Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sára Deeverová je krásná, temperamentní žena se svérázným přístupem k životu. Každý měsíc začíná nový milostný vztah s problematickým mužem, kterému pomáhá změnit se k lepšímu. Přestože zůstává k bývalým partnerům laskavá a přátelská, ještě nikdy pravidlo jednoho měsíce neporušila. Listopadovým kandidátem se stává Nelson Moss, který žije jen pro práci a nedokáže si představit, že by tomu mohlo být jinak. Má v San Franciscu luxusní byt, luxusní přítelkyni, o kterou ovšem příliš nedbá. Jednoho dne je nucen strávit na dopravním inspektorátu několik hodin čekáním na nový řidičský průkaz. Náhodou tam čeká i Sára, která kvůli jeho chybě neudělá test. Nemůže proto získat řidičský průkaz dřív než za měsíc, a tak Nelsona přiměje, aby svou chybu odčinil. Přestože je svými názory Nelsonovi protivná, podaří se jí nemožné, když ho donutí, aby jí věnoval měsíc života. Její byt mu připadá stejně odpudivý jako její přesvědčení, že on je ten, kdo má problém a kdo potřebuje na chvíli vysadit. A nakonec je to Nelson, kdo se hluboce zamiluje a doufá, že se mu podaří zlomit kletbu jednoho měsíce a zůstat se Sárou navždy. Netuší totiž, jaké tragické tajemství se skrývá za posedlostí jednoměsíčních známostí. (TV Nova)

(více)

Recenze (210)

jatamansi 

všechny recenze uživatele

Jeden z filmů, které mne po dvaceti minutách, mé magické hranici, nezaujaly. Že jsem se dodívala, za to vděčím nudě ve službě. Byť průměrně inteligentnímu divákovi muselo dojít, jak ta podivná dohoda dopadne, málokdo tušil takové melodrama. Ale nudné to bylo v podstatě dál a dál. Dabing – Dlouhý ušel, Laurinová kuňka jako obvykle. Jedním z vtipných momentů byla jména mužů dle měsíců. Jinak příběh připomínal od dámy s kaméliemi leccos. Já tu romantiku spíš klasickou než moderní. Reeves mi fakt víc sedí v Matrixu. A Theron jako Zrůda. Poslouchat se dala Enya. Byť nyní již poněkud inflační. Co chápu je radost z myčky. Mytí nádobí nesnášela už moje babička a dědeček jí říkal: „Boža, až někdo vymyslí stroj na mytí nádobí, já ti ho kópím.“ Nekoupil. Maminka také nesnášela mytí nádobí. Myčku jsme si pořídily až my se sestrou po revoluci a maminka hned po nás. To jsem sice odbočila, ale to byl pro mne nejlidštější moment. Ze skutečného života. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Ano, " I muži mají své dny ".. :o) Žádná přeslazená romantika gigantických rozměrů, ale " pouze " citlivě převyprávěný příběh. Základem úspěchu je charismatická ústřední dvojice K. Reeves a především potom Charlize Theron, pro kterou jsem já měl vždy slabost. Ta pověstná chemie mezi oběma funguje spolehlivě a co si budeme povídat, to je tím nejdůležitějším u takovýchto typů snímků. Alespoň na mě ( i přestože momentálně máme říjen ) to zafungovalo spolehlivě, což se o 90% snímků tohoto ražení rozhodně říct nedá ( pokud se k tomuto vůbec odvážím nebo jsem okolonostmi " donucen " :o) Hodně potěšil i "neamerický " závěr, takže světe div se, ale výsledkem je v mém případě překvapivě vysoké hodnocení. Přiznávám, hodnotím v rámci žánru, jinak bych šel o * níže. p.s. Je to pouze můj pocit nebo se skutečně valná většina z vás ( vzhledem ke komentářům ) stydí dát o * víc :o) ()

Reklama

Terzeus 

všechny recenze uživatele

Prvotný dojem bol značne lepší než ten druhotný. Bohužiaľ je ale druhotný značne vyzretejší a objektívnejší. Režisér O´Connor sa tak húževnate snaží zapôsobiť osvedčenými žánrovými metódami až mu to funguje. Ale celé je to tak strojené, že napriek emotívnemu záveru a pointe nejde skočiť na lep. Miestami až rozprávková logika (odísť v pyžame z domu akoby sa nechumelilo) po dôkladnom zvážení skôr vyzýva k úsmevu ako vážnosti. Po premyslení už scenár pôsobí ako samým sebou vykalkulovaný kaleidoskop známych fráz a nútených twistov. Napriek týmto nedostatkom je obdivuhodné, že celé to drží pevne, najmä kvôli výborne zvládnutému duu Reeves/Theronová. Po zamyslení tiež vyvstávajú na povrch isté ozvláštňujúce režijné a príbehové faktory (snaha meniť život až za hranicu obťažovania, gay rodinka), ktoré Sweet November držia v hladine žánrového nadpriemeru. Pre milovníkov romantiky sa to na prvý pohľad bude zdať skvelé ale pri pozornejšom nadhľade pri tomto snímku vyvstáva príliš veľa bežnosti zakrytej malými zvláštnosťami a takisto veľa emocionálneho patosu, ktorý sám o sebe nie je zlý ak by nebol od diváka umelo vynútený. Tiež sa tu trochu prestrelila dĺžka. Jadro celej dvojhodinovky dosť pokrivkáva s nastoleným tempom a vyvrcholenie samotné je naťahované. Osobne by som udelil 75% ale v rámci objektívnosti klesnem na zaslúžených 60%. Je to príjemná nadpriemerná žánrovka. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Lehce za hranu přetažená charakterizace postav (nemožného workoholika bez koníčků vs. spontánní, užívající si "volnomyšlenkářky") dobře posloužila živelnosti jejich náhodného seznámení a extravagantního soužití, méně už při nezbytné proměně chování a hodnotového žebříčku. Ale pro líbeznou Charlize Theron by otočil asi každý – a každá v případě jen navenek sebejistého Keanu Reevese. ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Nelson (Keenu Reeves) žil docela úspěšný život reklamního tvůrce, než potkal krásnou, ale trochu ztřeštěnou Sáru (Charlize Theron). Ta ho svoji bezprostřednosti už ze začátku přitahovala, ale stějně jej každým dnem vyváděla z míry. Už na začátku vztahu se domluvili, že spolu nebudou déle než jeden měsíc - listopad (november). Ale vzájemná láska nakonec zbortí veškeré úmluvy i bariéry, jen jedno překonat nedokáže - zákeřnou nemoc ... Já se ptám proč - člověk má náladu na příjemný romantický film - Keenu Reeves a Charlize Theron, to přece nemůže člověka zklamat. Ať už jde o (velmi podobný) Podzim v New Yorku nebo právě Listopadovou romanci, tak to jsou právě ty filmy, které vás nalákají na sladkou romanci, aby do vás ke konci napálili veškerý smutek světa a pokazili dojem z (doposud) tak hezkého filmu. Charlize Theron je zde opravdu nádherná, ale Keenu Reeves mi do takovýchto filmů nějak moc nepasuje - to spíš do nějakého akčňáku. Ach jo ... ()

Galerie (51)

Zajímavosti (5)

Reklama

Reklama