Režie:
Jim Van BebberScénář:
Jim Van BebberKamera:
Mike KingHrají:
Marcelo Games, Marc Pitman, Leslie Orr, Jim Van Bebber, Sage Stallone, Phil Anselmo, Amy Yates, Maureen Allisse, Sherri Rickman, Mark Gillespie, Charlie GoetzObsahy(1)
Režisér Roman Polanski odjíždí z Ameriky do Evropy dokončit svůj film. Jeho těhotná manželka, úspěšná herečka Sharon Tate zůstává sama ve společném domě na Cielo Drive v Beverly Hills. Jeden ze srpnových večerů tráví ve společnosti přátel. Večírek kolem půlnoci přeruší násilné vniknutí členů sekty psychopata a satanisty Charlese Mansona, kteří brutálním způsobem vyvraždí a zmasakrují všechny zúčastněné. Roman Polanski žije od vraždy své manželky a nenarozeného dítěte ve Francii. Do Spojených Států se vrátil až v roce 2003, kdy získal Oscara za film Pianista. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (54)
Horor o podivné partě zfetovaných hipíků. Celé je to dělaný formou dokumentu. Většinu filmu se nic moc neděje jen samý orgie a kecání o tom co kdo dělal. Pak nastane ke konci ten pravý masakr, ale slovo masakr je doslova na místě, protože je to docela síla. Dát omu jinou formu mohlo to být o poznání lepší. ()
Ultra sra*ka! Tohle dělal nějakej idiot skoro deset let jo? Proboha! Naprosto nesmyslně natočeno. Van Bebber se snaží celým pojetím dát najevo, že dokáže dělat umění. Že dokáže udělat temnou nepříjemnou věc ve svém stylu. Ale ten jeho styl stojí za ho*no. O Mansonovi by se mohly točit opravdu skvělé filmy. Ten námět je prostě na zfilmování skvělý. O to víc nechápu, že se to dá takhle zprznit. Spoustu hnusných, netalentovaných a nezajímavých lidí se píchá, nebo sebe píchá nebo do někoho píchá. A Marcelo Games jako Manson? To je totální výsměch! ()
Film sa snaží rekonštruovať život a neskôr osudnú krvavú noc 'Mansonovcov'. Životy mladých hippisákov ochutnávajúcich drogy, slobodu a neviazaný sex nie sú ktovieaká zábava a už vôbec nie sú zaujímavé, aj keď sexuálne orgie na tráve sú lákadlom. Napriek poldruhodinovej stopáži sa film vlečie a až záver s brutálnymi vraždami a litrami kečupu, pardón krvi zdvihne z kresla. Po filmárskej stránke, kde sa hojne využíva strih a neohrabaná kamera, herci pôsobia dojmom ochotníctva a o lokáciách je zbytočné hovoríť, pôsobí vyslovene zle. Tí, ktorí píšu o horore, asi tiež fičia na LSD, príp. iných drogách. ()
Jim Van Bebber je velice svérázný filmař a stejně svérázný je i jeho snímek o Charlesi Mansonovi a jeho „Rodině“ (nenechte se mást zdejším obsahem, ten se vztahuje až k posledním několika minutám). Už podle jeho předchozích, taktéž především nezávislých nízkorozpočtových počinů, ať už krátkometrážních zvráceností či poměrně zajímavé prvotiny (Dead Beat at Dawn), bylo zřejmé, jaká témata jej zajímají. Manson je jen vyvrcholením Bebberovy dosavadní kariéry. Spojení reálných záběrů se zbytkem, který je natočený tak, že se téměř nedá poznat, zda se jedná o autentické dobové záběry, nebo materiál nový, nabízí dohromady velmi zajímavý celek. Vraždy byly i přes minimální rozpočet a triky dělané na koleně (nebo možná právě díky tomu) natolik realistické, že podruhé v životě jsem u hraného filmu pocítil opravdové znechucení (poprvé to bylo u filmu Angst). Krom zajímavé kamery je dalším pozitiven filmu také hudba. Pokud se Van Bebber tímto snímkem opravdu snažil kriticky upozornit na rozšiřující se kult kolem postavy Charlese Mansona, musím uznat, že se mu to podařilo v plné míře (o tom svědčí i mnoho komentů, obzvláště těch odpadových). Jima Van Bebbera budu i nadále sledovat a doufám, že se od něj ještě nějaké nezávislé tvorby v podobném duchu dočkáme. ()
Co na to říct; i přes nesmírně silnou látku je to natočeno tak strašně nudně a sterilně, že třeba sex, ačkoliv je ve filmu pořád, nevypadá jako sex, ale jako velmi hraný sex. Zvolená polodokumentární forma vzprávění je spíš chaotická a nepřehledná a výsledný dojem je pouze ten, že je to jedna velká nuda. ()
Galerie (19)
Photo © Mercury Films
Reklama