Režie:
Darren AronofskyKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
Clint MansellHrají:
Ellen Burstyn, Jared Leto, Jennifer Connelly, Marlon Wayans, Christopher McDonald, Louise Lasser, Marcia Jean Kurtz, Suzanne Shepherd, Mark Margolis (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Ovdovělá Sara Goldfarbová žije na Coney Island a snadno podléhá mámení televizních pořadů. Právě teď drží dietu, aby se mohla účastnit jedné ze show. Její milý ale bezmocný syn Harry má novou přítelkyni Marion a společně se snaží čelit bolestné realitě útěkem do snů. Ani Harryho nejlepší přítel Tyrone, který se živí prodejem drog, nemá snadný život. A tak se čtveřice lidí, jimž osud nepřál štěstí, točí v bludném kruhu bezmoci a beznaděje. (AČFK)
(více)Recenze (2 538)
"O Requiem za sen Darrena Aronofského se hovoří jako o nejlepším filmu na téma drog vůbec. Nutno říct, že právem. Režisér zobrazuje látku chladně, bez příkras ale také beze snahy o senzacechtivost. A především nezobrazuje DROGY, ale LIDI. Jared Leto, Marlon Wayans a Ellen Burstyn to hrají jak z…" více
"Nesmírně zajímavá a dynamická vizuální stylizace je určitě největší devizou Rekviem a popravdě také hlavním důvodem vaší nastálé deprese. Zběsilý (nikoliv chaotický, ba právě naopak!) střih v čele s pravidelnými a četnými intermezzy aplikace drogy funguje podobně jako u Ritchieho Podfu(c)ku …"
"Aronofského snímek je totiž v podstatě snímkem didaktickým, bojujícím proti drogám a za svým cílem jde se zarputilostí rozvášněného rotvajlera. Úspěch si zaručuje pomocí intelektuálně celkem jednoduchého fíglu, jehož vyjádřením je právě audiovizuálně expresivní forma: důsledky činů jednajících…" více
"Tíživý a nekompromisní film Darrena Aronofského neoplývá košatým příběhem, zato má ale atmosféru tak silnou, že byste při jejím krájení zlámali i nejlepší nůž ze švýcarské oceli." více
"Ve zkoušce času snímek obstojí jako stále aktuální intoxikující zpráva o stavu konzumní a patologicky nemocné civilizace, v níž se návykovou drogou stávají narkotika, stejně jako televize, reklama nebo marketing. Nevadí ani, že ve své době divácké emoce ojediněle atakující klipová estetika filmu…"
"Rychlost, emoce i gradace jsou do značné míry determinovány technickým ztvárněním snímku. Aronofsky využívá nevídaného množství vizuálních fines. Nejpřekvapivější je, že nepůsobí jako nevhodně zcizující efekt. Obraz dělí tu vertikálně, tu horizontálně, zpomaluje jej nebo naopak drasticky zrychluje,…" více