to velmi slušné a vtáhne to, ale nic, co by tu už v jisté formě nebylo dříve. 7.5/10 ()
Říct o "Mars Express", je to je francouzský "Ghost in the Shell" znamená jednak naložit na novinku neadekvátní očekávání, ale také zbytečně vyzdvihovat paralely obou děl. Celovečerní projekt tvůrce výtečného seriálového "Lastmana" sice viditelně parafrázuje tuto i další žánrové klasiky, ale na druhou stranu disponuje vlastní originální premisou, nápaditými sci-fi koncepty a na ně vázaným skvělým worldbuildingem. Výsledný tvar se dále opírá o cool vizuál a poutavý mix akce, thrilleru a sci-fi přesahu díky dobře rozesetým motivům identity v době, kdy jsou vědomí a vzpomínky přenositelné do robotických těl. Jako kyberpunk vědomě stojící na tématech i vizuálu předchozích žánrových milníků sice "Mars Express" neuhrane coby unikát, ale získává velké sympatie už jen tím, že nových příspěvků oné kategorii nevzniká zdaleka tolik a rozhodně ne takhle dobrých. ()
Jako kdyby byli tvůrci přiliš fascinováni futuristickými nápady a vychytávkami, které se ve filmu objevují, ale zapomněli se soustředit na nosný příběh. Scénář Mars Express je zmatený a nepřehledný a jen těžko udrží divákovu pozornost. Navíc i ty technické vychytávky, ač místy velmi nápadité, často postrádají logiku (např. proč robotická kopie člověka nemůže uhodit jiného člověka - chápal bych to u robota, ale takovéhle omezení mi u robokopie člověka, navíc detektiva, nedává smysl). Zdejšími uživateli tolik opěvovaná animace vlastně taky není příliš povedená - všechny ženské obličeje vypadají stejně, takže je těžké rozlišit např. dvě blondýny. To samé platí pro muže, ale tam si aspoň animace při svojí impotenci vypomůže použitím knírů a vousů, které obličeje přece jen trochu rozliší. Miluju filmy Blade Runner, Ghost in the Shell a Total Recall, ale Mars Express se jim bohužel ani nepřibližuje (a vlastně se nepřibližuje ani průměrnému zábavnému filmu). ()
Galerie (51)
Photo © Everybody on Deck
Reklama