Režie:
Roger SpottiswoodeKamera:
Frank TidyHudba:
Alan SilvestriHrají:
Sylvester Stallone, Estelle Getty, JoBeth Williams, Roger Rees, Gailard Sartain, John Wesley, Martin Ferrero, Al Fann, Ella Joyce, Dennis Burkley, Ving Rhames (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Jisté přísloví říká "Bůh nemůže být všude, proto stvořil matky" a tvrdý losangeleský polda Joe Bomowski velmi záhy pochopí jeho plný význam. Jeho matka Tutti se totiž jednoho dne rozhodne syna navštívit a trochu mu provětrat život. Joe moc dobře věděl proč pět let vytrvale odmítal její návštěvu. Už když energická stará dáma vystupuje z letadla, baví všechny okolo historkami ze synova dětství a to zdaleka není poslední ostuda, kterou musí Joe překousnout ještě než dorazí domu. Lepší to není ani v Joeově bytě. Matka se okamžitě pustí do úklidu a teprve když synovi s nádobím důkladně vydrhne a odmastí také služební pistoli, dojde mu trpělivost. Když rozzlobeně odejde do práce, vydá se Tutti do města, aby synovi koupila novou pistoli. V obchodě sice neuspěje, ale zato narazí na překupníka Mitchella, který jí ochotně nabídne své zboží. Během obchodu však dojde k přestřelce s konkurenčním gangem a Tutti se vydá na policejní stanici, aby svědčila. To pro Joea těžká rána, protože matka nejenže musí zůstat kvůli svědectví ve městě déle než čekal, ale navíc se mu začne plést nejen do soukromého života, zejména jeho vztahu s kolegyní Gwen, ale také do práce. Dobře míněnou snahou neustále ho ochraňovat a pomáhat mu jako by byl malý chlapec působí stále více komplikací. A když se začne motat také kolem případu překupníků se zbraněmi, který Joe vyšetřuje, začíná jít opravdu o život. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (312)
Je to taková blbost, jo pár ale opravdu jen pár momentů je vtipných, třeba ta se snídaní. Jinak ten film má hloupou pointu, divnou kameru a příběh je horší než z červené knihovny. Jsem rád, že to byl jen přestřel a že nás Stallone ušetřil od dalších takových, jak to říct jen slušně, hůře povedených filmů. Mne to stačilo a mučit se dál nechci. ()
Přiznám se, že na film se názor během let měnil. V době vzniku (a v kontrastu tehdejších blockbusterů jako T2) to bylo zoufalé. Nicméně po čase (řekněme o 30 let později) dostal úplně jiný nádech a tím nemám na mysli nostalgii. Je to prostě film z doby, kdy byl ještě svět v pořádku. ()
Zamrzlá osmdesátkovka se vším, co k tomu patří - havaj košile, letiště kde se dá dojít až k letadlu bez kontroly a s revolverem za pasem, vtípky s mírně sexuálním podtextem, dvojice detektivů bílej & černej (i když tady je to jen v náznaku a pak černého parťáka opouštíme). Sly ještě docela únosný, trochu si rejpnuli do Terminátorů. ()
Velkej polda a jeho strarostlivá, energická a drobná matka. Proč ne? Všichni jsme ze strany rodičů nějaké to ztrapnění zažili, matka už na palubě letadla stihla všem spolupasažérům povyprávět historky o svém chlapečkovi, ovšem tady je to obsahově hodně na štýru. Sylvester Stallone v řadě filmů úplně jiného ražení dokázal, že nějakou tu hlášku zvládne s grácií, ale utáhnout vyloženě komedii je už jiné kafe. Obzvlášť s tak mizerným (nevtipným) scénářem. Takže je to poměrně předvídatelné, ničím vyčnívající a místy křečovité. Zda Sly nebo třeba Arnie na tomhle poli uspějí, hodně záleží na kvalitách režiséra a jeho schopnostech upravit postavu nepříliš pestrému hereckému rejstříku obou pánů. Pár momentů to mělo, místy (vlastně často) jsem se ovšem zastihl ve stavu „nudím se“. ()
Není to žádná bomba. Ale když si představíme Sylvestera jako mimino v nasrávačkách, tak to prostě k smíchu je. I když je zákonité, že i ti největší akční hrdinové byli jednou miminky a malými dětmi. Pravdou je, že hrát ve filmu nějaký neznámý nebo mně nepříliš atraktivní herec, nedíval bych se na něj a považoval bych jej za pořádnou pitominu. Sylvester tomu ale dává náboj - svou přítomností. Jinak nám tato komedie představuje vysoce ochranářskou matku, která nedokáže pochopit, že její syn je již velký kluk a jako policejní detektiv určitě ví, co dělá. Z toho pak plyne při vyšetřování, ale i v osobním životě, dost úsměvných situací. Tento film jsem viděl jako náctiletý a proto mám k němu příznivý vztah. ()
Galerie (31)
Zajímavosti (7)
- Film měl obsahovat scénu, kdy Sylvester Stallone projede popelářským autem skrz zeď do galerie umění. Majitele galerie hrál Scott Shaw. (HellFire)
- Sylvester Stallone považuje tento film za vůbec nejhorší, který kdy natočil. (HellFire)
- Když Estelle Getty zjistila, že bude muset ve filmu použít zbraň, souhlasila s natáčením pod podmínkou, že tomu tak nebude. Producenti jí lhali jen proto, aby podepsala smlouvu. (HellFire)
Reklama