Kamera:
Roger DeakinsHudba:
Carter BurwellHrají:
Frances McDormand, William H. Macy, Steve Buscemi, Harve Presnell, Peter Stormare, Kristin Rudrüd, Tony Denman, Gary Houston, Sally Wingert (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Cynický thriller Fargo hvězd amerického nezávislého filmu, bratrů Joela a Ethana Coenových je dalším inteligentním diváckým filmem vzniklým mimo Hollywood. Strohá režie ozvláštněná černým humorem a vynikající scénář vycházející ze skutečné události (ta se odehrála v Minnesotě v roce 1987) ukazují, že bratři Coenovi jsou stále schopni bravurně střídat styly. Výtvarně příběhu dominují nekonečně bílé, zasněžené plochy bez obzoru. Vyprávění se odvíjí ve třech propojených liniích, sledujících počínání všech hlavních postav. Soustřeďuje se na pečlivé vykreslení jednotlivých charakterů a na specifickou atmosféru snímku, ve kterém všichni mimo jiné neustále jedí a dívají se v televizi na hokej. Příběh se povětšinou odehrává "na cestě" a jeho ozvláštněním jsou i severská příjmení téměř všech postav (dle bratrů Coenových, pocházejících právě ze státu Minnesota, je zde silná skandinávská přistěhovalecká menšina). (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 083)
Fargo je mi blízké už pro tu hnusně studenou zimu, která z toho filmu na vás prostě padá. Ty sněhové pláně..., jako bych se díval z okna. Jako bych se díval z okna a vyhlížel automobil, který by si prorážel cestu v hlučné vánici na sotva viditelné cestě. Rozdíl mezi realitou a Fargem je ta, že mi tady scházejí zavraždění lidé, převrácená auta a krvavé stopy ve sněhu po nějaké utíkající oběti. Jo jo, Fargo, to město vzdálené, ta tragédie zapomenutá. Rád bych prozradil konec celé detektivky, ale musel bych být stejně idiotský jako ti dva hlavní protagonisté v roli nájemných únosců. ()
Tohle musel natocit genius. Takhle vybornej krimi thriller se jen tak nevidi. Vse je zde vyborne - hudba, herci, kamera, pribeh. To vse zasazeno do zasnezeneho prostredi Minnesoty. Uz takhle by to byl vynikajici film, ale pripoctete si jeste nezamenitelny styl Coenu, inteligentni dialogy, cerny humor, uzasneho Macyho a Buscemiho a par drsnejch scen a mame tu jeden z jejich nejlepsich filmu a jeden z mych nejoblibenejsich. ()
Když jsem se dnes odpoledne po škole vrátil celý promrzlý z venku (letošní září je fakt nějaký chladný), usednul jsem ke kompu a pustil si Fargo. Jaká to chyba, ještě teď mi drkotaj zimou zuby. Každopádně jsem se ale u filmu nenudil, Coenovská režie je natolik osobitá, že vždycky poslouží jako příjemné osvěžení po řadě nemastných a neslaných snímků. Základní dějová kostra není nikterak objevná, co však činí příběh nezapomenutelným je jeho umístění do prostředí, které obývá stěží tak jedna normální postava na sto komických figurek, a černočerný humor. ()
Tak nevím. Tvorbu bří Coenů miluju ve vážnějších polohách (mrazivý debut Zbytečná krutost), i v těch převážně jimi natáčených cynických brutalitkách, ale Fargu, stojícímu někde v půli cesty, jsem na chuť nepřišel. Možná za to můžou silné antipatie k Williamu H. Macymu, možná jsem čekal poněkud vyhrocenější absurditu, možná mě středobod Coenovic tvorby se všemi typickými trademarky nezaujal tolik, protože jsem je už všechny viděl v jejich filmech pozdějších i dřívějších. Nezlobte se na mě, ale o třídu hůře hodnocené Po přečtení spalte je ve své vyboosterované přemrštěnosti mnohem zábavnější, daleko ulítlejší a kupodivu obsahuje i pestřejší a lépe zahrané postavičky. Není mi zcela jasné, za co přesně dostala má jinak oblíbená Frances McDormand Oscara. Dvojka Buscemi - Stormare je výtečná, scéna s drtičkou dřeva nezapomenutelná a zcela nečekaně se taky asi začnu pídit po soundtracku, ale na víc než 7/10 to tentokrát nebude. Na závěr ještě zabruslím na tenký led a troufnu si říct, že mnohem lepší zasněžená "coenovka" je Raimiho Jednoduchý plán. Mnohem. ()
Bratry Coenovy nijak zvláště nemiluji, ale Fargo se mi líbil. Bylo fajn, jak se hlavní postavě hroutí svět, jak, řečeno vulgárně, když se něco sere, pak se sere všechno. Šlo by o vskutku chladný film, kterému dominuje všudypřítomný sníh, nebýt teplých šplíchanců krve. S každou mrtvolou jsem se utvrzoval, že oběť si to zasloužila. By mě zajímalo, proč v žánrech není KOMEDIE, jelikož tohle je fakt prča! Dal bych pět *, ale za blbej konec jednu strhnu. Tedy konec má zřejmě vypadat jako šťastný, jenže mně právě k tomuhle příběhu nesedne... ()
Galerie (53)
Zajímavosti (64)
- Do role Jerryho (William H. Macy) bol zvažovaný aj Richard Jenkins. (Astonko)
- Snímek obsahuje odkazy na filmy Stanleyho Kubricka – Mechanický pomeranč (1971), Osvícení (1980) a Olověná vesta (1987). (Kulmon)
- V závěrečných titulcích je u postavy označené jako „Victim in the Field“ uveden symbol, kterým se označoval zpěvák Prince. Ten je, stejně jako bratři Coenové, rodákem z Minnesoty a údajně měl i zájem o malou roli ve filmu. Tu nakonec nedostal, a tak Coeni uvedli v titulcích alespoň jeho symbol, do kterého vložili smajlík. Postavu „Victim in the Field“ (oběť v poli) ve skutečnosti ztvárnil J. Todd Anderson, který dříve s Coeny spolupracoval jako autor storyboardů. (fisus)
Reklama