Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Špičková newyorská manažerka Jessie je vzdělaná, krásná, úspěšná a - provdaná za svou práci. Zpráva o dědictví po vzdáleném bratranci v Evropě ji poněkud zaskočí, to však ještě netuší, že si jede vyzvednout - malou holčičku. Jessiin rozplánovaný život se rázem sesype, ale mladá žena je odhodlaná dostát závazku a stěhuje se s děvčátkem na venkov. Zoufale se tu nudí a navíc jí začínají docházet úspory. A tak začne vyrábět jablečnou výživu a po počátečních potížích se dočká úspěchu svého výrobku na všech trzích.  Teď se může konečně znovu vrátit do velkoměsta ke svému původnímu způsobu života. Nebude jí ale něco chybět? (TV Prima)

(více)

Recenze (82)

Wyrdas 

všechny recenze uživatele

Těžce feministická rádoby komedie popisující život workoholičky se zděděným děckem. Dítě má sílu jako Herkules (když vyloženě mrskne špagety silou dospělého člověka po mrs. Wiattové, nebo když zkroutí brýle pouhým letmým dotekem), Američané jsou ještě blbější, než se do té doby myslelo (dnes už víme, že je to s nimi ještě daleko horší, ale v roce 1987 to musel být šok - viz některé scény na venkově, měšťané na venkově - kupující dětskou stravu, kolektiv ve firmě, legendární scéna na pískovišti a pozdější kurzy pro malé děti a podobně)... Komického mi zde nepřišlo skoro nic, trapného skoro všechno. Ne, odpad to rozhodně není. Jsou tu i horší díla. 15%. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu celkem pokroková komedie, ukazující, jak nevstřícné a neférové je korporátní prostředí reaganovské Ameriky vůči ženě s dítětem, která musí podstupovat mnohem větší oběti než její ignoranští kolegové nebo neschopný partner. Současně je to film, jehož hrdinka proti diskriminaci na pracovišti nebojuje, ale neustále ustupuje. Odchází z firmy, odjíždí z města a ani v závěru, kdy je ve velmi výhodné vyjednávací pozici, se nesnaží změnit nespravedlivé systémové podmínky (nebo s nimi alespoň konfrontovat výlučně mužské vedení podniku). Nadto v sobě objeví mateřský instinkt, jehož zdánlivá absence je hlavním zdrojem humoru během první poloviny, a ještě se zamiluje do fešného doktora. Emancipační myšlenka, že i pro ženu je možné "have it all" (jak během večeře v úvodu říká její šéf), je tak servírována spolu s oslavou tradičních ženských rolí. Diane Keaton je každopádně skvělá v roli manažerky, která nepředstavuje chodící stereotyp, ale uvěřitelný mix zdánlivě neslučitelných vlastností (neurotičnost a chaotičnost, když jde o dítě, i cílevědomost a praktičnost, když dojde na byznys), a ani vizuálně nejde - oproti současným zástupcům žánru - o úplně tuctovou romantickou komedii, ve které by se střídaly jen záběry a protizáběry ve špatně nasvícených interiérech. 65% ()

Reklama

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Upřímně věřím tomu, že v době svého vzniku mohlo jít o skutečný hit. Dnešní divák to celé bude samozřejmě vnímat dost jinak, především tedy vzhledem k velmi nenáročné a přímočaré zápletce, s nemalou dávkou sentimentu,naivity a teatrálnosti, jenže v sedmaosmdesátem tohle na tehdejší publikum platilo jak málo co jiného, lidé měli rádi tento typ odlehčených, jednoduchých filmů, s hrdinkou, která se postupně z nesympatické fúrie transformuje do (téměř)milé hospodyňky, a když jí navíc na tu správnou cestu přivedlo malé, roztomilé mimčo, davy jásaly, a my si tak sice dnes nad tou celkovou infantilností můžeme ťukat do čela jak chceme, ale dřív to prostě fungovalo. Ono když ale budu úplně upřímný, tak tento film vlastně až na tu předvídatelnou zápletku působí příjemně až dodnes, je to totiž celkově svižně natočené, nenudí to,Diane Keaton svou postavu ztvárnila velmi přesvědčivě, atmosféra je pak též fajn, stejně jako veškeré postavy,emoce jinak také docela zafungovaly, takže by se dalo nakonec vlastně i tvrdit, že Baby Boom patří v podstatě dokonce i k té hrstce filmů, na kterých zub času nezanechal zas až takové stopy a minimálně v rámci žánru dokáže tak tato podívaná zpříjemnit den i po těch více než třiceti letech. ()

Mamazec 

všechny recenze uživatele

Zdědit děťátko je komplikací pro sterilně kariéristicky smýšlející ženu. Kvůli dítěti se tedy rozhodla změnit veškerý svůj život, musí. V práci s ní už nejsou spokojeni, tak co se nepřestěhovat do zapadákova a koupit tam ruinu? Kde tam bude pracovat? Ne, to není nutné řešit předem. Úspory jsou v tahu a tak si madam vymyslí, že bude vytvářet dětské příkrmy. Kdo by to tušil? Vychází to. No velmi předvídatelný film. Plný nepromyšlených situací. Kolikrát ve filmu bylo batole samo doma jsem ani nepočítala. Nebo to bylo v osmdesátkách běžné? No, za pár úsměvných scén dvě hvězdy. ()

althinka 

všechny recenze uživatele

film takmer taký starý ako moja maličkosť si napriek určitým nedostatkom našlo cestu medzi moje obľúbené kinematografické počiny:) miestami síce trošku unavené, ale stále neuveriteľne milé, uveriteľné a s veľkým posolstvom, že ak človek / žena stavia na láske a rodine .. ostatné úspechy sa môžu ruka v ruke dostaviť, ale nezatieniť to ozaj podstatné. Asi som strašná tradicionalistka, ale veru mi mnoho raz vyhŕkli slzy .. a vždy som túžila mať takú dcérku :) akú zdedila Diane Keaton :) príjemné strávené bezmála dve hodiny .. občas si film pustím na zlepšenie nálady .. ale stále a znovu si ma získava svojim nenásilným humorom, romantikou a atmosférou :) ()

Galerie (52)

Zajímavosti (12)

  • J.C. (Diane Keaton) si po příchodu do restaurace odloží malou Elizabeth u šatnářky. Po nějaké době je slyšet dětský křik a pláč, ale když J.C. běží dítě utišit, je zřetelně vidět, že Elizabeth mlčí. Stejná situace se opakuje, když šatnářka holčičku přinese a dá do náruče J.C. Také je slyšet křik, ale kamera přímo zabírá tvářičku holčičky, která mlčí. (Proste..Jana)
  • Čas 17:00 - J.C. (Diane Keaton) hodí balík plenek na zem, který dopadne vedle zídky. Na hromadě jsou tam kufr a další věci. Posadí holčičku a pak, když odchází, aby si dala frťana, je vidět, že kufr, černá taška, bílá taška a balík plenek jsou srovnány úplně jinak. A když přijde její partner domů, vše je opět poskládáno jinak. (Proste..Jana)
  • Hlavní roli odmítla Cher, která současně prohlásila, že Diane Keaton je pro roli vhodnější. (Streeper)

Reklama

Reklama