Obsahy(1)
Hororový slasher, který metodicky líčí záhadné vzkříšení, řádění a odplatu nemrtvého monstra v odlehlé divočině. (JasonCZ)
Videa (1)
Recenze (77)
Konceptem se jedná o velmi originální dílo, které ale nemá divákovi moc co dalšího nabídnout. Mordů je tu totiž zoufale málo - najdeme zde spíše přehršel zádumčivých záběrů na krásnou krajinu, v níž se zabiják robotickými pohyby posouvá vpřed. Nastalé poměrně smutné situaci nepomáhají ani podivně šroubované dialogy, u nichž budete mít neutuchající dojem velmi nekvalitního hospodského přednesu. Je to vážně veliká škoda, jelikož onen koncept by si dozajista zasloužil o hodně lepší tvůrčí přístup. Tak snad příště! ()
Takže dojmy po zhlédnutí. Slušná gore Mňamina ( sice bych se nezlobil kdyby toho všeho bylo tak 2x více), těch gore scén je tam všehovšudy asi jen 5, což není úplně mnoho vzhledem k tomu, že ten film stojí hlavně na tomhle, ale zas jsou pořádné a ta jedna scéna s hákem si myslím, že letos už nic nepřekoná, to byla fatalita jak z Mortal Kombat !! Oceńují tedy i originální pohled z perspektivy vraha a 80´s atmošku, líbil se mi i celkový look hlavního mutanta, který využívá i zajímavý zbraně a killy jsou prostě hezky kreativní ( hlavně má uchylku na řezání hlav různými způsoby !! .To, že to nemá žádný děj, žádný nosný postavy a dialogy se dalo čekat, co mne trochu zklamalo je finále. Vyloženě posledních 15 minut se film proměnil v ukecané drama, takže tam kde se do toho Nash měl pořádně opřít a přidat na jatkách, tak hodně ubral z plynu a končí to tak nijak. Škoda je to tak 3.5. Teď by to chtělo udělat Vřískot z perspektivy vraha please ! :) Po uležení v hlavě se na ty 4 hvězdy necítím.65% ()
Miestami to pripomína “Piatok 13tého”, no je to komornejšie, bez akéhokoľvek hudobného doprovodu, čo vytvára takmer “nulovú” atmosféru, pričom kým jeden to bude negovať, druhý v tom bude vidieť skvelý ťah režiséra, nakoľko v tom tichu krásne vyniká pukanie lesných konárikov. Z pohľadu väčšiny mordovačiek, však ide i ďaleko originálnejšie vsuvky v rámci žánru s väčšou dávkou brutality. Spočiatku sa to tu hýbalo vo vysokých číslach, aby to následne padlo do priemeru. To už je proste taká “klasika” od tých, čo nemajú až také skúsenosti, no celkom ma prekvapujú hodnotenia tých, ktorých vnímam ako znalcov v rámci oboru. Toto je určite hodné docenenia, keďže sa určite nejedná o podpriemernú kvalitu prevedenia bez patričnej dávky násilia, ktorá sa od takéhoto subžánru ako je “slasher” proste očakáva. Medzi 3-štyri, pričom k štvrtej ma jednoznačne “dokopala” nesmierne originálna scéna s “gymnastkou”, ktorá doslova a do písmena nazrela do svojho vnútra 😊 i keď jedným dychom musím dodať, že záver je trestuhodne márny. ()
Hloupých slasherů znám dost a tenhle rozhodně mezi ně patří. Samozřejmě, už z podstaty žánru jde o prvoplánové příběhy s cílem vykydlit co nejvíce postav a pokud možno brutálně. Jenže kvůli nesnesitelnému tempu (netempu), kdy jsem měl každou chvíli pocit, že se obraz seknul, jsem film doslova protrpěl. Mně vůbec nevadí pomalé filmy, ale musí být napínavé nebo zajímavé. Tenhle není ani jedno. Dívat se neustále na záda vraha může přijít originální jen tomu, kdo nikdy v žádné PC hře nechodil s postavou. Pitomá kamera rozbíjí kompozici na cucky. Kdysi to dělával Argento, jenže ten věděl proč, a tak to mělo v jeho filmech smysl. Dívat se na kousky postav mě brzy přestalo bavit. A scény z dálky? Nejhroznější byla asi s molem, kdy nejen že se domníváte, co vlastně vidíte, ale v jedné chvíli i světlá skvrna představující plavkyni zmizí z obrazu tak hloupě, že to snad nemohlo být plánované. Jediným kladem je gore, za což dávám 2*. Nejlepší je, když se postava podívá do svého břicha, ovšem stroj na štěpení kmenů by jistě dokázal lepší práci, než předvedl. Návrat Jasona se tedy příliš nepovedl... ()
In a Violent Nature nesedne každému a dokážu si barvitě představit, jak u toho spousta lidí doslova umírá nudou (a z velké části to možná budou ti nejpravověrnější slasher fans), avšak na mě to mělo opačný efekt. Hned od úvodního zmrtvýchvstání jsem byl přikován k obrazovce a skoro až hypnotizován každým záběrem. Vychutnával jsem si toulky ontarijskou krajinou a byl v neustálé tenzi, co se bude dít dál, i když jsem měl jasnou představu. Každá jednotlivá vražda je pamětihodná a svým provedením unikátní, ale nejvíc mě do kolen dostal ten yoga mord – z toho mi málem upadla čelist. Chris Nash možná pařil „Friday the 13th: The Game“ za Jasona a pak se to rozhodl převést do filmové podoby, která vzdává hold slasherům se všemi jeho klady a zápory, ale zároveň na celý žánr nahlíží z úplně jiné perspektivy a převrací ho na hlavu – a to v takovém formálním pojetí, jaké jsme tu ještě neměli. Nash navíc v poslední patnáctiminutovce už tak diversifikované publikum ještě víc rozštěpí, ale právě ta rozpačitá koncovka mi nejvíc vrtá v hlavě a ve výsledku ještě umocňuje už tak vysoce cinefilní zážitek, jaký mi In a Violent Nature přineslo. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (4)
- Natáčanie sa pôvodne uskutočnilo v oblasti Kawartha Lakes v centrálnom Ontáriu v Kanade v roku 2021, lenže Chris Nash dostal neskôr pocit, že toto miesto "nebije na tú správnu notu". Film bol nakoniec natočený v Algoma District, Ontario, blízko Sault Ste. Marie. Nash potvrdil, že sa pretočilo asi 70% materiálu. (Arsenal83)
- Pôvodne hral monster mana niekto iný, Chris Nash vysvetlil: "Urobili sme štyri týždne natáčania na úplne inom mieste s iným hlavným predstaviteľom, ktorý týždeň a pol po produkcii podľahol zdravotným problémom, takže sme museli nahradiť nášho hlavného herca „monster mana. Celý film je v kostýme, tak som si myslel, že ak nájdeme niekoho rovnakej veľkosti, zhruba rovnakej postavy, dotočíme to podľa pôvodného plánu. Je tu ale veľa dôležitých vecí, čo sa týka prejavu, chôdze a hmotnosti, a tak aj to bol jeden z dôvodov, prečo sme film pretáčali odznova." (Arsenal83)
- Nash čerpal inšpiráciu pre štýl filmu z filmov režiséra Gusa Van Santa Gerry (2002), Slon (2003) a Posledné dni (2005), ktoré Nash charakterizuje ako „pomalšie, metodickejšie, premyslenejšie a sledujúce postavy skrze scénu". Ďalšou inšpiráciou mu bol režisér Terrence Malick. (Arsenal83)
Reklama