Obsahy(1)
31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (547)
"Na začiatku tohto netradičného dokumentu skrývajúceho sa za momentálne populárnym reklamným označením " reality show" si obaja tvorcovia Vít Klusák a Filip Remunda dávajú autoreflexnú otázku, prečo to vlastne všetko urobili a zároveň aj alibisticky dodávajú, že odpoveďou má byť samotný film.…" více
"Vít a Filip sú dvaja študenti dokumentu na FAMU. Kedysi a kdesi im prišiel na um jeden projekt/happening a tak ho zrealizovali. V roku 2003 sa Prahou vznášala veľká bublina, ohlasujúca nový (český, domáci) hypermarket a jeho slávnostné otvorenie. Propagácia hypermarketu bola nastavená naozaj…" více
"Výsledné dílo na mne působí dojmem, jako kdyby se tvůrci zalekli nenadále otevřených dálav, které se před nimi rozevřely, a spořádaně se vrátili pod ochranná křídla planého moralizování o nákupní závislosti. Rozmluvy s účastníky "slavnostního otevření" mají jistě svou hodnotu, zvláště když…"
"Český sen, první česká filmová reality show, je zdařile komponovaný dokumentární film, technicky dobře připravený a vtipem odlehčený. Postupně provádí diváka přes práci vizážisty na přeměně hlavních protagonistů, vznik kampaně na fiktivní produkty, zákulisní jednání s reklamními agenty a manažery…"