Reklama

Reklama

Smršť

Trailer 1

Hlavním hrdinou filmu Smršť je forenzní psycholog Martin Lang (Tomáš Maštalír), který přijíždí spolu s manželkou Pawlou (Anna Geislerová) do lázní v horách. Daleko od civilizace si chtějí odpočinout a zkusit zachránit vztah. Procházejí vážnou partnerskou krizí, která pramení z hluboko ukrytého traumatu, a tento pobyt je pro ně ultimátem – buď svoje problémy překonají, anebo se každý vydá vlastní cestou. Koloběh rutinních dní však naruší příchod tajemné zásilky – balíku s důkazním materiálem z vyšetřování tragického případu. Odesílatelem je Langův kolega psycholog. Ten od něj potřebuje pomoc v případě známém jako „jízda smrti“, na jehož konci byli čtyři mrtví. Lang se zpočátku zdráhá, ale postupně podlehne neznámé síle, která ho k tragické události přitahuje. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (146)

BathoryMan 

všechny recenze uživatele

Atmosféra socialistických kúpeľov bola uveritelna aj vždy skvelá Aňa potešila a svojim výkonom hravo prekonala Maštalíra.Čo my ale vadilo bola absencia deja za ktorú suplovali stále sa opakujúce flashbacky z minulosti so synom Šimonom ,video z výsluchu obvineného zo 4 násobnej smrti alebo nekonečné diskusie medzi Maštalírom a Geislerovou. A záverečné rozuzlenie tomu tiež veľmi nepomohlo.Bebjak to dokáže aj  inak a lepšie ako my už neraz dokázal (Tieňohra,Jozef Mak..) ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Sympatický pokus o tunajší psychologický horor, avšak keď Bebjak dramaturgicky zvládol ten čistokrvný (Zlo), tak sa aj Smršť dala lepšie zvládnuť. Dve hodiny sa občas celkom vlečú, Bebjak sa bojí nakrútiť skutočne strašidelnú scénu a keď už sa zdá že príde, tak nasleduje strih. Ale zbytočné (zvukové) ľakačky nechýbajú. Podobnú pointu sme už vo svetovej kinematografii videli neraz, osobne som rád, že sa ocitla aj v našej, i keď väčšina divákov si môže povedať, že lepšie by fungovala v deväťdesiatkách alebo ešte aj v nultých rokoch. Čo ma vedie k záveru, že viac než Shining pripomína Smršť niektoré iné známe filmy, ktoré ale tým pádom nemôžem spomenúť. ()

Reklama

Olík 

všechny recenze uživatele

Moje první setkání s Česko-Slovenským mysteriózním thrillerem bylo v článku, jehož nadpisek zněl nějak ve stylu, že na Netflix míří film, na který nikdo nepřišel do kin. To se dá docela pochopit, protože, když si představím, že trávím 121 minut v křesle biografu….no, nevím, nevím. Z Bebjakovi Smršti mám zkrátka rozpolcené pocity. I když samotný film si bere z Karikova bestselleru jenom málo, jsou v něm věci, které v rámci žánru docela dobře fungují. Zároveň se však bijí s věcmi, které nefungují vůbec a celkovému dojmu ubližují. Jestli bych měl něco vyzvednout, tak to jsou lokace, vizuál a třeba Aňu Geislerovou, která je schopná zahrát i výmol na cestě. Horší to bylo s pointou, která se ztrácí v hromadě zbytečných záběrů a její vysvětlení ke konci už nedokáže zachránit, co předešlé minuty zbabraly. Jelikož mne to stálo jenom měsíční předplatné Netflixu, tak mi závěrem nezbývá než konstatovat, za málo peněz málo muziky. ()

