Reklama

Reklama

Série(2) / Epizody(16)

Obsahy(1)

Příšerná vražda otřese základy chicagské prokuratury. Ze zločinu je totiž podezřelý někdo z jejích řad, kdo nyní musí bojovat za udržení vlastní rodiny pohromadě. (Apple TV+)

Recenze uživatele castor k tomuto seriálu (10)

Nedostatek důkazů (2024) 

Ostřílený a velice plodný David E. Kelley (mimo jiné Ally McBeal, Sedmilhářky či Mělas to vědět) vše směřuje k soudní síni, ostatně jak to má bývalý právník nejraději. Ale postupně… Brutální vražda kolegyně. Talentované advokátky Carolyn. O vyšetřování se má postarat zástupce hlavního prokurátora Rusty Sabich. Doma má dvě dospívající děti a manželku. Zázemí ale úplně stabilně nevypadá, protože do manželství před časem vstoupila nevěra. S Carolyn. Už to prý dávno skončilo, ovšem čí otisky prstů se asi najdou v její ložnici? Tvůrci nás opakovaně vybízejí k tomu, abychom zpochybňovali Sabichovu nevinu, abychom se podivovali nad jeho rozhodnutími, nad jeho úsudky. Protože jednou svede být nejchytřejším člověkem v místnosti, příště ale totálním blbem. Jake Gyllenhaal hraje nestálou postavu s přehnanými a nepředvídatelnými kroky i roztřepenou vyrovnaností velmi slušně, baví i Ruth Negga, kdy každý její (snad až prázdný) pohled je protkaný pramínky zrady, houževnatosti i smutku. Asi nejvíc mě ale potěšil „vždy ten druhý“ Peter Sarsgaard – mimochodem ve skutečném životě Gyllenhaalův švagr – který si mnoho scén krade pro sebe a který coby žalobce využívá Rustyho neštěstí na každém kroku, zatímco ten si pokaždé postaví hlavu a jede si urputně to své. Finále hned několika epizod přinese nějaký ten zvrat, abychom si do dalšího dílu zkrátka mohli ukousat nehty. Fajn jsou i šedé, větrem ošlehané ulice a impozantní architektura Chicaga. Epizody jsou pak vzácně vyrovnané a ano, má to silnou rodinnou linii, má to napínavé dávkování důkazů, ale nejvíc mě bavily právě dva silné charaktery: obviněného z vraždy a žalobce, který je mu vyrovnaným soupeřem, navíc v systému, který oba velmi dobře znají. Zralé seriálové drama. ()

Série 1 (2024) (S01) 

Brutální vražda kolegyně. Talentované advokátky Carolyn. O vyšetřování se má postarat zástupce hlavního prokurátora Rusty Sabich. Doma má dvě dospívající děti a manželku. Zázemí ale úplně stabilně nevypadá, protože do manželství před časem vstoupila nevěra. S Carolyn. Už to prý dávno skončilo, ovšem čí otisky prstů se asi najdou v její ložnici? Tvůrci nás opakovaně vybízejí k tomu, abychom zpochybňovali Sabichovu nevinu, abychom se podivovali nad jeho rozhodnutími, nad jeho úsudky. Prostě jednou svede být nejchytřejším člověkem v místnosti, příště ale totálním blbem. Jake Gyllenhaal hraje nestálou postavu s přehnanými a nepředvídatelnými kroky i roztřepenou vyrovnaností velmi slušně, baví rovněž Ruth Negga, kdy každý její (snad až prázdný) pohled je protkaný pramínky zrady, houževnatosti i smutku. Asi nejvíc mě ale potěšil „vždy ten druhý“ Peter Sarsgaard – mimochodem ve skutečném životě Gyllenhaalův švagr – který si mnoho scén krade pro sebe a který coby žalobce využívá Rustyho neštěstí na každém kroku, zatímco ten si pokaždé postaví hlavu a jede si urputně to své. Finále hned několika epizod přinese nějaký ten zvrat, abychom si mohli do dalšího dílu zkrátka ukousat nehty. Fajn jsou i šedé, větrem ošlehané ulice a impozantní architektura Chicaga. Epizody jsou pak vzácně vyrovnané a ano, má to silnou rodinnou linii, má to napínavé dávkování důkazů, ale nejvíc mě bavily právě dva silné charaktery: obviněného z vraždy a žalobce, který je mu vyrovnaným soupeřem, navíc v systému, který oba velmi dobře znají. Zralé seriálové drama. ()

