Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policejní šéf v Kameníkově Pepa Novák má plno starostí. Ráno se marně snaží uspokojit roztouženou manželku Vilmu, na stanici ho čeká otřesený sportovec, kterého znásilnila babka Kropáčková, a v terénu místní podnikatelé, zuřivě pátrající po zázračném modrém pramenu, který povzbuzuje sexuální chutě a potenci. Nedávno vytryskl ze skály na zámku a nyní zase nečekaně zmizel. Pramen totiž v tuto chvíli vyvěrá ze zdi domku babky Kropáčkové, která ho stáčí do lahví. Ředitel školy představí podřízeným nového tělocvikáře Marka, který se okamžitě stane středem zájmu kolegyň. K jejich zklamání však chodí s lékařkou na místní psychiatrii, která má plné ruce práce, protože se musí postarat o znásilněné muže. Nejhorší je, že obětí přibývá a mezi nimi jsou i Pepovi podřízení, kteří měli za úkol přivést Kropáčkovou k výslechu. Když podnikatelé zjistí, kam zmizel zázračný pramen, pokusí se přimět babku, aby jim domek prodala. Jenže věci nejsou tak prosté, jak se zdají. (TV Nova)

(více)

Recenze (640)

kocik1 odpad!

všechny recenze uživatele

No to je nápad k nezaplacení - natočit sérii laciných fórků jako film. Úroveň jako kdyby je vyprávěl starej Pařízek po desátém pivku chlapům v hospodě. Nechci panu Troškovi radit, ale až zase bude chtít být tak třeskutě vtipnej, ať si zkusí pustit vyprávěnky p. Menšíka. Natočit ho bylo jistě levnější a člověk se při sledování jeho pásem nemusí stydět za sebe, že na to kouká, i za vypravěče, že se k tomu propůjčil. ()

Tetsuo odpad!

všechny recenze uživatele

Ještě o dost horší než první díl, což už je co říct. (Kdybych na to nemusel pracovně kvůli psaní Troškova portrétu, vyhnul bych se tomu širokým obloukem.) ___ Kamera malinko profesionálnější, objeví se tu i takové vymoženosti jako vizuální gag, zvuk mimo záběr nebo humorný hudební podkres, ale hrozně ruší postsynchrony a dabing. _______ Co se týče vtipů samotných, jsou vulgárnější a tupější než minule, ale nejvíc vadí používání téže hudby, závěrečné písně, naprosto hluché obsazení Vondráčkové a Maxy a totálně rozpadlý děj. Minule to totiž bylo přese všechno sudržnější. Teď už se postavy chovají jako naprostí magoři a není v nich ani kapka životnosti. _____ Situace jsou nejen nevěrohodné z hlediska jakéhokoli realizmu, ale blbé i v žánru jakkoli nadsazené komedie. A hlavně je to všechno příšerně ochablé, s nulovou dynamikou. Nuda a trapnost. ()

Reklama

gjjm 

všechny recenze uživatele

Kdybych to měl brát vážně, ze všech tří dílů je dvojka složená z nejlepších (ale taky nejprovařenějších) vtipů. Co ji činí úchvatnou je, že nemá absolutně nic jiného. Troška nejenže zcela resignoval na děj (což je samozřejmě zcela v duchu postmoderní kynematografyje a je to záslužný umělecký experiment), ale i na jakékoliv herecké výkony a logiku i v rámci jednotlivých scén. Kameňák - a to, jak teď mohu s čistým svědomím říci, platí pro celou sérii, - nesplní vůbec žádná divácká očekávání. Čímž se komedie, jejíž hodnotící zařazení se pohybuje někde mimo hranice latinské abecedy, posouvá k hranicím experimentu. Troškův výtvor už není žumpou, ale nepochopeným art experimentem, trošku ve stylu starého Eda Wooda. Proto mu nemohu nedat nejvyšší hodnocení. P. S. Nemůžeme za tak příšernou kvalitu filmu tak nějak kolektivně? Je složen z českých vtipů, které vytvářel český národ. Pokud jsou ty vtipy dementní, nesvědčí to ani tak o impotenci Troškově, ale o impotenci národní. ()

Adman 

všechny recenze uživatele

Nevím co řict a nevím proč všechny "docela" rozčiluje, když musí hodnotit film co se jim nelíbí nebo ho považují za odpad! :) Je pravdou že jsem se před filmem náležitě vyspal a uvolnil a věřte tomu nebo ne já se i párkrát zasmál. Smál jsem se jen tomu co jsem neznal, ale i tak toho bylo dost a doslova vtip navazuje na vtip, takže když člověk nachvilu vypne s pozorností určitě mu nějaký ten vtip uteče, popřípadě pokus o vtip. Nechci tento film nijak vyzdvihovat. __Když se nad film povznesu a to tak že si zacpu oč,i uši, nos, hlavu dám do pytle zabalím se do deky, vlezu si do spacáku, ve spacáku do ponorky, ponorku vyplním cementem a potomím se v ponorce do Mariánského příkopu v Tichém oceánu až na jeho samé dno, tak se dá konstatovat, že film je shlédnutelný__. Po pravdě by si zasloužil jednu hvězdičku a to za kameru, o tom není debaty. Ptáte-li se za co je ta druhá, tak ta je za odvahu natočit druhý díl takovéhoto šílenýho experimentu! ()

