Režie:
Francis Ford CoppolaScénář:
Francis Ford CoppolaKamera:
John TollHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Matt Damon, Danny DeVito, Jon Voight, Mickey Rourke, Claire Danes, Danny Glover, Mary Kay Place, Dean Stockwell, Teresa Wright, Virginia Madsen, Andrew Shue (více)Obsahy(1)
Mladý, ještě nedostudovaný právník Rudy Baylor, se dostává k případu, který na první pohled vypadá prostě a průhledně. Čím více se s ním seznamuje a čím více poznává své klienty, tím více odkrývá kolosální řetěz pojišťovacích podvodů, v němž jde především o obrovské zisky na úkor zdraví lidí. Rudy si uvědomuje, že narazil na ojedinělý případ v historii civilního práva, že jde o miliony, ale také o holou existenci. Protivník je až příliš silný a sebevědomý. Proti mladému a ještě nehotovému právníkovi stojí jeden z nejlepších státních obhájců USA. (Vapet Production)
(více)Videa (1)
Recenze (351)
Právo - stroj na peníze, nebo se někdy najde někdo, komu opravdu záleží na morálce a spravedlnosti? A když už se někdo takovej najde, zvládne jeho čistá duše tohle hnusný povolání? A když zvládne, vydrží mu jeho čistota i nadále? A když vydrží, nepomýšlí taková dobrá duše v prostředí podvratnejch žraloků každej den na sebevraždu? A co na to Jan Tleskač? "Go memorize!" ()
Hutné drama z americké soudní síně, které díky sympaticky idealistické postavě Matta Damona udržuje naději na zdárný konec až do svého finále. Coppolovi se díky jeho umu a typově takřka „čistému“ charakteru Rudyho Baylora podařilo celý příběh podat stravitelně a lidsky – s ohledem na to, jak (ne)stravitelné a nelidské praktiky se tu odehrávají. Vedlejší linka s Claire Danes je výborná a plně dokresluje Rudyho charakter, který se jako hedvábná nit line celým filmem. Závěrečná naléhavost a gradace soudního líčení je působivá, nicméně těm nejsilnějším žánrovým zástupcům (Čas zabíjet a Philadelphia) „jen“ dýchá na záda. [85%] ()
Slovní bitvy v soudních síních jsou pro mě často mnohem větším dramatem, než vybuchující auta a bortící se domy. Skvělých soudních filmů je naštěstí celá řada a Rainmaker bezpochyby patří k těm nejlepším. Coppola drží režii a technickou stránku pevně ve svých rukou a dává divákovi prostor vnořit se do příběhu. A mladý Matt Damon je už snad něco jako nostalgická vzpomínka na hollywoodská zlatá devadesátá. Výborný film. 8/10 ()
Ikdyž jsem četl předlohu od Grishama, nelze jinak než uznat, že filmová verze je o pár kroků lepší. A jako celek to považuju za jedno z nejlepších soudních a právnických dramat. Matt Damon i Danny DeVito spolu s Claire Danes si film užívají a slavní herci ve vedlejších rolích (Jon Voight, Mickey Rourke, Roy Scheider) jsou už jen třešničkou na dortu. ()
Filmy od režiséra Francise Ford Coppoly se mi buď líbí nebo nelíbí, bohužel se tenhle film řadí do té druhé kategorie. Ale rozhodně to není jeho chyba, je to záležitost vkusu. Filmy s právnickými tématy se můžou povést a být zajímavé, napínavé a skvělé, ale také se můžou pokazit a být nudné a zdlouhavé a to je právě tenhle případ. Přišlo mi, že je tam moc právnických scén u soudu, kdyby se režisér spíše věnoval vztahu mezi Mattem Damonem a Claire Danes, možná by to pro mě bylo daleko zajímavější. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (9)
- Nejoblíbenější film Johna Grishama, který vzniknul podle jeho předlohy. (Satan)
- Rudy Baylor (Matt Damon) na začátku příběhu jezdí a bydlí v třídvéřové Toyotě Starlet s motorem o zdvihovém objemu 1,3l. (tulakfelix)
- Do role Leo F. Drummonda (Jon Voight) byl původně zvažován Gene Hackman. (Chevees)
Reklama