Tvůrci:
Kathleen JordanHudba:
Ruth BarrettHrají:
Saoirse-Monica Jackson, Tony Hale, Zosia Mamet, Tanya Reynolds, Leila Farzad, Amar Chadha-Patel, Douggie McMeekin, Jessica Plummer, Karan Gill (více)VOD (1)
Epizody(8)
-
Krásný venkov bez nákazy (E01)
-
Prostě jako na dovolené (E02)
-
To je přece věnec pro vítěze! (E03)
-
Zkažená nálada (E04)
-
Záměna (E05)
-
Za kamenitým potokem (E06)
-
Strašná věc, ze které se nevzpamatuješ (E07)
-
Dobře jsme si poplakali (E08)
Obsahy(1)
V Itálii řádí dýmějový mor. Skupina šlechticů a sluhů před ním uteče do vily, kde se jejich hýřivé radovánky rychle vymknou kontrole. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (24)
Těšil jsem se moc, ale nakonec jsem seriálový Dekameron dokoukal víceméně z povinnosti. Těšil jsem se na rámcové vyprávění skupiny mladých šlechticů a šlechtičen, kteří opustí zamořenou Florencii, aby se sešli na venkovském hradě a tam si společně vyprávěli příběhy pro potěšení a poučení. To první se skutečně stalo, ale to druhé bohužel nikoli. Místo toho tu sledujeme cosi, co má s duchem Giovanniho Boccaccia pramálo společného. Divný humor, špatně napsané a nesympaticky působící postavy, snad jen slušné kostýmy. Tenhle Dekameron patří k těm počinům, které vám buď sednou nebo nesednou, ale nic mezi tím. Přiznávám své zklamání, protože jsem se těšil alespoň na několik příběhů. Tak aspoň pochválím úvodní animovanou znělku, která je ve své jednoduchosti absolutně geniální. Tento Dekameron je dokonalou ukázkou promarněného potenciálu. Ale aspoň si opět můžu vážit Pasoliniho celovečerní verze, která je od Boccaciovy předlohy sice také dost vzdálená, nicméně středověká atmosféra je precizně zachycená a i přes své více než padesátileté stáří je Pasoliniho snímek mnohem odvážnější než tenhle netflixovský omyl. Je mi to líto. ()
Dekameron na vlně Bridgertonových akorát s tou Boccacciovou klasikou rozverných příběhů to má společnémaximálně jen hezké kostýmy a fajn dobový vizuál, jinak je to sled "všechno špatně" - nesympatické postavy, sázka na dětinskost, překvapivě velmi slabý scénář, ale hlavně dokonalá absence humoru nebo čehokoliv hravého. ()
Bohužel tohle je další z amerických adaptací evropských děl, která dopadla vůči originálu naprosto katastrofálně. Z klasického a zajímavého díla si bere pouze několik střípků (zasazení děje, jména postav...) s tím, že v podstatě zahodí komplet celý původní děj a nahradí ho podivným a přehrávajícím pitvořením (občas jsem měl pocit vyloženě divadelní teatrálnosti) a nesmyslnými zápletkami, kam občas zasáhne jako deus ex machina mor, který skolí některou z postav. Hvězdičku nechávám za to, že občas se vynoří něco tak roztomile pitomého, až je to přece jen trochu snesitelné. A poslední dobou mám také alergii na to, když ve filmu zasazeném do konkrétní oblasti a doby hrají herci jiných ras, kteří tam prostě z logiky věci být nemohli. Takže černošští italští šlechticové nebo ke konci pár asijských vesničanů ve Florencii. To, že mezi malou komunitou jsou dvě lesby (původně vlastně tři) a jeden homosexuál (+ druhý občasně přijíždějící) raději ani neřeším. ()
Tohle je přesně ten typ pořadu, který mnohé diváky bud ihned chytne nebo absolutně odradí. Je to bizarní a mísí se tu drama s komedií. Akorát občas není vůbec jasné, co tvůrci myslí vážně a co je jen prdel. Mně osobně to sedlo. Humorem, kamerou, hereckými výkony a charaktery. Jako upřímně každá postava je zde něčím divná, bláznivá nebo přepálená. Ale zároven jsou všichni zajímaví a zábavní. Mě ta ztřeštěnost a nevypočítatelnost seriálu ohromně k celému tématu seděla. Ne, není to vyloženě adaptace Dekameronu, jen se drží jeho základů a pro mě to má onu správnou atmosféru. Klidně bych dal i další sérii, byla to prča:-) 80% ()
Nějak si nevzpomínám na jedinou zmínku o tom, že by se v řadách italské šlechty ve 14. století vyskytovaly osoby jiné než bílé pleti nebo že by se dávala veřejně najevo jinaká sexuální orientace. Takže, ač se příběh i herectví většiny postav nakonec dalo strávit, tyhle barevné a přihřáté guláše, kterých je plný Netflix, opravdu nemusím.. ()
Galerie (210)
Photo © Netflix
Reklama