Vajonek 

všechny recenze uživatele

Na tenhle film jsem se strašně těšila a zároveň se obávala, abych pak nebyla vzhledem k velkým očekáváním zklamaná. A nevím, jestli je to tím, že jsem nečetla předlohu a tudíž nejsem zatížena srovnáváním, nebo (také) tím, že mám docela slabost pro režiséra i hlavního herce, ale jsem se Smrští velmi spokojena a zklamána vůbec ne. A docela se divím místnímu poměrně slabému hodnocení. Sledujeme tu kombinaci psychologického vztahového dramatu, mysteriózního příběhu, thrilleru i hororu. Už jen takovéto mísení žánrů se v našich končinách hned tak nevidí a zaslouží si pozornost, tahle konkrétní směs v podobě Smršti je navíc podle mě velmi zdařilá. Všechny aspekty důležité v předestřených žánrech tu fungují, jak mají - máme tu zajímavé téma, postupně odhalovaná tajemství a záhady, napínavou atmosféru, která by se místy dala krájet (osobně jsem se při sledování několikrát lekla, až jsem sebou trhla, a to se mi fakt moc často nestává - ani u filmů, které se přiznaně označují jako horory), možná trochu překvapivě je to místy (v dialozích) i docela vtipné (nikoliv nějakým nuceným "tupým" způsobem), práce s retrospektivami/prolínání časových rovin se tu také daří dobře. K tomu sledujeme v ústředním páru skvělé herce, kteří dobře fungují dohromady i každý zvlášť, působivou kameru, střih, interiéry i exteriéry, práci se světlem a stínem, hudbu (tu bych obzvláště vyzdvihla - je sice poměrně minimalistická, ale úderná přesně v místech, v nichž má být, což k tomu celému sedí jak p*del na hrnec). Všechny vyjmenované složky dělají z filmu atmosférickou, místy dosti děsivou podívanou, při které ty (jmenované) jednotlivosti (které kolikrát v jiných snímcích řešíte, dumáte, jak se vydařily nebo ne) prostě přestáváte řešit a jen si užíváte snímek jako celek. A když se mi (ne úplně často) něco takového při sledování filmu stane, je to pro mě (mimo jiné) známkou toho, že se povedl. Snad jediné, co bych vytkla, je občasná horší srozumitelnost při dialozích (a ne, neříkám to proto, že bych měla problém s porozuměním slovenštině - naopak jsem ráda, že se to třeba celé nepředabovávalo do češtiny a postavy mluvily svým přirozeným jazykem) a možná trochu moc neuzavřený, resp. přinášející příliš mnoho otázek ponechaných bez odpovědí, konec. Ale když nad tím tak přemýšlím, tak ten závěr do toho možná právě takto sedí víc než cokoli jiného a ta otevřenost mě až tak neruší. Třeba mě to přiměje pustit si film někdy znovu a v průběhu hledat vodítka pro lepší/jiné pochopení vyústění. Celkově bych film hodnotila někde mezi čtyřmi a pěti hvězdami, vzhledem k tomu, že je tu podle mého názoru silně podhodnocen, nakonec dávám 5 a k tomu minimálně takových 80-85 %. ()

ForGump 

všechny recenze uživatele

Velice krkolomná báchorka o večernici, která se v posledních chvílích stane nečím ještě podivnějším a ještě více nefunkčním. Hlavně je to celé takové mdlé. Pokus o český lekací film nevyšel nijak zvlášť. Používání hudby přesně jako v Hollywoodu, kde to ve chvílích děsu praští do nějakého hidebního tělesa či něco zakvílí a práskne do oken. No jenže v tomhle těžko nacházím nějaký smysl filmu. Vůbec to nemá tu funkci jako by to mít mělo. A ani herci nejsou nic moc skvostného. Maštalír se ve filmech tváří stále stejně jako u nás Hynek Čermák a Anna Geislerová nám nějak herecky odchází. Velký neba. 30% ()

Galerie (73)

Zajímavosti (5)

  • Anna Geislerová sa o svojej role vyjadrila: "Tam to bolo veľmi jednoduché, všetko je v scenári. Jej sa stali hrozné veci, film je taký súčet všetkých zúfalstiev, zlyhaní v rôznych rovinách jej ženstva, materstva a tak ďalej. Niekedy naozaj nie je potrebné pri postave veľmi hľadať, iba vojsť do všetkého, čo v scenári je. Hovorila som si, že je až neuveriteľné, čím všetkým si prešla, no neskôr ako diváci pochopíme, čo všetko sa tam objavuje, akú symboliku majú jednotlivé momenty a prečo sa symbolika objavuje. Prepojí sa to spätne." (Arsenal83)
  • Sám spisovateľ Karika sa o filme vyjadril: „Treba ho vidieť, nič podobné na Slovensku ešte nevzniklo. Ak Trhlinu označovali ako slovenský Blair Witch, tak Smršť bude slovenský Shining.“ (Arsenal83)

Reklama

Reklama