Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cahil Tomruk žije v Hamburku ze dne na den. Když jednoho dne narazí autem do zdi a málem se přitom zabije, ocitne se na psychiatrické klinice a jeho lékař se snaží najít cestu z bludného kruhu pacientovy existence. A právě tady, na nemocniční chodbě, se Cahil seznámí s tureckou dívkou Sibel, která se pokusila o sebevraždu. Její rodina se řídí těmi nejortodoxnějšími představami o postavení ženy ve společnosti, ale Sibel zoufale touží po volnosti, kterou Evropanky považují za samozřejmost. Za jediné východisko považuje formální sňatek s mužem tureckého původu, a proto požádá Cahila o pomoc. Jenže vymknout se z rodinných pout není tak snadné, jak si dívka představuje, protože nikdo se nedokáže zcela vytrhnout z kořenů, z nichž vyrostl. A Sibel si v sobě nese nejen horoucí přání získat svobodu a překročit hranice národnosti a náboženství, ale také touhu po lásce. Režisér Fatih Akin, který má zažitou osobní zkušenost potomka tureckých rodičů, vyrůstajícího v Německu, tomuto trpkému milostnému příběhu vdechl výjimečnou autenticitu a věrohodnost. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (175)

NinonL 

všechny recenze uživatele

Krásná i smutná romance "po turecku". Dva naprosto odlišní lidé se setkají na útěku před realitou. Jakmile to začne vypadat, že by mohli najít společnou řeč, zasáhne osud a zase je na čas rozdělí. I po uplynulých letech stále vědí, že k sobě patří, jenže ... Jenže někdy se prostě nemůžete vrátit ani k milovanému člověku, protože vedle v místnosti slyšíte něco, na čem vám záleží ještě víc. ()

italka63 

všechny recenze uživatele

Byl to pohled do života jiné kultury, která se setkává s překážkami na obou dvou stranách.Snad nejhorši je u východních států lpění na přísných rodových tradicích, které se táhnou od starověku.Příběh Sibel , která se po pokusu o sebevraždu seznámi v blázinci s agresivním Turkem, který se snažil o totéž ,je rozhodně velmi zajímavý a dobře zahraný.Najdou se tam slabší chvilky, trošku mi nesedl poněkud hektický způsob života Sibel po jejím návratu do Istanbulu. Ale může být...Stojí určitě za shlédnutí. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Zase som doplatil na to, ze cumim na kadejaku koninu z nemeckej kinematografie. Tentokrat sa to volalo gegen Die Wand, a dialo sa tam uplne hovno. Vzdy ma varuje pred nemeckou kinematografiou ten fuckt, ze tam toci isty Uwe Boll, ale obcas na to zabudnem. No a doplatil som na to. Planoba, ktora nema herecke vykony, ani scenar a Fatih Akin je podla mna reziserska lama! 5 % ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Vynikající německý snímek "Proti zdi" reflektuje problematiku početné turecké menšiny žijící v Německu. Není ale ani tak o politicko-společenských problémech Turků a Němců jako spíš o mnohdy palčivějším problému, jakým jsou generační rozdíly. Tradiční a konzervativní turecká rodina není sto pochopit (a ani nemůže) postoje a názory dcery Sibel, která má sice turecký původ, ale přemýšlí jako Evropanka. Od tohoto základního konfliktu se potom odvíjí drama, které končí pro oba hlavní hrdiny tragicky. Velmi realistický závěr dává celému snímku jakýsi "druhý plán", protože již neplatí pro konkrétní hrdiny, ale je o nás všech : jistota rozumného a korektního vztahu nebo nejistá láska ? ()

Paldini 

všechny recenze uživatele

Drsná romantika. Sibel, mladá přitažlivá, trochu bláznivá koketa se sebedestruktivními sklony využije místního opilce a váguse Cahita, aby získala tolik vytouženou volnost od rodiny. I v na oko uzavřeném sňatku se postupem času začne rodit vztah, který je ale pro oba podivíny bezvýchodný a zničující. Je to nářez a myslím si, že kdyby tenhle film viděl Bukowski, tak by měl obrovskou radost. A geniální soundtrack. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (8)

  • Většina herců nosí svoje vlastní oblečení (hlavně kvůli úsporám). (džanik)
  • V době, kdy film začal sbírat ceny na mezinárodních filmových festivalech, označil německý bulvární tisk (Bild, Kölner Express) hlavní herečku Sibel Kekilli za bývalou pornohvězdu. Sibel kontrovala během děkovné řeči na Bambi Awards (2004), kde tisk obvinila z "mediálního znásilnění". (džanik)
  • V úvodní scéně, kde se Cahit objevuje zcela opilý, to Birol Ünel nehraje, byl skutečně namol. Opil se během čekání na natáčení. (džanik)

Související novinky

Reklama

Reklama