Reklama

Reklama

Smršť

Trailer 1

Reklama

Hlavním hrdinou filmu Smršť je forenzní psycholog Martin Lang (Tomáš Maštalír), který přijíždí spolu s manželkou Pawlou (Anna Geislerová) do lázní v horách. Daleko od civilizace si chtějí odpočinout a zkusit zachránit vztah. Procházejí vážnou partnerskou krizí, která pramení z hluboko ukrytého traumatu, a tento pobyt je pro ně ultimátem – buď svoje problémy překonají, anebo se každý vydá vlastní cestou. Koloběh rutinních dní však naruší příchod tajemné zásilky – balíku s důkazním materiálem z vyšetřování tragického případu. Odesílatelem je Langův kolega psycholog. Ten od něj potřebuje pomoc v případě známém jako „jízda smrti“, na jehož konci byli čtyři mrtví. Lang se zpočátku zdráhá, ale postupně podlehne neznámé síle, která ho k tragické události přitahuje. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (183)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Vytahování starých křivd, kostlivců ze skříně a rodinných bolestí není příjemné nikomu, a v kombinaci s WTF pokusem o horor v chodbách lázeňského komplexu to nefunguje už vůbec. Žena mi napovídá, že (SPOILER) to vytváření posudku je ve skutečnosti o něm, ale já to z toho nepobral a pan Bebjak tentokrát zklamal. No a protivná Geislerová tomu dává korunu. ()

Vajonek 

všechny recenze uživatele

Na tenhle film jsem se strašně těšila a zároveň se obávala, abych pak nebyla vzhledem k velkým očekáváním zklamaná. A nevím, jestli je to tím, že jsem nečetla předlohu a tudíž nejsem zatížena srovnáváním, nebo (také) tím, že mám docela slabost pro režiséra i hlavního herce, ale jsem se Smrští velmi spokojena a zklamána vůbec ne. A docela se divím místnímu poměrně slabému hodnocení. Sledujeme tu kombinaci psychologického vztahového dramatu, mysteriózního příběhu, thrilleru i hororu. Už jen takovéto mísení žánrů se v našich končinách hned tak nevidí a zaslouží si pozornost, tahle konkrétní směs v podobě Smršti je navíc podle mě velmi zdařilá. Všechny aspekty důležité v předestřených žánrech tu fungují, jak mají - máme tu zajímavé téma, postupně odhalovaná tajemství a záhady, napínavou atmosféru, která by se místy dala krájet (osobně jsem se při sledování několikrát lekla, až jsem sebou trhla, a to se mi fakt moc často nestává - ani u filmů, které se přiznaně označují jako horory), možná trochu překvapivě je to místy (v dialozích) i docela vtipné (nikoliv nějakým nuceným "tupým" způsobem), práce s retrospektivami/prolínání časových rovin se tu také daří dobře. K tomu sledujeme v ústředním páru skvělé herce, kteří dobře fungují dohromady i každý zvlášť, působivou kameru, střih, interiéry i exteriéry, práci se světlem a stínem, hudbu (tu bych obzvláště vyzdvihla - je sice poměrně minimalistická, ale úderná přesně v místech, v nichž má být, což k tomu celému sedí jak p*del na hrnec). Všechny vyjmenované složky dělají z filmu atmosférickou, místy dosti děsivou podívanou, při které ty (jmenované) jednotlivosti (které kolikrát v jiných snímcích řešíte, dumáte, jak se vydařily nebo ne) prostě přestáváte řešit a jen si užíváte snímek jako celek. A když se mi (ne úplně často) něco takového při sledování filmu stane, je to pro mě (mimo jiné) známkou toho, že se povedl. Snad jediné, co bych vytkla, je občasná horší srozumitelnost při dialozích (a ne, neříkám to proto, že bych měla problém s porozuměním slovenštině - naopak jsem ráda, že se to třeba celé nepředabovávalo do češtiny a postavy mluvily svým přirozeným jazykem) a možná trochu moc neuzavřený, resp. přinášející příliš mnoho otázek ponechaných bez odpovědí, konec. Ale když nad tím tak přemýšlím, tak ten závěr do toho možná právě takto sedí víc než cokoli jiného a ta otevřenost mě až tak neruší. Třeba mě to přiměje pustit si film někdy znovu a v průběhu hledat vodítka pro lepší/jiné pochopení vyústění. Celkově bych film hodnotila někde mezi čtyřmi a pěti hvězdami, vzhledem k tomu, že je tu podle mého názoru silně podhodnocen, nakonec dávám 5 a k tomu minimálně takových 80-85 %. ()

