Režie:
Wim WendersScénář:
Sam ShepardKamera:
Robby MüllerHudba:
Ry CooderHrají:
Harry Dean Stanton, Nastassja Kinski, Dean Stockwell, Aurore Clément, Bernhard Wicki, Sam Shepard, John Lurie, Tom F. Farrell, Viva, Hunter CarsonObsahy(1)
Paříž, Texas je nejspíš nejznámějším, nejvíce kritikou oceňovaným a nejúspěšnějším filmem Wima Wenderse, který za něj získal řadu mezinárodních ocenění, včetně Zlaté palmy v Cannes za nejlepší film v roce 1984. Tato neobvyklá road movie, k němuž napsal scénář slavný dramatik Sam Shepard, vypráví příběh Travise, muže ztraceného ve svém soukromém pekle. Několik let byl považován za mrtvého, když tu se náhle objevuje v poušti na hranici s Mexikem, omrzelý životem a trpící ztrátou paměti. Jeho bratr Walt ho vypátrá a přiváží do Los Angeles, kde vychovává Huntera, Travisova sedmiletého syna. Travisova bývalá manželka Jane před několika lety zanechala Huntera u Waltových dveří. Jako naprostí cizinci si Hunter a Travis začínají vytvářet křehké přátelství a smluví se, že najdou Jane a přivedou ji zpět, aby byli zase opravdovou rodinou. (Levné knihy)
(více)Diskuze
mne je jedno kto si o tom filme čo myslí, ale nepochopím ako môže niekto hodnotiť film po desiatich minútach.
a vôbec "Po deseti minutách nulového děje jsem to vypnul", bez urážky, ale to môže napísať iba idiot
petr.c17 má v oblíbených Mulholland Drive což mě udivuje, nevím proč ale když jsem sledoval toto veledílo tak jsem si právě na Mullholand vzpoměl.
na příspěvěk reagoval dr.horrible, dr.horrible
Uživatel thecentre smazal svůj příspěvek.
Možná v roce 1984 to mohla být bomba. Já na to koukal až v roce 2012, časy se mění, jinak si neumím vysvětlit zde tak vysoké hodnocení.
Po deseti minutách nulového děje jsem to vypnul. Nemám trpělivost čekat, až se něco hne. Nula bodou
na příspěvěk reagoval dr.horrible
Nejkrásnější film, jaký jsem kdy viděl
Silná káva...
Legendární Wendersův film, který na rovině vztahu muže a ženy zaroveň otevírá nečekaný spirituální symbol. Životní zpověď za sklem peep show následuje pomyslným výstupem na Golgotu, ve kterém se hlavní hrdina zříká rodinného života/kterého by už nebyl schopen/ ve prospěch znovunalezení vztahu matky a syna. Skutečná láska je nesobecká a prozíravá...