Reklama

Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kreslířka komiksů Delia očekává v den svých narozenin návštěvu matky Amalie z Neapole. Místo příjezdu jí stárnoucí žena v průběhu večera několikrát telefonuje, obsah nedokončených sdělení ale Deliu spíše vyleká. Druhý den je Amalia nalezena utopená v moři. Brzy po pohřbu začíná Delia zjišťovat, jaký život její matka vedla. Zároveň s tím ale obnažuje i dávné vzpomínky, formující problematické vztahy v rodině. (dopitak)

(více)

Recenze (4)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Divný, divokoitalský, temný, smutný. Ztrácel jsem se navzdory anglickým titulkům. Čekal jsem, že hlavní postava odhalí vraždu, ale tady jde spíš o reminiscenci dávných časů. Střídají se dvě časové osy, oddělené sépiových filtrem (Deliino dětství). Neapol moc vidět není. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

L’amore molesto (láska nemilá, nepříjemnná, otravná, láska, která působí jen problémy). V filmu je tato láska metonymií "lásky mateřské", která se ve své radikální a nesmiřitelné podobě musela rozvinout skutečně někde na Sicílii. Jsou jí postiženi (molesto) jak synové, tak dcery (nezáleží na pohlaví ani autora knižní předlohy; pokud je to muž, který se cítí jako žena, proč ne?). Delia vidí svoji matku prizmatem své dětské lži. Po její smrti (či sebevraždě) se snaží od ní očistit. Bere na sebe její šaty (ztotožňuje se s ní) a diachronicky pátrá po její skutečné podstatě. Proces hledání a domnělého nalézání je otížný a složitý, nevyzná se v něm řádně ona sama; divák je na tom ovšem ještě hůř (viz dopitak**) - dobrý důvod podívat se na film počase znovu; mám to v úmyslu... Tiziana de Rogatis napsala kritiku filmu "Klasický mýtus, iniciační rituály a ženská identita" na 36 stranách formátu A4. Zatím mi stačí název, podrobnosti snad někdy... ()

Galerie (17)

Zajímavosti (1)

  • Film byl natočen na motivy románu „Tíživá láska“ od Eleny Ferrante. (ester_7)

Reklama

Reklama