Terminus odpad!

všechny recenze uživatele

Zdá se, že drzost a neumětelství režiséra Trošky ruku v ruce klesají už POD pomyslné dno. Druhý Kameňák je uveden titulkem avizujicím, že podobnost postav dílu prvního se skutečnými lidmi je podobností čistě náhodnou. Nejde však ani tak o ztotožnění se řadového diváka s některou z blbých postav, ale o alibismus vyvracející záměrnost Troškových narážek na filmové kritiky (recenzenty). Pánové Jaroš (mj. Týdeník Rozhlas) a Baldýnský (mj. Premiere - byť Baldýnského zařazení do K.II. má širší podtext jeho veselého konfliktu s režisérem) se tak nemusí urážet - to, že ve "dvojce" jejich jména nesou dva pacienti psychiatrie je náhoda. Jestli tohle není nebetyčná drzost, tak nevím... Co se týče Troškova filmařského neumětelství (a to na tom nebýval tak špatně! - "Princeznu Jasněnku" považuji za výbornou pohádku a jedinou na kterou jsem já osobně ochoten dívat se opakovaně), dosahuje toto v Kameňáku limitní meze. Zápletka s "tekutou Viagrou" a sexuálně stimulovanou důchodkyní (jako léčbu po zhlédnutí její kreace doporučuji film Harold a Maude, jehož hrdinka Maude je stejně stará jako babka z Kameňáku, tj. 79 let), stejně jako splácávání vtipů do podoby scénáře, je ještě níže než kvalitativní úroveň opileckých zápisků v zaplivané putyce. To, že na souvislost mezi kradenou "viagrou" a sexuálním apetitem důchodkyně, přijde "šerif Vydra" až v polovině filmu, svědčí jednak o debilitě postavy, ale i o debilitě tvůrců, kteří nebyli schopni vymyslet cokoliv nosnějšího a polovinu filmu zaplácali čtyřmi znásilněními mladých mužů kostnatou babkou. Film je zcela prost souvislostí a vývoje - slova jsou jen bezobsažnou výplní mezi jednotlivými vtipy. Zatímco u některých filmů jsme na sebe hrdi, když odhalíme scenáristickou kličku, u Kameňáku zažijeme pocit zcela odlišný - rozčilení z toho, jak mohou být berličky pisálků tak okatě zřejmé (záměrně používám tato dvě synonyma vedle sebe). Pohyb kamery je "v Kameňákově" neznámým pojmem a je jedním z faktorů, který přispívá k naprosté sterilitě výsledného obrazu. Hudební složka už je projevem naprostého diletantství. Něco jako souhra obrazu a zvuku je pro Trošku neznámým pojmem, i věc tak banální jako synchronizace hlasu a pohybu úst je tomuto "filmu" (co má Kameňák společného s filmem, kromě toho, že byl promítán na plátno?) cizí. Odůvodnění toho, proč Troška "vtipně" naráží na Cikány a Židy (jméno jedné z postav: Kohn), mi uniká, neboť jeden "cikánský" a nula "židovských" vtipů za odůvodnění snad nelze označit. Alespoň myslím. Troška se v jednom rozhovoru přiznal, že postavu zelinářky psal na tělo H. Růžičkové - jak lze psát postavu, která disponuje jednou charakteristikou (věští z čočky), někomu na tělo je další věcí, která mi uniká. Tento film není zábavný ani svou špatností. Lidová zábava se zpravidla nerovná přílišné kvalitě, ale tohle je opravdu moc. Troška, jehož lze s gustem označit x přízvisky z kategorie "kat vkusu" apod., přišel s filmem, s jehož kvalitami i jistou diváckou oblibou pochopitelně nic nenaděláme. Můžeme se ale těšit z toho, kolika relevantními argumenty lze naši averzi ke Kameňáku II. podložit. () (méně) (více)

Galerie (13)

Zajímavosti (21)

  • Ke konci filmu je záběr na hada, který leze do auta. Vpravo na nalakovaných dveřích je v ten okamžik zřetelně vidět odraz kameramana. (Mr.Hudson)
  • Film obsahuje mnoho rolí dabovaných jinými herci či dabéry. Kropáčkovou (Anna Vejvodová) namluvila Eva Jiroušová, Bobana (Bohumil Hirsh) Pavel Vondra, Uzlíčka (Zdeněk Kozák) Jan Hanžlík, Amnestii (Petra Rysová) Zuzana Skalická, ženu na inzerát (Romana Pitrová) Jaroslava Kretschmerová, čtenáře novin (Vladimír Novotný) Jaroslav Kaňkovský, faráře (Stanislav Stolbenko) Marcel Vašinka, neteř Uzlíčkovou (Gabriela Dušková) Daniela Bartáková a strážníka Oldu (Justin Valeš) Martin Sobotka. A Honzíka Hlaváče (Pavel Sankot) Otmar Brancuzský. opilého stopaře (Václav Tomšovský) Vladimír Kudla, smutného muže v hospodě (Milan Sokolík) Jaroslav Horák, stěhováka (Pavel Pásek) Zdeněk Dušek a studenta (Ondřej Palacký) Radek Hoppe. Papouškovi pak propůjčil svůj hlas Jiří Prager. (funhouse)

Reklama

Reklama