Plné mety (2024) (S01E01) 

Brutální vražda kolegyně. Talentované advokátky Carolyn. Jejím nejbližším se zhroutí svět. O vyšetřování se má postarat zástupce hlavního prokurátora Rusty Sabich. Doma má dvě dospívající děti a manželku. Zázemí ale úplně stabilně nevypadá, protože do manželství před časem vkročila nevěra. S Carolyn. Už to prý dávno skončilo, ovšem čí otisky prstů se asi najdou v její ložnici? Tvůrci nás podle všeho budou vybízet k tomu, abychom zpochybňovali Sabichovu nevinu. Scenáristicky a herecky nadprůměrné, Jake Gyllenhaal si evidentně střihnul nestálou postavu s přehnanými a nepředvídatelnými kroky. Fajn jsou i šedé, větrem ošlehané ulice a impozantní architektura Chicaga. ()

Lid vs. Rozat Sabich (2024) (S01E02) 

Kariéra, stabilita, respekt, milující rodina. Ale pod povrchem je jeho život složitější, stejně jako pravda bude evidentně pod vrstvením nových skutečností a s přicházejícími postavami komplikovanější. Rusty má problém. A nejeden. Postupně musí vysypat vše, co zajímá jeho rodinu i nového obhájce: Raymonda. Ten čekal coby okresní prokurátor na znovuzvolení, ve volbách ovšem čelil odporu dvou svých žalobců, pro které se smrt kolegyně stává politicky hodnotnou. A jeden z nich by navíc velmi rád uštědřil další rány proti úspěšnějšímu Sabichovi. Frustrace je holt svině. Právě jejich chemie (Gyllenhaala a Sarsgaarda) mě zatím moc baví. Nicméně prvního jmenovaného v domě někdo v osudný den viděl. Ostřílený a velice plodný David E. Kelley (mimo jiné Ally McBeal, Sedmilhářky či Mělas to vědět) vše směřuje k soudní síni, ostatně jak to má bývalý právník nejraději. ()

Reklama

Odhalení (2024) (S01E03) 

Tvůrci nás opakovaně vybízejí, abychom zpochybňovali Sabichovu nevinu, abychom se podivovali nad jeho rozhodnutími, nad jeho úsudky. Prostě jednou svede být nejchytřejším člověkem v místnosti, příště ale totálním blbem. Jake Gyllenhaal hraje jeho vnitřní zmatek a roztřepenou vyrovnanost velmi slušně. Ze sebevědomého profesionála se stává zoufalým obviněným, ​​který musí vytahovat další a další tajemství. Někteří si možná řeknou, že osm epizod je zbytečně moc, ale tvůrci postupně ukazují, komu ještě chtějí poskytnout více prostoru. Manželka Barbara o románku nějakou dobu věděla a jejich manželství měla pomoci zachránit terapeutka. Díky Ruth Negga je každý její (snad až prázdný) pohled protkaný pramínky zrady, houževnatosti i smutku. Negga je vážně velmi dobrá. Její postava tak reflektuje měnící se nálady a postoje v rodině. ()

Břemeno (2024) (S01E04) 

Šlape to, přibývají nové indicie, Rusty cítí stud i frustraci, propadá hlouběji do pochyb (a nejen on) a stále hledá, kudy najít cestu k vrahovi a k věrohodné alternativě k sobě coby obviněnému ze závažného zločinu. Co třeba to, že se v jeho autě nenašla jediná mikroskopická kapka krve ani její DNA, zatímco u oběti doma zůstal pořádný „svinčík“? Obhájce Raymond to chce zkusit s dohodou. A kdo si na kole obhlížel dům mrtvé právničky? Celé to má tah na bránu, je to podmanivé, divák se nikterak nenudí, vyčkává na další odhalení a jednotlivé scény mu nepřipadají zbytečné. Nadále přepínáme mezi náladovými flashbacky a napínavým dramatem, který se zanedlouho přesune do soudní síně. ()

Předehra (2024) (S01E05) 

Rodina cítí, že soudní proces je blízko. Krapet méně věrohodně se ale přelévá nálada, respektive děti jednou výrazně váhají, podruhé jsou dospělácky empatické (holt každý reaguje na vzniklé tlaky a napětí poněkud jinak), zatímco Barbara by už nemusela prchat za urostlým barmanem. Za mě je téhle linii věnovaná až příliš velká pozornost, ale asi se to odvíjí od divácké tolerance (a reakce) na nevěru. Raymond chce vést obhajobu tím, že to nemůžou prokázat Rustymu, ten stále „hledá“ věrohodnou alternativu k sobě, na kterou by porota slyšela. Každopádně v téhle epizodě, která není (reaguju na krapet nižší hodnocení) nijak horší než ty předchozí, si nejednu scénu pro sebe krade Peter Sarsgaard – mimochodem ve skutečném životě švagr Jakea Gyllenhaala. ()

Elementy (2024) (S01E06) 

Tommy Molto polknul poslední slova své vášnivé úvodní řeči a začíná se to sympaticky přelévat. Právě interakce mezi žalobcem a Rustym jsou moc fajn, Molto využívá Rustyho neštěstí na každém kroku. Podobně silným srdcem projektu je i obhájce Raymond, konkrétně chytré herectví Billa Campa. Každopádně soud se rozjel. Podlitiny v obličeji, zlomený nos, ale především údery těžkým předmětem způsobily tržná poranění hlavy, fraktury lebky a vyhřeznutí mozku. Ale je tu také zaujatost vůči prokurátorům či jasný názor nasupeného synka zavražděné, který opakovaně předkládá porotě. Barbara má navíc potřebu zmínit se o urostlém barmanovi, takže zatímco u soudu působí Rusty vyrovnaně, doma uvidíme zase trochu jinou emoci. Finále opět s velkým zvratem, abychom si holt mohli do dalšího dílu ukousat nehty. Zralé seriálové drama. ()

Svědek (2024) (S01E07) 

Raymond na kapačkách a Rusty coby hrdina, který v soudní síni okamžitě zareagoval. Hraje se o zmateční řízení, hraje se o drobné bodíky před porotou. Nebyl by to vznětlivý a urputný Rusty, aby se nechtěl ujmout funkce obhájce sám. Zkušenosti přece… každopádně body u diváků si svým chováním zrovna nezískává, ale na to už jsme si zvykli. „Jste Rusty Sabich, děláte si, co chcete!“ Soud má spád, průlety mezi chicagskými mrakodrapy jsou cool a na Tommyho bude doma čekat překvápko. Jake Gyllenhaal a Peter Sarsgaard se chopili svých rolí s grácií. Série si drží vysokou kvalitu, je protkaná hned několika zajímavými liniemi, epizody jsou vzácně vyrovnané, ale těch pět hvězd zrovna téhle dám. ()

Rozsudek (2024) (S01E08) 

„Prvních 48 hodin po vraždě je pro její vyřešení zásadních. A co během té doby udělal? Zatajoval informace, mařil vyšetřování… a zamlčel skutečnost, že měl s obětí intimní vztah a že si zrovna procházeli bolestným rozchodem!“ Sehraje „nalezený“ pohrabáč nějakou klíčovou roli? A jak to bylo s donáškou čínského jídla? Rusty si každopádně zase jede to své a závěrečnou řeč hodlá přednést sám. Finále vážně silné. K rozuzlení (měl jsem jiné tipy) doma v garáži bych ovšem přeci jenom výtky (a nesrovnalosti) měl, ale nakonec fajn. Ano, má to silnou rodinnou linii, má to napínavé dávkování důkazů, ale nejvíc mě bavily dva silné charaktery: obviněného z vraždy a žalobce, který je mu vyrovnaným soupeřem, navíc v systému, který oba velmi dobře znají. Zralé seriálové drama. ()

Reklama

Reklama