Reklama

Reklama

Dva lidé měli zásadní vliv na život a kariéru Amy Winehouse (Marisa Abela). Tím prvním byla její babička Cynthia (Lesley Manville), svérázná, oduševnělá a originální žena, která jí předala svou živočišnost, lásku k jazzu, touhu jít vždycky vlastní cestou a nedělat na ní kompromisy. Tím druhým člověkem byl její přítel Blake (Jack O'Connell). Život s ním připomínal jízdu na hodně zběsilé horské dráze, během níž si Amy osvojila pár nepříjemných závislostí. Paradoxně v nejsložitějším období svého života, v době, kdy o oba tyhle opěrné body přišla (babička zemřela na rakovinu plic a s Blakem se rozešla), vznikla její zásadní deska „Back to Black“, která patří k tomu nejlepšímu, co v hudbě 21. století prozatím vzniklo. Amy se díky ní stala superhvězdou, dala se znovu dohromady s Blakem, ale pozornost celého světa, které se ji dostávalo, neměla tahle možná až příliš křehká holka šanci ustát, i když se o to snažila a málem se jí to podařilo. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (39)

William_ 

všechny recenze uživatele

7/10. Vskutku moc pěkně natočený film, který uteče stejně rychle jako život Amy. Po prvních nic neříkajících 30 minutách se film rozjede a celou kariéru (včetně přešlapů) si budete společně s Amy vychutnávat. Herci překvapili a osobně mohu s čistým svědomím říci, že film dopadl daleko lépe než film o Bobu Marleym, který do kin přišel o pár měsíců dříve, a který byl velkým zklamáním. Film je spíše přízemnějšího rázu, což mně osobně sedlo daleko více než kdyby se film snažil o gigantické záběry z koncertů (ale i to zde v malé míře je). Pro fanoušky hudby povinnost, pro ty ostatní moc příjemný snímek se skvělým soundtrackem, dojemným příběhem a novými tvářemi, které za pár let budeme ve filmech/seriálech vídat hodně často. Možná mohl být film v několika scénách trochu odvážnější a v něčem i nechutnější pro zvýraznění toho, jaké je to být na dně. Za mě poctivá čtyřhvězda. ()

MajkHany 

všechny recenze uživatele

Miluju hlas Amy Winehouse, nemůžu říct, že bych si sjížděl její diskografii a ulítal si na ní, ale některé písničky ( Rehab, You Know Im...) jsem si pouštěl x-krát a jejího hlasu se nemůžu nabažit, je to jako poslouchat Sinead, nebo Freddieho, je v tom hlase něco navíc. Pokud jde o film, ten experiment, že místo Amy bude zpívat sama herečka, to je poser jako trám, představa že místo Freddieho zpíva v Biohemian Rhapsody Remy Malek je jako námět na celkem kvalitní vtip. Když se Back to Black rozeznělo s původním hlasem Amy a konec písničky dozpívala herečka, to fakt byla rána na solar. Druhá věc, jakoby se film snažit nějakým způsobem dělat anděly z dealerů, kteří se kolem Amy pohybovali, celé se to točí pouze kolem jakési uměle vytočené lovestory a nepustí se to toho do konce filmu. Závěr filmu, kdy si svěží, krásná a plná energie vykračuje Amy po ulici a pak teda jako umře, to je taky dobrý palec do zadku, ta holka několik posledních let byla ráda že se udrží na nohou, byla vyfetlá jako účastník amerických nočních ulic a její drogové výstupy na živých koncertech byly "pověstné", její těžce závislácký styl ovlivnil její kariéru a život kolem dokola a se shora dolů, ale ve filmu si tak sotva dala trochu trávy, já teda nevím potom ve výsledku o čem ten film vlastně byl.. O Amy nám toho neřekl nic moc jako o osobnosti, jak šla její hudba a diskografie opět celkem nulové informace, ve filmu se stokrát zmíní Tony Bennett, ale že s ním nakonec nazpívala duet, o tom se film nezmíní, to prostě nepochopím proč ho potom pořád zmiňovali, když nedali smeč, protože jinak je Bennett každému úplně u zadku, to stejné bylo neustálé "musím na rehab, nemusím na rehab, ale táta říkal že nemusím" a tady vidím ten míč nad sítí a stačilo jenom zasmečovat songem Rehab proboha! A oni ho tam nepustí, vždyť ten film kopíroval slova Amy z té písničky. Jako celek je to takové nicneříkající cosi, o Amy se v podstatě nedozvím nic, o její hudbě jinak než že tam zazní taky ne, drogy to tak nějak minulo a ten dealer co jí dodával herák byl ve filmu vyobrazen vlastně jako obyčejný slušný týpek s růží v ruce.. já nevím nevím. Není to ono. Osobnost Amy to minulo meziplanetárně. Absolutně se podepisuju pod koment uživatele "Matty", jinými slovy popsány ty mé pocty z filmu.. ()

