Reklama

Reklama

Sugar

(seriál)
  • USA Sugar
Trailer 2

Epizody(8)

Obsahy(1)

Záhadný soukromý detektiv během vyšetřování zmizení milované vnučky hollywoodského producenta svádí boj s vlastními trýznivými obavami. (Apple TV+)

Recenze uživatele castor k tomuto seriálu (9)

Sugar (2024) 

John Sugar je rozvážné a inteligentní soukromé očko, které nemá rádo zbraně a násilí, a které si najme stárnoucí filmový producent. Na ničem mu vlastně už ani nezáleží, pouze na své vnučce Olivii, která se před několika dny ztratila. Postupně začne odkrývat tajemství producentské rodiny, která nikdy neměla být odhalena. Zhruba tak to začíná, ale skončí to, no, krapet jinak. Retro atmosféra, stylovost, nejistota, detailní kamera. Mnohé postavy zůstaly jen nezajímavými pěšáky, tu a tam přijde nějaká ostřejší scéna, tvůrci nevytahují nohy z Los Angeles a opakovaně vzdávají hold klasické hollywoodské kinematografii, ke které má Sugar zvláštní vztah. Místy je to nehezky natahované (i utahané), v šesté epizodě pak přijde pořádný zvrat, který v mnoha ohledech změní hru. Neodradilo mě to, ale celkově si mě to nezískalo. Colin Farrell, který se seriálových výzev nebojí, tradičně precizní. Přijelo, neublížilo a zmizelo. Mezi třemi a čtyřmi hvězdami. ()

Olivia (2024) (E01) 

John Sugar je rozvážné, inteligentní a klidné soukromé očko, které nemá rádo zbraně a násilí a které si najme stárnoucí filmový producent. Na ničem mu vlastně už ani moc nezáleží, pouze na své vnučce Olivii, která má za sebou divokou minulost a která se před několika dny ztratila. John je velkým filmovým nadšencem. Zvláštní vztah má ke staré éře, přitahují ho černobílé příběhy, noir a westerny, představující osamělé muže hledající určitý druh spravedlnosti. Retro atmosféra, stylovost, nejistota, detailní kamera a velmi slušný Colin Farrell, který se seriálových výzev nebojí. Tak uvidíme. ()

Všichni ti lidé a místa (2024) (E02) 

Soukromý detektiv John Sugar nosí černý oblek pro všechny příležitosti, nemá rád násilí ani zbraně, hovoří několika jazyky a snaží se zorientovat v pozadí zmizelé vnučky stárnoucího filmového producenta. Setkání s jejím otcem, rovněž producentem, zrovna přátelství mezi ním a Johnem nepřinese. V patách má navíc dvojici tupců, kterou najal bratr nezvěstné brunetky. Střípky ale pořád chybějí, každopádně už nyní odhaluje vrstvy tajemství a intrik, Johnovi navíc nečekaně přibyl čtyřnohý kamarád. Tvůrci nevytahují nohy z Los Angeles, přidávají malé detaily a snad budou mít i ty (zatím) méně atraktivní linie svůj význam a místo v konečném zúčtování. ()

Křižovatka Šibuja (2024) (E03) 

Pro Johna, charismatické a pohotové soukromé očko, je evidentně těžké oddělovat práci od osobního života. Stále se tak dostává příliš hluboko do životů lidí kolem sebe. Každé setkání odhalí (nebo má odhalit) nový aspekt případu, zároveň ale začne odkrývat tajemství producentské rodiny, která nikdy neměla být odhalena. Od počátku má série jistou přitažlivost, ale dojem zatím zůstává nemasným neslaným. A v tomhle díle (kdo ví, zda mou vinou či vinou tvůrců) jsem se nějak plácal a ztrácel. Epizoda je divně režijně uchopená, alespoň ta sekvence s báchorkou od soudu z bytu je fajn. ()

Reklama

Idealistický (2024) (E04) 

Oproti předchozímu dílu jsme naštěstí krapet šlápli na plyn. Brácha zmizelé Olivie dál šťourá v Sugarově minulosti, ovšem jeho máma to sehraje náramně. Vzápětí vyjde najevo, že sexuální vydírání je u některých členů producentské rodiny docela velkým koníčkem. A děda James Cromwell to neunese. Mnohé postavy nicméně nadále zůstávají nezajímavými pěšáky, zatímco tvůrci stále vzdávají hold klasické hollywoodské kinematografii. A tak nějak furt něco naznačují, že John nebude tak úplně… no, uvidíme. ()

Chlapec v úzkých (2024) (E05) 

Ukňouránek Davy má strach, že si v Los Angeles už neškrtne. Vlivná rodina za něj dál kope, ale Sugar je neústupný, takže Davy na sebe práskne, že nevlastní ségra Olivia byla až příliš emancipovaná a jeho „dvoření“ k ženám dvakrát neschvalovala. Rodinná tajemství holt pokračují, stejně jako náznaky o tom, kým vlastně John Sugar je. Obávám se, že mnohé se pak obrátí vzhůru nohama. ()

Jít prostě domů (2024) (E06) 

Pořádný zvrat, který zřejmě zcela změní hru, je tady. Ale postupně. Sugar míří za Stallingsem a jeho dvěma dobrmany s tím, že se snad dostane blíž ke zmizelé Olivii. Zase se nechce uchýlit k násilí, ale znovu to úplně neklapne. Přijde ale nečekaná zrada: pro dobro většiny? Zásadní rozhodnutí učinil i Davy, který holt dostal vše příliš brzy a příliš snadno. Transfúzní pytlík asi neobsahuje „pozemskou“ krev, ostatně když někdo svede odklonit rukou kulku… Takže od příště evidentně krapet změníme žánr. Co si o tom myslet? No, jsem docela zvědavý. ()

Přátelé navěky (2024) (E07) 

Jsme skupina. Jsme organizace. Mluvit o tom ale nemohu. Proč po něm navíc „ti jeho“ jdou? A proč někdo zametá stopy? Domov poslal jasné instrukce: vracejí se. Jenže John dosud nesplnil svůj úkol, nenašel ji. „Změna“ žánru mě neodradila, ale už to začíná být krapet natahované. Tohle byl totiž vyloženě výplňkový díl, nicméně mě samozřejmě zajímá, co přinese závěrečná epizoda, i když náznaky jisté otevřenosti série mě docela děsí. ()

Sbohem (2024) (E08) 

„Nespokojte se s tím, co znáte, a nechejte se překvapit!“ Konec, ale ne úplný. Detektivové jsou totiž zvyklí převrátit i ten poslední kamínek. Sugarovi něco nesedí. Navíc se mu tady u nás líbí. A Olivia si uvědomí, že byli dva a u onoho druhého slyšela, jak si dělá poznámky... Hmm, já spíš už jen čekal, kdy a jak to skončí. Po celou sérii jsem některým situacím nerozuměl (ano, ne vždy jsem se dokonale soustředil), jiné bych označil za skrz naskrz průměrné. Ústřední odhalení na konci šestého dílu překope pořádky, mě si to jako celek přesto nezískalo. Přijelo, neublížilo a zmizelo. ()

Reklama

Reklama