Reklama

Reklama

Krvavá paní

Československo, 1980, 77 min (Alternativní 71 min)

Obsahy(1)

Po zpracování příběhu o Juraji Jánošíkovi si klasik slovenského animovaného filmu Viktor Kubal vybral další historickou postavu opředenou pověstmi, nechvalně proslulou uherskou hraběnku a paní Čachtického hradu Alžbětu Báthoryovou. Ta v Kubalově lyricko-pohádkové interpretaci z roku 1980, v níž se snoubí děsivá tragika s odlehčujícími komickými prvky, darovala na důkaz lásky jednoho dne své srdce muži, který se o ni v nemoci postaral a zachránil jí život. Bez srdce byla ale jen plná chladu a nenávisti a začala si libovat v utrpení druhých. Viktor Kubal se stejně jako u svého předešlého titulu stal sám autorem námětu i scénáře, výtvarníkem, animátorem a režisérem a po svém boku měl i zde hudebního skladatele Juraje Lexmanna a dramaturga Rudolfa Urca, průkopníka slovenského animovaného filmu. (Česká televize)

(více)

Recenze (66)

kinej 

všechny recenze uživatele

Špatný a nepovedený film. U animovaného filmu je důležité, aby nějakým způsobem oslovila kresba a koncepce. No a to zde nezafungovalo. Postavičky a prostředí jsou obyčejné a nezajímavé. Námět sice nese potenciál, ale ten zde vůbec není využit. Místy se Krvavá paní tváří jako večerníček, aby posléze ukazoval nahé ženy a krev. Pokud to byl umělecký záměr tak špatný. Navíc je film zybtečně dlouhý. To platí téměř pro každý záběr. Například krvavá lady šlápne někomu na ruku pak se noha vrátí do původní pozice, chvíli tam stojí, aby posléze stejný pohyb opakovala znovu. Takový jednoduchý záběr pak trvá třeba přes 5 vteřin, aby následoval další takový. Takovéto natahování je pro film příznačné a bohužel jen prodlužuje tento nevýrazný zážitek. ()

Darckol 

všechny recenze uživatele

Viem, že tento film by som nemal deliť na 2 polovice, ale nedá sa uprieť, že prvá polovica ladená humorne bola vynikajúca (maco bol geniálny! :D) a druhá polovica ladená dramaticky už nebola záživná. Nevravím scéna na cintoríne bola skvelá, ale zvyšok už nebol ničím oživený. 6,5/10 za svojské poňatie. ()

Reklama

paascha 

všechny recenze uživatele

Kdyby nebyl Čuráj Sračkubisko arogantní píčus a ta jeho Deána přeambicioznělá kráva, uznali by totální a nevyvratitelnou nadvládu této kreslené verze na poli Čachtické paní a ušetřili by si spoustu opovržení. Pravda, nic by si nevydělali, ale za to to stojí. Každopádně je Kubalův animáček parádní, Nižnánský musí mít radost:-) ()

honz 

všechny recenze uživatele

Legendami opředená historická postava uherské šlechtičny, hraběnky Alžběty Báthoryové (1560 - 1614), je dlouhou dobu vděčným námětem v literatuře i filmu. Viktor Kubal ve svém celovečerním animovaném filmu poeticky zobrazuje čachtickou paní jako nevinnou dívku, ze které se z nešťastné či neopětované lásky postupně stává bezcitná, surová a krvelačná bytost. Skvělá výtvarná stráka filmu jakoby potvrzovala úsloví o tom, že v jednoduchosti tkví krása, a že málo může znamenat víc. ()

edie sedgwic 

všechny recenze uživatele

Velmi som chcela dat pat hviezdiciek, lebo Viktora Kubala a jeho jedinecny styl mam velmi rada, bohuzial urcite momenty ma trochu neprijemne prekvapili a rusili ma, hlavne prilis radikalne prechody z lalala rozpravky do hororu najhrubsieho zrna. Lexmanovi urcite patri osobitna hviezdicka za hypnoticku a mrazivu hudbu. ()

Zajímavosti (5)

  • Na Slovensku bolo počuť hlasy, že sa radšej malo siahnuť po inej téme animovaného filmu. Jedna výčitka sa týkala aj úvodného komentáru, v ktorom sa namiesto zvyškov hovorí o zbytkoch Čachtického hradu. Kubal len zalamentoval, že teda zbytočne dostával v škole bitku, keď odrecitovával zoznam vybraných slov po "b" končiaci sa na dobytok, zbytok, živobytie. Zrazu už zbytok neplatí. Hovorieval: "Je mi ľúto, ale film musí mať nejakú chybu." (Raccoon.city)
  • Viktor Kubal povedal, že dejom ťaživého psychologického hororu odkazuje na nemeckých expresionistov. (Raccoon.city)
  • Na snímku pracoval Kubal väčšinou osamotene. Zvládol to, hoci to bola animácia na kolene. Podmienky v Štúdiu krátkych filmov boli úmerné tej dobe. Bola tam jedna kamera, s ňou sa všetko snímalo, žiadne triky sa robiť nedali. "Ale Kubal by ich ani nepoužíval," spomína dramaturg snímky Rudolf Urc. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama