Režie:
Francis Ford CoppolaKamera:
Stephen GoldblattHudba:
John BarryHrají:
Richard Gere, Diane Lane, Mario Van Peebles, Gregory Hines, Lonette McKee, Bob Hoskins, James Remar, Nicolas Cage, Allen Garfield, Gwen Verdon, Maurice Hines (více)Obsahy(2)
Richard Gere v hlavní roli retro příběhu o velké lásce, jazzu a válce dvou gangů. Jeden z výrazných filmových titulů slavného amerického producenta a režiséra Francise F. Coppoly se odehrává v New Yorku v době hospodářské krize, kdy v Americe vládla prohibice. Do Cotton Clubu, známého nočního jazzového baru v Harlemu, kde se pravidelně setkávají vlivní šéfové z podsvětí, přichází mladý trumpetista. Dixie Dwyer si svým uměním na kornetu vydělává skromně, to se však rázem změní, když jednoho dne náhodou zachrání život jednomu z velkých gangsterů. Najednou má dostatek peněz, ale „známost“ s tímto mafiánem mu zkomplikuje hráčskou kariéru i soukromí… Hlavní roli, úspěšného Dixieho, představuje známý hollywoodský herec Richard Gere (Nebeské dny, Americký gigolo, Pretty Woman, Chicago), pozoruhodný herecký výkon tu vytvořil Gregory Hines v úloze černošského stepaře Sandmana Williamse. Film zaujme působivou a přesvědčivou dobovou atmosférou (za kamerou stál uznávaný Stephen Goldblatt), vynikající hudbou (pod níž je podepsán John Barry) a stepem. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (159)
Rejža, kterej má na svědomí Kmotra, prohibice, černí muzikanti a Ričrd Gýr? :o) Tak tohle se mi až zbytečně dlouho vyhýbalo. Film koupen na hlaváku DVD 10Kč (akce) :o). Ocitnul jsem se na dvě hoďky v gangsterským prostředí, kde vládnou šéfové jednotlivých gangů, hraje parádní dobová muzika (hlavně od černých muzikantů), dámy chodí v sexy nekližé... Jo takle si to přesně představuju, že to vypadalo. Hlavní padouch byl ale celkem nezajímavý, tam měl rejža píchnout třeba Joa Pesciho nebo podobnýho cholerika, tenhle to nezvládnul dobře. Taky sem pořádně nepochopil, proč rejža tak často utíká od hlavního příběhu s Ričrdem a věnuje se dvěma černošským bratrům, který sice teda stepujou jak málokdo, ale jejich příběh spíš boring. No, celkově se mi film líbil, hudbu musím jednoznačně vypíchnout, páč ta sedí a dává tomu tu správnou atmošku. NA druhou stranu jsem čekal mnohem víc od pána, kterej natočil nejlepší mafiánský filmy všech dob...Takže rozpaky :o) ()
Krásna pocta dobe a kultúre, natočená v čase keď už Coppola veľmi dobre vedel ako tvoriť gangsterky tak, aby ohúrili. Možno aj preto si dovolil teraz trochu experimentovať s žánrami, ale v mojich očiach túto retro romancu nepokazil. A keď vidím 19ročnú Diane Lane, tiež by som mal chuť kvôli nej riskovať spor so slizkým mafiánom menom Dutch. Apropo, nerád by som opomenul excelentný vizuál, ktorý si v Apocalypse naopak všimol každý. ()
Příííííííííííííšerně zdlouhavé, asi jako je první slovo v této větě. Netvrdím, že na to nejsem zvyklý. Od Coppoly se to dost dobře dá čekat, když jeho Apokalypsa má přes tři hodiny, ale tam alespoň vítězí ten námět, to zpracování, ta krajina, ten stín bláta, pod čím se to všecko hrabalo a kupa historek, o kterých si jiný protiválečný film mohl nechat jen zdát. Cotton Club mě prostě nebavilo. Abych pravdu řekl, tak gangsterky zase tolik nemusím. Opravdu mě zaujal akorát Kmotr, a zbytek mi přišlo jako stále dokola se opakující blaf, a když do tohodle ještě zpívají, tak co k tomu dále dodávat. Film spíše jen pro ty, kteří vědí, že je zaujme, mě tedy rozhodně ne. ()
Mafiánský snímek z dob prohibice v New Yorku odehrávající se vesměs v klubu Cotton, není zdaleka to nejlepší co F. F. Coppola natočil, ale za shlédnutí to rozhodně stojí. Na Coppolu spíše komornější drama není zdaleka tak velkolepé jako Kmotr či Apokalypsa, ale co je výtečné, je atmosféra, ze které přímo čiší 30. léta. Co je pro mě naprosto nepochopitelné je obsazení Richarda Gera, který se do mafiánských rolí absolutně nehodí (na jeho místě bych uvítal R. De Nira). Za zmínku stojí i role pro Nicolase Cage, která mu pomohla katapultovat se do lepší herecké společnosti...... ()
Dobová atmosféra dobrá, ale od Coppoly člověk vlastně ani nic jiného nečeká. Sedí i obsazení s krásnou Diane Lane, Hoskinsem a dalšími a jedná se snad o první film, kde Gere jako herec bavil. Nevadila by mi ani zápletka, ale to by musela být zpracovaná nějakým záživnějším způsobem. Všechno tady trvalo moc dlouho a na mě tu bylo až příliš muziky, kterou vůbec nemusím. Navíc mi připadalo, že hlavní roli hraje romatnika, která tu má vlastně hned dvě linky, v těsném závěsu je hudba a až někde vzadu se krčí gangsterka. A to je pro mě zklamání. 40% ()
Galerie (101)
Zajímavosti (20)
- Cotton Club je jediným filmem, za nějž byl Francis Ford Coppola nominován na Zlatou malinu. (Terva)
- Když se Dixie (Richard Gere) miluje s Verou (Diane Lane), má Vera na zádech namalované vyřezy, jako jsou na kontrabasu nebo houslích, což je odkaz na známou fotografii slavného avangardního fotografa Man Raye. (J.A.K.)
- Role Very Cicero (Diane Lane) byla nabídnuta Brooke Shields. Dala však přednost studiu francouštiny. (Terva)
Reklama