Reklama

Reklama

Gentleman v Moskvě

(seriál)
  • Velká Británie A Gentleman in Moscow (více)
všechny plakáty
Trailer

Epizody(8)

Hrabě Alexander Rostov je po bolševické revoluci zbaven šlechtického titulu a uvězněn jako exulant ve vlastní zemi. Ale protože sovětský režim se vydává na cestu tyranie, objeví hrabě hodnotu lásky, odvahy a sounáležitosti. (SkyShowtime)

Recenze uživatele fabecc1222 k tomuto seriálu (9)

Gentleman v Moskvě (2024) 

Nevím, do jaké míry to měl Branagh připravené, ale faktem je, že tahle melodramatická látka je obsah opravdu vhodný přesně pro něj, a nedivím se, že si to chtěl původně zrealizovat. Stejně tak je faktem, že i tahle verze dost jeho poslední filmy připomíná, ať už stylizací postav, či takovým kýčovitým vizuálem. Stejně tak i Ewan a jeho herectí tu hodně Branagha připomínají. Je třeba říct, že sérii určitě nelze brát jako historický exkurz do dobového Ruska. Nějak si nedovedu představit, že se Stalin obklopoval bandou černošských ministrů...Série by možná lépe vynikla jako povídkový film, takhle na poli osmi poměrně roztříštěných dílů, kdy nějaký konzistentní děj se rozjede vesměs až v posledních dvou, ostatní jsou spíše epizodické vsuvky o strastech věžně v hotelu, jejichž kvalita je někdy výborná, někdy průměrná, tak takhle to úplně nevyniká a je  těžké něco víc vypíchnout. Ano, Ewan je opět herecky super, Mary-Elizabeth opět brutálně sexy, ale na to, že se děj odehrává na poli více jak třiceti let (takže na začátku jim je třeba nějakých 20 let!), tak ty změny ve společenském dění prostě nikterak víc neevidujete a je to hlavně o pár postavách a jejich vztazích, kdy budete mít pocit, že jste spíš v klasické Britské kostýmní dobovce, než v mrazivém Rusku. ()

Mistr okolností (2024) (E01) 

Začátek hodně slušnej. Ano, klasické současné neduhy se opět opakují, korektnost zjevně dorazila i do revolučního Ruska...Ale jinak hodně fajn. Scénář zatím rámcově uzavírající jednu epizodu, vesměs dějově nic překvapivého, ale hodně odsýpající, s takovou mírně absurdní atmosférou a opulentním barevným prostředím, tak nějak "nenápadně" připomínající Branaghovy filmy, který měl původně i tohle režirovat a hrát hlavní roli. ()

Pozvání (2024) (E02) 

Tak Mary-Elizabeth si připisuje po Fargu další brutálně sexy roli a každý její výstup je synonymem smyslnosti a erektivnosti. Jinak ale těžko říct, kam to vlastně celé směřuje. Udělal se nějaký časový skok po prvním dílu, ale vlastně nevíme, kam bude příběh jako takový směřovat, nebo o čem to vlastně bude. Či se to jen zaměří na osobní příběh jednoho trestance s domácím věžením v hotelu, nebo dostaneme nějaký větší dobový společenský pohled na Rusko. ()

Poslední Rostov (2024) (E03) 

Ale jo, má to takovej zajímavej melancholickej podtón, kterej tomu dodává takovej originální šmrnc. Ewan je teda jako vždy hodně dobrej, ale pořád mi připadá, že nehraje Rostova, ale hraje Branagha, jak by hrál Rostova. Děj jinak skočil opět o několik let dopředu, kdy to vypadá, že za tu dobu se až tak moc nestalo. Některé společenské věci na pozadí jsou jakoby naznačeny, ale nebál bych se jít víc do hloubky. Jako osobní příběh jednoho člověka je to zajímavé, vzhledem k jeho situaci a myšlenkovým pochodům v ní, ale mohlo by to bejt ještě lepší. ()

Zlaté časy (2024) (E04) 

Zatím je to jak na houpačce, lepší díl - průměrný díl...Opět tu máme časový skok, tentokráte dokonce 10 let! Takže to opět působí značně epizodicky, a věci v rámci společenského či politického dění jsou i tak spíše na pozadí. Neznám knižní předlohu, tak nevím, do jaké míry řeší takováto témata ona. Co ale určitě řešit nemusí, tak je Ruský ministr kultury - černoch, njn, doba se mění...Nejsem úplný ignorant, abych nevěděl, že dneska už se prostě řeší všemožné kvóty v rámci obsazení či štábu, ale chtělo by to přemýšlet aspoň trochu s citem, a ty menšiny obsazovat tak, aby to nebylo jako pěst na oko na první dobrou. ()

Příjezd (2024) (E05) 

Konečně díl, který ve větším chytne za srdíčko. Mít takhle sympatickou dětskou postavu je opravdu vzácnost, tady se to tvůrcům daří už v druhém (dědičném) případě, což je ještě větší vzácnost, skoro až nevídaná. Děj je opět více epizodický, dá se čekat, že do příštího dílu opět skočíme v čase, asi definitivně do dalšího válečnhého období, ale v rámci těch epizodických linek je tato, která konečně více prohlubuje vztahy Rostova k okolním postavám, jasně nejlepší. ()

Pád (2024) (E06) 

Vzpomínám si, jak mi u prvního dílu přišlo divné, že padesátník Ewan řeší svojí babičku, ale tak řekl jsem si, ok, tak je to třeba nějaká 90+...A teď mi došlo, že s těmi časovými skoky je to tak, že na začátku mu mělo být nejspíš nějakých 20-25 let, na což ale pochopitelně i přes veškeré maskování vůbec nevypadal. A stejně tak je to i u dalších postav a jejich (ne)stárnutí, což je klasický neduh takovýchto projektů, kdy tady už se dostáváme v časové lince o nějakých 30 let dopředu oproti začátku. Takže celou válku jsme přeskočili, škoda...A u šestého dílu budu přísnější, i vzhledem k těm neduhům, co mi takto zpětně došli. Šestej díl je vlastně jen výplňovka, na začátku máme nějakou pozici a celý díl je o tom, že se do ní musíme dostat zpět. Nikam jsme se neposunuli. ()

An Assembly (2024) (E07) 

Začíná to směřovat do docela předvídatelného konce. Opět tu máme teda nějakou dobovou událost, ale skrze to, že se vlastně nemůžeme hnout z hotelu, tak to na diváka nějak víc neprosákne, akčoliv se to teda teď přímo dotýká některých postav, a vidíme tak klasický dobový mocenský vliv a jeho dopad na jednotlivce. ()

Adieu (2024) (E08) 

Konec byl v podstatě nastíněn už v minulé epizodě a tady šlo jen o to, že jsme sérii dovedli přesně do toho bodu, který byl naznačen v minulé epizodě, bez jakýchkoliv větších ztrát či překvapení. Což je škoda, nějaké to větší drama si tvůrci do finále opravdu mohli schovat, takhle to bylo vše pěkně v poklidu. ()

Reklama

Reklama