Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Royal Tenenbaum a jeho žena Etheline žijí se svými dvěma syny a adoptivní dcerou ve velkém domě na Manhattanu a zdá se, že rodině vůbec nic nechybí. Ovšem jen do té chvíle, kdy Royal, velký milovník žen a života, rodinu opustí. To se stalo před dvaadvaceti lety. Teď je Royal bez peněz, a tak si vymyslí smrtelnou nemoc a apeluje na soucit svých bližních. Horší okamžik si ale pro svůj návrat vybrat nemohl. Etheline právě dostala seriózní nabídku k sňatku a již dospělé děti mají dost starostí samy se sebou... Proslulý filmový solitér Wes Anderson rozdělil děj filmu do jednotlivých kapitol, mapujících etapy života Tenenbaumových. Jde mu nejen o Royalovo pozdní prozření, ale i o reakci ostatních členů rodiny, protože návrat nezdárného otce vyvolává léta zasuté vzpomínky a traumata. Příběh nabitý břitkými dialogy a melancholickým humorem umocňují výrazná výtvarná stránka filmu a výborné herecké výkony. Ostatně Gene Hackman si za své ztvárnění svérázné hlavy rodiny odnesl prestižní Zlatý glóbus. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (334)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Skvěle napsané. Je to takový ten nejvíc suchý humor, co vlastně už ani není humor, a to mi prostě sedne. Všechny dialogy jsou hodně dobře vypointovány vždy tak nějak do absurdna a herci je podávají s "k posrání" vážnými ksichty. Samozřejmě až na žoviálního Hackmana. Z herců se mi nejvíc líbili právě Gene Hackman a Gwyneth Paltrow. Také asi protože měli role o něco lépe napsanější než ostatní. Fakt brilantní film, který ale určitě není pro každého. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Vychytaných vtipů se najde docela dost, na komedii i docela dost vážných míst, ale to mezitím je (možná práve proto) hodně nekonzistetní. Ale i tak v podstatě zajímavé. A celkově hodnoceno: velmi rozporuplné. Už dlouho jsem neviděl snímek, který by u mě v průběhu sledování lavíroval v hodnocení mez nějakými třiceti až sedmdesáti procenty. Takže ty hvězdičky jsou v podstatě kompromis. ()

Reklama

woody 

všechny recenze uživatele

Dílo, kterým Wes Anderson přesvědčil, že je v současné době nejosobitějším režisérem, který si může dovolit zaplnit svůj film infantilními, sobeckými hrdiny a lidé mu to budou žrát. A přitom jsou ty postavy životnější a příběh pravdivější než všechna ta slzopudná dramata, kterými nás zásobuje každý okolo. Neopětovaná láska, rakovina, rozvod, drogy, mrtvá manželka, zašlá sláva. Stále však neskonale zábavně namixované. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Wes Anderson je režisér, ktorý točí filmy pre....pre niekoho iného, ako som ja. Po siedmych rokoch si pamätám z filmu to, čo na druhý deň po jeho vzhliadnutí, čiže skoro nič. Divný humor, ktorý docenia možno skoršie ročníky alebo ľudia, ktorí so sebou nosia a užívajú "menšie ako malé množstvo". Najviac sa mi páčil Andersonov debut. V rodinke zaujme plejáda hollywoodskych hviezd a megahviezd, len nechápem, čím ich Andersom presvedčil. Možno sa časom naladím....čierny adidas je prvá lastovička.... ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

