Režie:
Justin KurzelScénář:
Zach BaylinKamera:
Adam ArkapawHudba:
Jed KurzelHrají:
Jude Law, Nicholas Hoult, Tye Sheridan, Jurnee Smollett, Alison Oliver, Odessa Young, Sebastian Pigott, George Tchortov, Victor Slezak (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Řád je napínavý thriller inspirovaný šokujícími skutečnými událostmi. Jude Law v něm ztvárňuje zkušeného agenta FBI Terryho Huska, který odhalí domácí teroristické spiknutí s cílem svrhnout federální vládu. (Prime Video)
Videa (1)
Recenze (150)
Pořádný chlapský kouty, vrásky a cigaretami nasáklý knír. Hlavní hrdina působí správně strhaně a splňuje všechna ta cool klišé, která k žánru tak dobře sedí. To je bručoun Jude jako FBI agent, který se chystá svou urputností zprasit nacistický dýchánek vidlákům, jenž mají své rasistické motivace a plné ruce práce s domácím terorismem. Příjemné, nikam se neženoucí tempo působí vypravěčsky a staromilecky, v tom dobrém smyslu slova. Přitom se nebojí osvěžit to zajímavými, moderními kamerovými úhly a vydařenou, uvěřitelnější akcí. Celkově s přibývajícími minutami to víc pne a napětí je cítit, to celé podtrhuje skvělá hudba. Tyhle retro slowburn krimi mi chybí, o to víc jsem rád, že se občas nějaká zjeví. Vystřiženo do formy podle šablon vzorů, takže nepřekvapí a někomu se to bude při štědré stopáži táhnout. Každopádně je to zábava pro pány, kteří si dávají rádi na čas. 8/10, 4*. ()
Osud některých vedlejších postav, jejich budoucí role v případu, i scény, u kterých dopředu víte, že budou beze slov, to všechno vykazuje prvky schematičnosti, ale nechci ji Kurzelovu filmu vyčítat, když si z ní nakonec udělal dobrého sluhu. Natočit to v době, kdy se to odehrává, hrál by Lawova rozervance pohlceného prací zaručeně Al Pacino. Jude s agentským kartáčem pod nosem je ale skvělý a právě díky němu nejde až do konce určit, kdo v souboji se čtenářem ulepených stránek Turnerových deníků tahá za delší konec. Poslední scéna připomněla něco z Deer Huntera, akorát s tou nejistotou, jak se prožitá zkušenost projeví ve zmáčknutí spouště.. ()
Jude Lawa moc nemusím, ale u tohoto filmu mě přišel jako ten nejmenší problém. Velké mínus totiž vidím v tom, že je zvláštně slabý. Hrají zde fajn herci, ale já měl problém s případem. Přišlo mě že detektivové velmi dlouho vědí, kdo za tím vším stojí a stejně se jim nedařilo zločince pochytat. Prostě film mě nějak nedokázal rozhodně prodat nějakou kvalitní policejní práci. Akce je málo, ne že by se zde hodila. Ale aspoň nějak zajímavě vygradovanou přestřelku to prostě chtělo. Affleckovo Město či snad Nelítostný souboj jsou o obrovské levely zcela jinde. Mě se spíše uhnízdila v hlavě myšlenka, zda rasismus a třeba nenávist k Židům nemá náhodou své kořeny přímo v USA. 60% ()
Vzpomínat se na to fakt nebude. Jedná se o takovou jednohubku, která neurazí ani nanadchne. není na tom nic vyloženě dobře ani vyloženě špatně, takže pro spoustu lidí to může být ideální relaxační film na večer, protože není nikterak náročnej. Má výchozí pozice je jiná. Chci, aby mě film nadchnul a stimuloval svými kvalitami, které mě na něj donutí pomatovat i po další dekády.The Order je detektivka, v níž se už poněkud zmožený detektiv FBI snaží dostihnout neo-nacistickou teroristickou buňku, která se snaží spustit revoluci a v konečném důsledku nastolit nový řád. <Takhle to nezní zas tak špatně, jenže jako detektivka to není nikterak sofistikované (antagonista je dostižen, protože jednou zapomene na místě činu zbraň a podruhé rovnou peněženku), psychologicky je to plytké a postavy taky nejsou pamětihodné, takže ani přes ně to netáhne. I přes své ambice se neonacisti nezmůžou na víc, než vykrást pár bank. Tvůrci zjevně neměli peníze na větší scény, což je škoda, protože kdyby měli, mohli by ukázat víc a dovolit záporákům dosáhnout větších cílů, jenže oni ani žádnou armádu nevytvoří, ačkoliv banky vykrádají právě proto, aby měli z čeho financovat armádu. Scénář nijak zvlášť netematizuje psychologii těchto radikálů, ani diváka nijak neuvádí do rasových problémů svého světa/doby, z nichž tito lidé taky vyrůstají. Ve filmu samozřejmě padne, že tito lidé jsou frustrovaní a chtějí jen an někoho shodit vinu a díky svému odboji se cítí jako hrdinové, což je pravdivý vhled, ale kéž by to scénář více tematizova. Osobně bych mnohem radši sledoval příběh z perspektivy neonácků, aby právě toto bylo akcentováno. Celej tenhle film je uchopen za špatný konec. Scénárista jakoby neměl co říci a jenom sepsal děj, kterému však není třeba věnovat pozornost, pokud jste už viděli Hořící Mississipi a Kult Hákového Kříže. Tenhle film tedy není důvod vidět a jako takový ho považuji za zbytečný - tj. odsouzeníhodný. ()
Temná krimi z americké horské lokality ve stylu Wind River. Její scénář sice nedosahuje mistrovství Taylora Sheridana, spíše si veškeré rámování příběhu půjčuje odjinud, ale skutečnými událostmi kolem nebezpečného hnutí “redneck extremizmu”, který se přeneseně promítl i do trumpovské vzpoury ve washingtonském Capitolu v roce 2021, působí dostatečně ztrhujícně a alarmujícně. Její největší devízou je navíc herecké obsazení v netypických rolích, které už samo o sobě vydává na fajný divácký zážitek. ()
Galerie (16)
Zajímavosti (10)
- V scéne v bare po prepadnutí kamióna Brinks, Jamie povie Joanne, že lupiči namierili na Terryho Mac-10, hoci v skutočnosti, ako ukazuje scéna prepadnutia dodávky, išlo o pušku a nie o kompaktný samopal. (MikaelSVK)
- V čase 01:11:00, když jedou vyšetřovatelé FBI do domu Boba Mathewse (Nicholas Hoult) na adresu Metaline Falls, Bragg Creek Road, jsou v záběru z dronu vidět celkem 4 auta: tři osobní a jeden van, který jede jako třetí. Hned v následujícím záběru z vanu, který už kolonu vede (tzn. změnilo se jejich pořadí), je však vidět, jak za ním jedou čtyři osobní auta, celkem tedy 5 aut. (JsemPohodlny)
- Nicholas Hoult novinárom povedal, ako on a Jude Law, protivníci vo filme, v snahe vzdialiť sa jeden druhému, spolu prvé štyri týždne natáčania nehovorili ani nekomunikovali. (Arsenal83)
Reklama