Režie:
Roy William NeillScénář:
Curt SiodmakKamera:
George RobinsonHudba:
Hans J. SalterHrají:
Ilona Massey, Patric Knowles, Lionel Atwill, Bela Lugosi, Maria Ouspenskaya, Dennis Hoey, Lon Chaney Jr., Dwight Frye, Jeff Corey, Lance Fuller (více)Obsahy(1)
Vykradači hrobek otevřou kryptu, kde se skrývá vlčí muž, a to se jim stane osudným. Vlkodlak však netouží po nesmrtelnosti a věčném hladu, proto vyhledá doktora Frankensteina, který by mu mohl pomoci. Po příchodu na hrad zjistí, že doktor je mrtev a jediný kdo na hradě žije je jeho monstrum. Nesmiřitelný boj dvou rivalů začíná. (topr harley)
(více)Videa (1)
Recenze (36)
Crossover patřící k těm lepším kouskům starého dobrého Universalu, který táhne především linie Chaneyho vlkodlaka. Nechybí žádný z tradičních prvků od vykradačů hrobů plížících se za úplňku hřbitovem, přes monstrum odnášející si v náručí bíle oděnou krásku až po vlkodlakovu proměnu a starou cikánku. Dokonalá esence klasických horrorů třicátých let natočená v době, kdy byla realita mnohem děsivější než cokoli, co se odehrávalo na plátně. ()
Skoro 70 let starý crossover dvou slavných příšer studia Universal. Wolfman v podání Lona Chaneyho Jr. se navrací mezi živé, aby zjistil, že mordování náhodných cestujících v nočních ulicích ho už nebaví, a rozhodne se svojí kletby nadobro zbavit. Atmosférický úvod na hřbitově je však bohužel tím nejlepším, co zde nalezneme. Slibovaný souboj mezi vlkodlakem a Frankensteinovým monstrem v Lugosiho toporném podání se odehraje samozřejmě až v závěrečných třech minutách. No alespoň nechybí povedené interiéry hradu a jeho miniaturních modelů s okolní přírodou. ()
Skvělá zábava. Film je nabitý dějem od samého začátku a úplně postrádá unylost prvního Wolf Mana. Autoři doslova nacpali film všemožnými béčkovými ingrediencemi ze světů obou titulních postav. Hrdinové a i ti vedlejší jsou dost nejednoznační. Nenajdete tady typicky zápornou ani typicky kladnou postavu. Dokonce se některé charaktery, ovlivněné okolními podněty, vyvíjí, což bych v takovémto filmu vůbec nečekal. Vše je podřízeno tomu, aby se divák královsky bavil a já si to královsky užíval. Vrcholem potom byly kulisy a triková stránka. A těmi triky nemyslím je vlkodlačí přeměnu, ale hlavně hrátky s miniaturami staveb. Krása. ()
Na plnej čiare varenie z vody. Tretia variácia toho istého príbehu za sebou. Ďalší potomok Frankensteinovského rodu sa zahráva s iskrou života a znovu sa to končí tragicky. Síce to má občas náboj (úvodná rabovačka hrobov, záverečný súboj) a účinkujú aj osvedčené trademarky (kulisy), no napriek tomu cítiť, že sa séria ocitla niekde v slepej uličke. Film drží nad vodou hlavne bravúrny Lon Chaney ako utrápený Vlkodlak. Pod maskou Frankensteinovho monštra sa tentokrát skrýva Bela Lugosi, ktorý v tej dobe už musel riadne fičať na morfiu, lebo to čo predvádza je neskutočné prehrávanie aj na svoju dobu a monštrum v jeho podaní vyzerá ako paródia sama na seba. Zlatý Boris Karloff... ()
Vlkodlaka nestretáva Frankenstein, ale Frankensteinove monštrum, aby ste sa nenechali oklamať názvom. A je to solídny crossover, ktorý sa mohol stať tuctovým zameniteľným béčkom v katalógu Universalu, ale prekvapivo prináša zaujímavé filozofické otázky a nečakaný koniec. Avšak určite už nejde o prvotriednu kvalitu ako pri Whaleových dielach, štúdiové prostredie cítiť až priveľmi a atmosféra mohla byť rozhodne temnejšia a intenzívnejšia. Napriek tomu ide o príjemné prekvapenie. 70% ()
Galerie (99)
Zajímavosti (10)
- Film byl točen během druhé světové války a panovala proti-německá nálada. Scénárista Curt Siodmak, který v roce 1937 z Německa uprchl kvůli scému židovskému původu, se proto rozhodl změnit místo, kde se příběh odehrával a stvořil fiktivní město Vasaria. (liquido26)
- Kaskadér Gil Perkins zaskakoval za Lugosiho v akčních scénách, stejně tak jako ve scéně, kdy je Monstrum osvobozeno z ledu. Ve vrcholné scéně zápasu mezi Vlčím mužem a Monstrem se Gil Perkins objevuje jako monstrum a další z kaskadérů - Eddie Parker dabluje za Chaneyho. Podle pozdějších rozhovorů je rovněž možné, že se Gil Perkins objevuje jako Vlčí muž ve scéně, kdy je pronásledován k ruinám zámku. Filmoví odborníci rovněž tvrdí, že v několika záběrech v závěrečném boji je to Eddie Parker pod make-upem Frankensteinova monstra. (liquido26)
- Když byl dialog, který Monstrum vedlo s Lawrencem Talbotem vymazán, zmizely i zmínky o tom, že je monstrum slepé (důvodem byla operace na konci filmu Frankensteinův duch). Lugosiho náměsíčná chůze se stala stereotypem pro Frankensteinovo monstrum. (liquido26)
Reklama