Reklama

marhoul 

všechny recenze uživatele

Slabý, zbytečný film. Fotrovi se dostalo podrbání kulí, o to mu šlo především. Dokument Amy je vynikající, má dostatečnou výpovědní hodnotu, charisma, švih, tahle karnevalová karaoke, mizerně pojatá, zrežírovaná i zahraná je ztrátou času. Oslovili mě jen se seznamovací scénou u baru s kulečníkem, jinak opruz. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Jej hlas my vždy znel ako zaškrípnutý vrták v uchu a veru som sa mu snažil vyhýbať. Nikdy som vysoké sympatie necítil, hoci možno tak tri piesne aj uznám. A film mi žiadne extra sympatie nepriniesol, naopak, potvrdil mi len to, že šlo o vulgárne-hysterickú smažku, ktorá si život nevážila - hoci film sa snaží Amy prezentovať pozitívne, ako krehkú dievčinu hľadajúcu lásku - no napriek tomu sa nedokáže vyhnúť aj vzbudeniu nesympatických dojmov. Varovaní mala mnoho, vlastná rodina ju prosila a ona im len povedala "Ja nepotrebujem odvykačku, mojou odvykačkou je hudba" (I don't need a rehab, music is my rehab). A ešte aj pesničku o tom naspievala, čo by poriadny fľusanec do ksichtu tým, ktorým na nej záležalo. Pre slávu, drogy, chlast a neusporiadaný život všetko. No nie na dlho a treba uznať, že úslovie "telo má ísť do hrobu zhumpľované" vzala naozaj vážne, čo tu radšej ani neukázali, ale tak v posledných rokoch to bola len schránka s katastrofickým vzhľadom aj oblečením. Treba uznať, že herecky to bolo dobre zahrané, zaznieva tu ten pravý britský prízvuk a Marisa Abela sa i spievať, teda v mojom ponímaní škrípať, naučila. Má u mňa väčší obdiv než jej predloha, ktorá však ponúka jedno veľké pozitívum - funguje ako neuveriteľne odstrašujúci príklad konzumácie drog. Napriek tomu to však niektorí stále nechápu a drogový biznis tečie ďalej. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Padesát odstínů šedi, ale trochu jinak. Režisérka Sam Taylor-Johnson a scenárista Matt Greenhalgh mohli z osudu Amy Winehouse vytěžit emotivní drama o slávě, závislostech, voyeurismu nebo přehnaných nárocích na to, jak by se slavné ženy měly chovat a vypadat (hlavně spořádaně). Místo toho se rozhodli naprosto tuctovým, šedivým způsobem vyprávět sladkobolnou báchorku o nešťastně zamilované holce, co chtěla být mámou (což je její hlavní touha a nejzranitelnější bod). Samotnému procesu skládání a nahrávání hudby je věnováno minimum prostoru, snaze o pochopení hlubších příčin toho, proč měla Amy predispozice k závislostem jakbysmet (ne, fakt si nemyslím, že to bylo kvůli zlomenému srdci a smrti babičky). Jako kdyby to ani nevzniklo kvůli fanouškům a Amy. Hlavním smyslem díla se zdá být očištění jména dvou mužů, kteří oportunisticky zneužívali zpěvaččiny zranitelnosti a měli podíl na jejím tragickému konci. Zde se - minimálně vůči protagonistce - chovají příkladně, s až přehnanou starostlivostí (pro srovnání si stačí pustit dokument z roku 2015). I když si odmyslíme eticky sporné retušování skutečnosti a svalování viny na oběť a její impulzivní chování, zůstane Back to Black zbytečným, ve všech směrech (bohužel vč. hereckého výkonu Marisy Abely) podprůměrným filmem. Hloubku a opravdovost získává jen jednou, během závěrečných titulků, ke kterým Nick Cave procítěně zpívá svou baladu Song for Amy. 40% ()

Galerie (34)

Zajímavosti (5)

  • Natáčanie prebiehalo v Londýne od januára do apríla 2023, vrátane jazzového klubu v Soho Ronnie Scott's Jazz Club, ale aj miest, kde Winehouse žila v Camden Town a Metropolis Studios v Chiswicku. (Arsenal83)

Související novinky

Kdo si zahraje Beatles?

Kdo si zahraje Beatles?

06.06.2024

Jakmile Sam Mendes (Americká krása, 1917) oznámil, že plánuje v příštích letech natočit filmy o skupině Beatles, šlo rázem o jeden z nejambicióznějších projektů Hollywoodu. Oscarový režisér totiž… (více)

Reklama

Reklama