Režie:
Džun-ho PongKamera:
Hyung-koo KimHudba:
Taró IwaširoHrají:
Kang-ho Song, Sang-kyeong Kim, Roi-ha Kim, Jae-ho Song, Hee-bong Byeon, Seo-hee Ko, No-shik Park, Hae-il Pak, Mi-seon Jeon, Young-hwa Seo, Jong-ryeol Choi (více)Obsahy(2)
Tento film, který u domácího publika trhal návštěvnické rekordy, patří k nejdiskutovanějším korejským titulům roku 2003. Příběh je inspirován skutečnými událostmi - sérií vražd, k nimž došlo v letech 1986 - 1991 v okolí městečka Hwa-Sung nedaleko Soulu.
V průběhu šesti let policisté postupně nacházejí těla deseti znásilněných a zavražděných žen. Mezi oběťmi je jednasedmdesátiletá babička i třináctiletá školačka a neexistuje mezi nimi žádná zjevná souvislost, žádné vodítko kterého by se kriminalisté mohli chytit. Detektivové Cho, Park a Seo vyslechnou na 3 000 podezřelých, do akce se postupně zapojí 300 000 policistů. Jenže chytit a usvědčit nevypočitatelného sériového vraha, jehož chladnokrevnost je noční můrou i pro zkušené profesionály, je úkol, který zřejmě přesahuje lidské síly...
Režisér Bong Joon-ho svůj film věnoval deseti ženám, které, kdyby nebylo oněch deseti děsivých deštivých večerů, ještě mohly žít.
(oficiální text distributora)
Videa (3)
Recenze (248)
Konecne jsem videl petihvezdickovy film, u ktereho s hodnocenim nevaham ani minutu. Ono je to veskrze zabavne - takova satira na vidlacke detektivy. Ale je to jen na okraj, reziser nema problem v momentu zmenit tempo a atmosferu filmu, a z taskarice se behem vteriny stava docela hustej thriller, akcnak, ktere je napjatej jako ksandy, aby se v dalsi minute opet vse odlehcilo komedialni scenou. Atmosfera v zaveru je perfektni a s nicim si nezada s takovymi filmy jako je Sedum, ale jinak je to uplne jine. Finale dopadlo snad nejlepe, jak dopadnout mohlo a vubec byly zvraty ve filmu velmi dobre davkovane. Tohle je prekvapive dobry film, ktery smele balancuje na hrane vtipnosti a pritom vzdy dokaze jednoduse navratit vaznost a tihu odpovidajici tematu seriovych vrazd. Tohle ano. Moc se mi libi jak komentoval Marigold. 'subtilni gradace' v tom ma pravdu, protoze ten zaver je opravdu tizivi. ()
Solidní detektivní thriller, který je stravitelný i pro mimokorejské publikum. V komentářích se často objevuje srovnání se Se7en, což je poněkud zavádějící. Podobná je tak možná frustrace z neschopnosti dopadnout sériového vraha. Memories of Murder je rozhodně zajímavý a znepokojující film, který stojí za to vidět. ()
Asi by se tenhle film měl vnímat jako kritický pohled na práci jihokorejské policie, ne jako klasická detektivka/kri-mi, protože tím Pečeť vraha opravdu není. Jenže i když změním svůj přístup k snímku, nemohu ho hodnotit úplně pozitivně. Vadilo mi několik věcí. V prvé řadě to byl hodně pomalý rozjezd a spoustu míst, díky nimž film vypadal jako parodie. Pak to byla hlavní postava obtloustlého detektiva. Tak nesympatický už mi nějaký hrdina dlouho nebyl. No a v neposlední řadě musím bohužel konstatovat, že i když jsem v posledních dnech viděla pár asijských filmů, které se mi docela líbily, pořád je pro mě jejich kinematografie (a myšlení, kultura) natolik vzdálená, jiná a v mnohém nepochopitelná, že si jejich filmy zkrátka neužiju, ani kdybych chtěla. ()
V první polovině jsem dumala jestli je to fakt podle skutečnosti, protože policajti byli prostě policajti jak z laciných fórů. Jenže jak šel čas, tak se i z pitomců začali stávat rozumně uvažující lidé, kteří měli jediný cíl. Dopadnout vraha... Jestli se jim to povedlo nebo ne je otázka druhá. Já se při filmu nenudila ani chvilku. A taky jsem se ráda podruhé setkala se Sang Kyung-Kimem, který tady měl úplně odlišnou roli než ve White Christmas. ()
Film jsem viděl už poměrně dávno, ale když ho teď vzpětně porovnám s novým režisérovým počinem The Host, tak Memories rozhodně vyhravají. Přesto ale na mě film působil nesourodě a některé žánrové vložky nepatřičně. Ale ani tyto drobné výtky ho nemůžou stáhnout do vln průměru, rozhodně stojí za vidění. ()
Galerie (35)
Photo © CTV International

Zajímavosti (11)
- Jihokorejská policie usvědčila vraha, který inspiroval tvůrce filmu, v září roku 2019 – tedy téměř po třiceti letech. [Zdroj: Tyden.cz] (klukluka)
- Postavy detektivů jsou často viděny v oblečení, jejichž barva splývá nebo ladí s pozadím stěn. Symbolizují svět ovládaný autoritou a poškozený jejich brutalitou, jsou k nerozeznání od bezútěšného světa, který je obklopuje, protože jsou součástí problému. (Filip.Fridri)
- Téměř každý záběr ve filmu obsahuje alespoň jednu ze tří barev: zelenou, červenou a modrou. (Filip.Fridri)
Reklama