Režie:
Francis Ford CoppolaKamera:
Stephen GoldblattHudba:
John BarryHrají:
Richard Gere, Diane Lane, Mario Van Peebles, Gregory Hines, Lonette McKee, Bob Hoskins, James Remar, Nicolas Cage, Allen Garfield, Gwen Verdon, Maurice Hines (více)Obsahy(2)
Richard Gere v hlavní roli retro příběhu o velké lásce, jazzu a válce dvou gangů. Jeden z výrazných filmových titulů slavného amerického producenta a režiséra Francise F. Coppoly se odehrává v New Yorku v době hospodářské krize, kdy v Americe vládla prohibice. Do Cotton Clubu, známého nočního jazzového baru v Harlemu, kde se pravidelně setkávají vlivní šéfové z podsvětí, přichází mladý trumpetista. Dixie Dwyer si svým uměním na kornetu vydělává skromně, to se však rázem změní, když jednoho dne náhodou zachrání život jednomu z velkých gangsterů. Najednou má dostatek peněz, ale „známost“ s tímto mafiánem mu zkomplikuje hráčskou kariéru i soukromí… Hlavní roli, úspěšného Dixieho, představuje známý hollywoodský herec Richard Gere (Nebeské dny, Americký gigolo, Pretty Woman, Chicago), pozoruhodný herecký výkon tu vytvořil Gregory Hines v úloze černošského stepaře Sandmana Williamse. Film zaujme působivou a přesvědčivou dobovou atmosférou (za kamerou stál uznávaný Stephen Goldblatt), vynikající hudbou (pod níž je podepsán John Barry) a stepem. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (159)
Velkolepé, skvěle natočené (Coppolova se nezapře), atmosféra té doby zde funguje na jedničku, ale bohužel trochu nudné a rozporuplně zahrané. Na jedné straně brilantní Bob Hoskins a Nicolas Cage, na té druhé maximálně tak průměrný Richard Gere, jemuž jsem tu jeho roli moc nevěřil. Navíc zde není narozdíl od jiných gangsterských filmů příliš mnoho scén, na které bych se ochotně díval furt dokola. Ale jinak řemeslně skvěle zvládnuté. 70% ()
Ještě než přišlo nablýskané oscarové Chicago, skočila si parta oldscholových gangsterů taneček v prohibicí nasáklém Cotton Clubu. Pravda, příběhu značně ubližuje velké množství postav, hopsání v čase a epizodická rozdrobenost (chvíli se střílí, chvíli se tančí a mezitím se kecá). Ale zase je tu onen magický genius loci zakouřeného baru, polonahých křepčících slečen, stepujících frajerů, samopalů a hot jazzu. Samozřejmě že to není další Kmotr, ale uměl bych si představit, že podobné rozprávky slýchával před spaním třebas i malý Michael Corleone :) ()
Pôvabný dobový príbeh o spolunažívaní čiernych a bielych v Harleme. Parta bielych gangstrov vie byť poriadne naštvaná, keď sa jedná o holky a prachy. A skupina čiernych stepárov vie byť poriadne našlapaná, keď majú pod nohami parket. Vo filme sa nešetrí jazzovou hudbou, tancom a strieľaním, avšak bez vačších emócií a zmysluplných dialógov. Uprostred toho všetkého je talentovaný hudobník Dixie, ktorý do príbehu vnesie trochu nevydarenej romantiky. To je ale jediné, čo mu ide, a aj preto nepatrí medzi mojich obľúbencov. Viac ma potešil výpalník Nicolas, ktorého som si ovšem moc neužila, pretože len párkrát zamával kvérom. Do retro prostredia dobre zapadla aj Diane, ktorá je nielen krásna, ale aj dobrá herečka. V celom tomto hudobnom vystúpení však upadá slabý príbeh, ktorý sa odohráva akoby za oponou. A keďže tu vystupuje priveľa postáv a scény sú dosť zostrihané, dostávala som sa do mierneho chaosu a postupom času ma to bavilo menej a menej. No aj napriek nedostatkom má tento film svoje kúzlo. ()
Réžia Francis Ford Coppola, scenár Mário Puzo. Čo viac si priať? Vynikajúci retro film v dobových kulisách. Výborné herecké výkony aj kamera, ale predovšetkým hudba. V Cotton Clube pôsobil dlho Duke Ellington, preto je vo filme použitá rada jeho skladieb .Aranžmá sú výborné, zodpovedajú duchu doby. Veľmi som sa na tento film tešil a nebol som sklamaný. Nejde zabudnúť ani na stepárske čísla vo výbornom prevedení. Vďaka za tento film, ktorému dávam plný počet bodov. Neviem či existujú filmy s obdobnou hudbou a či je možné ich niekde vidieť. ()
Lahůdkářství: úvodní titulky, dobové sekvence s vícenásobnými expozicemi, užití specifických retro akcentů a lavina vtípků pro pozorné (Cagney!). Coppola je prostě nadšenec každým coulem, navíc má styl a opratě drží náležitě pevně. Tenhle zdánlivě prázdný snímek musel do světa vypouštět s extrémně pobaveným úsměvem na tváři. ()
Galerie (101)
Zajímavosti (20)
- Videokazety s filmem se začaly prodávat v dubnu 1985. Byly to první videokazety s ochranou proti kopírování. (Tonula)
- Hlavní roli měl původně hrát Sylvester Stallone, ale Coppola místo něj obsadil Richarda Gerea. (Edgerton)
Reklama