H: "Nemyslím, že si kretén, Royal. Vieš, si len taký malý skurvysyn. R: No, tak toho si moc vážim." :-)_______Nebudem rozpitvávať povrchnosť a aroganciu zopár užívateľov, ktorým na uspokojenie stačí niekoľko bez(po)hlav(n)ých inzultácií typu "skoro odpad" alebo triviálne vyrieknutie otázky: "Čo tým chcel autor povedať". Byť tu diskusný krúžok, tak sa možno pustím do hájenia hradieb W.A., ale ten tu nie je a preto si vyhradzujem aspoň 101 riadkov na vyjadrenie môjho šifrovaného názoru. Ď._______Vrcholne senzačné. Nadpozemsky vznešená-nenapodobiteľne parodizovaná dráma na čudácke rodiny, v ktorých prevládajú rozbroje nad radosťami, ale-ako je už známe (napríklad) z juhoamerických telenoviel-nastávajú aj chvíľky kedy štastie nahradzuje smútok. Tenenbaumovci sa tomuto nepísanému pravidlu dostatočne približujú, i keď presne zadefinovať rozhárané citové väzby a ich generačnú evolúciu by bolo takmer nerealizovateľné. Skoro každý člen "kráľovského" rodokmeňa je totižto absolutistický živel (a to vrátane nevlastnej sestry, kamaráta "od vedľa", nadaného dyslektika, vyslúžilého spisovateľa či sluhu-informátora, pozn. úžasné vedenie fajnových hercov), ktorého rozkošne strelené a zároveň úsporné správanie by vopred neodhadol ani renomovaný meteorológ. (Teraz mám nutkanie vykonať menšiu zoznamovačku s prazvláštnymi, no ohromne fascinujúcimi charakteristickými črtami učinkujúcich, ale neurobím to, pretože by som ochudzoval o nenahraditeľný moment prekvapenia a to by nebolo fér.) Horko-sladké rozprávanie rozdelené do prológu, epilógu, 6 kapitol je sprevádzané literárnim "voice-overom", ktorý komentuje, vysvetľuje a dodáva svedčne spísanému scenáru-ktorý je už mimochodom sám o sebe maškrtou-patričné grády. Prvoradou devízou rozdrobeného syžetu sa stávajú neidentifikovateľné vibrácie plné melanchólie, "presušeného" žartu a kamennej apatickosti, ktoré cez vypointované konverzácie ústia do polôh pitoreskného absurdna. Typická "freak" poetika W.A., z ktorej možno poberať potechu vo forme magnetických zmiešaných pocitov. Ide v podstate o taký menší-väčší výsmech tým univerzálnym rádoby bavičským komédiam a slzopudným rádoby cituplným dojákom, ktoré sa opierajú o 100x omielanú (komercionalizovanú) omáčku alebo sa snažia servírovať "cool"/"crazy"/"Cameron" výstupy, ale pritom sa ani zďaleka nemôžu pýšiť nosnou dávkou invenčnosti, formálnej vypracovanosti či prevelice potrebnej úprimnosti ako tuto "Royal Tenenbaums". Čo sa týka montáže záberov a práce s mizanscénou je na mieste poznamenať, že to čo bolo symptomatické pre "Life Aquatic" má tu husto zapustené korene. Prevažuje statično, základom sú nonšalantné jazdy, vertikálne pohľady, a takisto detailné nájazdy na osoby/tváre. Zjavné sú stredovo vycentrované kompozície obrazu, v ktorých opäť vynikáju spomaľované úseky, šalamúnske šatstvo postáv, no a sekundové paužičky v podobe časopisových/knižných/plagátových obalov zabodujú snáď u každého. Svojrázny celok potom ešte dotvára diegetický pesničkový "soundtrack" od Marka Mothersbaugha, ktorého vychytený výber "passion" nahrávok slúži ako nástroj na reprodukciu skrytých indícií v druhom pláne._______"Taká zvláštna rodinka" znamená pre podpornú základňu W.A. obrovskú odmenu plnú zábavnej nadsadenosti, vážnej výstrednosti a trúchlodumného krásna. Ak existuje niekto, komu prináleží prezývka "žánrový maliar", tak je to práve W.A., pretože ako jeden z mála vie "namaľovať" a synkretizovať žánrové zákonitosti tak, aby výsledný dojem nebol trápny, nudný a ani tuctový, ba naopak všestranne skvostný. Preto vyhlasujem sviatočné oznámenie: "Amerika má klenot, klenot menom Wes Anderson". () (méně) (více)

Galerie (68)

Zajímavosti (27)

  • Když Etheline (Anjelica Huston) přijde za Margot (Gwyneth Paltrow) do koupelny, je lanko držící přenosnou televizi nataženo před obrazovkou, při dalších záběrech je však za ní. (hansel97)
  • Nápad se ztrátou prstu Margot byl zamýšlen do předchozího Andersonova filmu Rushmore. (HellFire)
  • Značka cigaret, které Margot (Gwyneth Paltrow) kouří, se prodávala jen v Irsku a její prodej skončil v 70-tých letech. (D3VIL)

Související novinky

Bill Murray znovu u Wese Andersona

Bill Murray znovu u Wese Andersona

17.07.2021

Po předchozích spolupracích na filmech Jak jsem balil učitelku, Taková zvláštní rodinka, Život pod vodou, Darjeeling s ručením omezeným, Fantastický pan Lišák, Až vyjde měsíc, Grandhotel Budapešť,… (více)

Wes Anderson a superhvězdná parta

Wes Anderson a superhvězdná parta

30.12.2012

Letošním Až vyjde měsíc přesvědčil nejen oddané fanoušky svého jedinečného stylu a navíc si připsal svůj druhý nejúspěšnější film po Takové zvláštní rodince. Není divu, že jeho novinka nazvaná The… (více)

Reklama

Reklama