Reklama

borec999 

všechny recenze uživatele

Slovenské Shining. Plusy sú pôsobivé prostredie socialistických kúpeľov, kvalitné herecké duo Maštalír a Geislerová a hutná atmosféra. Je to minimalistické, tempom pomalé, scény sú dlhé a už od úvodu je film surreálny (realita sa zdá akási divná, s náznakmi že v niečo nie je v poriadku). Vlastne je to typický slow burn, ktorých nie som zrovna fanúšikom, ale Smršť ma bavila. Iba dve ľakačky sa môžu zdať málo, no ako som spomínal: tu šlo hlavne o atmosféru, ktorá funguje: už dlho sa mi nestalo, aby som mal v kine zimomriavky. Dej je dávkovaný opatrne a celý čas vystupuje len akosi v pozadí, v centre je rozbitý vzťah ústredného dua a ich snaha o nápravu. Natočené je to na slovenské pomery výborne (Bebjak je v tomto záruka kvality), s blížiacim sa záverom atmosféra graduje a je to solídne psycho. Film však celkovo nie je dokonalý a má chyby. Najvýraznejšou je v mojich očiach samotný záver, ktorý poskytne twist, ktorý v základe dáva zmysel, no spätne po ňom dve ďalšie línie (vyšetrovanie, Veternica a vietor) nedávajú príliš logiku a zostáva po nich veľa otáznikov. Obvykle takéto závery nemusím, tu mi to však znova sadlo. No a potom je tu Eva Máziková, ktorej výstup síce plne zapadá do konceptu surreálnosti, ale za mňa boli jej scény cringe a pripomenuli mi, že stále je to "slovenský" film. Podobne ako vygradovaná scéna v ktorej Maštalír zrazu zahlási: Mám v piči, ideme preč a film sa v momente zmení na komédiu. I tak však za mňa jeden z najlepších slovenských trilerov/hororov. 75% ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Druhý pokus Bebjaka o zfilmování Kariky dopadl mnohem lépe, než Trhlina. Především proto, že vsadil na Geislerku, která už spoustu let patří mezi ty výjimečné talenty a absolutní profesionály, kteří s naprostým přehledem zvládnou utáhnout celý film na svých ramenou. Maštalír za těch pět let (a po boku Geislerové) neskutečně vyzrál a dohromady tak tvoří pár, na který je radost pohledět a není problém s nimi prožít celé to partnerské drama. Atmosféra by se dala krájet, prostředí slovenské retro ozdravovny slouží jako ideální kulisa a nechybí několik povedených lekaček. Vedlejším produktem by mohl být větší zájem o pobyty ve Sliači. ()

hrumsrt 

všechny recenze uživatele

Jako celovečerní režisér je Peter Bebjak tragéd.. Pod silným televizním producentským dohledem dokáže ten člověk odvést do nejlepší, co v daném roce uvidíte, ať už jde o krimi, drama, odehrávající se dnes anebo různě dobově zasazené, ale jak jde o film, je to úplně jiný tvůrce.. Smršť není originální a fakt, že to má nějakou knižní předlohu mě absolutně děsí, když ve výsledku jde o lacinější obehrávku Kubrickova Osvícení. Příběh forenzního psychologa, který opouští domov a civilizaci, aby s manželkou obnovoval vztah kdesi v lázních, aniž by se ale dokázal odpoutat od pracovních záležitostí, jež ho nakonec doženou, ať je kdekoli.. Pro nezkušeného diváka neobvyklá osvěta českého rybníčku, které jsou ochotní tolerovat i časté nelogičnosti, ale co zbývá těm ostatním.. Strnulé dokola se opakující vyprávění za použití známých scén v nesprávné chvíli a do poněkud povrchního příběhu. Proto je nakonec Smršť tak nudná dlouhá povídačka, kde Vás někdo dvě hodiny přesvědčuje, že zažil něco jedinečného, zatímco vy u toho nejen znáte pointu, ale zažili jste to dřív a lépe.. Zbytečnost. 20% ()

Galerie (73)

Zajímavosti (6)

  • Anna Geislerová povedala, že bola fascinovaná organizovanosťou natáčania, keď všetko podľa nej prebehlo veľmi príjemne a perfektne pripravené za len 16 až 18 dní. (Arsenal83)
  • V čase 01:41:25 si Pawla (Aňa Geislerová) rukama zakrývá uši. Když ji kamera snímá z pravé strany, levou ruku má položenou na vlasech, avšak při snímání z levé strany má totožnou ruku pod vlasy. Umístění ruky se neustále střídá, aniž by s ní bylo hýbáno. Jedná se tak o chybu ve střihu. (Fosfor)

Reklama

Reklama