Obsahy(1)
Hororový slasher, který metodicky líčí záhadné vzkříšení, řádění a odplatu nemrtvého monstra v odlehlé divočině. (JasonCZ)
Videa (1)
Recenze (104)
Hloupých slasherů znám dost a tenhle rozhodně mezi ně patří. Samozřejmě, už z podstaty žánru jde o prvoplánové příběhy s cílem vykydlit co nejvíce postav a pokud možno brutálně. Jenže kvůli nesnesitelnému tempu (netempu), kdy jsem měl každou chvíli pocit, že se obraz seknul, jsem film doslova protrpěl. Mně vůbec nevadí pomalé filmy, ale musí být napínavé nebo zajímavé. Tenhle není ani jedno. Dívat se neustále na záda vraha může přijít originální jen tomu, kdo nikdy v žádné PC hře nechodil s postavou. Pitomá kamera rozbíjí kompozici na cucky. Kdysi to dělával Argento, jenže ten věděl proč, a tak to mělo v jeho filmech smysl. Dívat se na kousky postav mě brzy přestalo bavit. A scény z dálky? Nejhroznější byla asi s molem, kdy nejen že se domníváte, co vlastně vidíte, ale v jedné chvíli i světlá skvrna představující plavkyni zmizí z obrazu tak hloupě, že to snad nemohlo být plánované. Jediným kladem je gore, za což dávám 2*. Nejlepší je, když se postava podívá do svého břicha, ovšem stroj na štěpení kmenů by jistě dokázal lepší práci, než předvedl. Návrat Jasona se tedy příliš nepovedl... ()
Poetická oslava přírody ve vší její kráse i brutalitě. Artově uchopená vyvraždovačka, v níž se křik teenagerů ztrácí ve větru, praskotu větví a zpěvu ptáků. Věčná škoda toho umrlčího tempa, nudné vaty a neduhů vyplývajících z podstaty žánru, které nedokáží zachránit ani ty vynalézavě podané mordy. Více. ()
Obojživelný Kajínek bloumá v roztrhané flanelce kanadskými smíšenými lesy a za zvuku jeho šlápot jak z Hunting Unlimited je mu divák neustále v patách. Zajímavý koncept slasheru jako slow cinema ve stopách Malicka a Guse Van Santa a možná i přírodopisného dokumentu, který může turisty trochu ukolébat v tom, jak blízko se jde bez újmy dostat k nebezpečí. V téhle dreamlike atmosféře je pak násilí buď decentně skryto, a nebo za nepříjemných zvuků není divák šetřen (štípačka na dřevo či neortodoxní jogínský cvik „Strč krk skrz trup“). Není to nijak převratné, limity žánru to ani nedovolují, ale ta jinakost funguje. Při závěru v autě tomu trochu vypadne proud, ale stejně jsem ho pak mezi stromy hledal jako kdysi s Billym a Dutchem.. ()
Čím víc přemýšlím o konceptu slasheru z pozice konstantně kráčejícího antagonisty, který vstupuje do klasické zápletky o vraždění dospívajících na venkovské chatě v různých jejích fázích, tím víc mi přijde skvělý. A tím to má Nashova celovečerní prvotina u mě těžší. Dlouhé procházky lesem a zabijácká voyeřina budoucích obětí ultrabrutálních vražd do diváka dokáží vstoupit, pokud tomu jde trochu naproti (btw myslím si, že domácí projekce je v tomhle případě více odměňující než jakákoli "půlnoční" veřejná se spoustou připitých lidí, kteří to tempo prostě nedávaj). Když se ale má třeba nějak rychleji něco sestříhat, naráží kosa na kámen (tristní vražda holky cvičící jógu) a ten přeostřený digitální obraz je v horším případě opravdu hnusný, v lepším pak vás donutí shánět, zdali existuje nějaká videohra, kde byste právě možnost hrát za slasherového vraha dostali. ()
Poté, co někdo sundá náhrdelník z požární rozhledny, ve vlhké lesní půdě dole se něco pohne. Mohutná, obrovská postava se vyhrabává ze země a odchází. Každý, kdo se s tímto obrem setká, je nemilosrdně zmasakrován. In A Violent Nature je téměř impresionistickou evokací rané slasherové éry, zarámovaná do čtvercového formátu obrazu, ale zároveň je i radikálním zlomem v rámci žánru, protože téměř celý film je vyprávěn z vrahovy perspektivy. Odvážný experiment mladého Kanaďana Chrise Nashe má rozhodně úspěch, včetně extra silného gore. Málokdy působí slasher tak svěžím dojmem. A každý, kdo je fanouškem slasher filmu, si v tomto snímku přijde na své. ()
Galerie (23)
Photo © IFC Films

Zajímavosti (4)
- Natáčanie sa pôvodne uskutočnilo v oblasti Kawartha Lakes v centrálnom Ontáriu v Kanade v roku 2021, lenže Chris Nash dostal neskôr pocit, že toto miesto "nebije na tú správnu notu". Film bol nakoniec natočený v Algoma District, Ontario, blízko Sault Ste. Marie. Nash potvrdil, že sa pretočilo asi 70% materiálu. (Arsenal83)
- Nash čerpal inšpiráciu pre štýl filmu z filmov režiséra Gusa Van Santa Gerry (2002), Slon (2003) a Posledné dni (2005), ktoré Nash charakterizuje ako „pomalšie, metodickejšie, premyslenejšie a sledujúce postavy skrze scénu". Ďalšou inšpiráciou mu bol režisér Terrence Malick. (Arsenal83)
- Pôvodne hral monster mana niekto iný, Chris Nash vysvetlil: "Urobili sme štyri týždne natáčania na úplne inom mieste s iným hlavným predstaviteľom, ktorý týždeň a pol po produkcii podľahol zdravotným problémom, takže sme museli nahradiť nášho hlavného herca „monster mana. Celý film je v kostýme, tak som si myslel, že ak nájdeme niekoho rovnakej veľkosti, zhruba rovnakej postavy, dotočíme to podľa pôvodného plánu. Je tu ale veľa dôležitých vecí, čo sa týka prejavu, chôdze a hmotnosti, a tak aj to bol jeden z dôvodov, prečo sme film pretáčali odznova." (Arsenal83)
Reklama