Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pozoruhodná poloanimovaná a velmi černá komedie.  Stu Miley to s obživou jako kreslíř na volné noze nikdy neměl lehké, teď se na něj ale konečně usmálo štěstí. A může za to především jeho bývalá terapeutka a nyní velká láska Julie. Tak dlouho ho podporovala, až se Stu vrhnul na tvorbu Opoparchanta nejprovokativnějšího komiksu všech dob. Dopravní nehoda však přesune Stua do Země snů fantaskní říše všech nočních můr. Stua si zde velice váží, jeho noční běsy jsou prý jedny z nejoblíbenějších. Stu se ale pochopitelně v tomto k zešílení vedoucím prostoru nechce zdržet ani o minutu déle, než je nutné. Průšvih je, že cesta ven vede pouze přes propustku, kterou by musel ukrást samotné Smrti. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (62)

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Kreslíř Stu Miley (Brendan Fraser) utrpí jakýsi nespecifikovaný šok a upadne do komatu. A zatímco tělo leží bez hnutí v nemocnici, ocitne se jeho vědomí v podzemní říši snů v podobě lunaparku plného...nočních můr. Tam potká svůj výtvor, kresleného (CGI animovaného) Opoparchanta. V nemocnici se mezitím rozhoduje, po jak dlouhé době strávené v komatu Stua odpojí od přístrojů - tzn. klasicky hollywoodský deadline. Hlavní hrdina se musí dostat ze snového podsvětí, aby ho neodpojili, a - opět v stylu klasického hollywodu - zachránil svůj vztah s doktorkou, kterou před osudným šokem nestihl požádat o ruku. Co je na filmu zajímavé, to jsou nejrůznější snové představy a bizarnosti, fantazii mají tvůrci docela velkou. Snímek je plný neslušných narážek a náznaků úchylného humoru, ale právě že jen narážek a náznaků - je totiž nepochopitelně zaměřen na mladší publikum. Jakoby se tvůrci nemohli rozhodnout, co vlastně chtějí. __ Vliv Henryho Selicka při adaptování komiksu byl zásadní, je pozoruhodné, jak se jednotlivá témata v jeho tvorbě opakují a rozvíjejí. Inspirací byl Selickovi určitě i Beetlejuice... Ohledně komiksové předlohy: Komiksovou knihu Dark Town napsal v roce 1995 Kaja Blackley a její příběh se od toho filmového moc neliší. ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Vůbec to není tak špatné, jak by se podle umístění a hodnocení tady na databázi mohlo zdát. Celá ta část v bezvědomé říši je příjemně ujetá, s pár dobrými nápady (třeba Sekáč, který měl stejný přízvuk jako Sauronova Ústa nebo obživnutá mrtvola, co se kolem ohání svými orgány) a i když to všechno působí jak nepoužité nebo odložené nápady Tima Burtona, docela to i drželo pohromadě a díky střízlivé stopáži ani nezačalo nudit. Souhlasím však s tím, že občasná všeobecná herecká bezradnost z toho chvílemi cítit byla. 60% ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Selick v "Monkeybone" dělá velkolepou tečku za zhůvěřilostí devadesátkové animace. Jen bohužel pro něj a přijetí filmu byl celý projekt v době, kdy se dostal do kin, už zastaralý. Na přelomu tisíciletí všichni pěli ódy počítačové animáky pro celou rodinu, zatímco animace cílící na dospívající či přímo dospělé publikum se po několika neúspěšných pokusech prorazit do kin stala doménou kabelovek. "Monkeybone" působí jako slitina ambicí a stylů 90. let - počínaje divokou kreativitou seriálů MTV i Cartoon Networku, přes poťouchlý humor počinů Douga TenNapela i metažánrovost a podvratnost posledního celovečeráku Ralpha Bakshiho "Cool World" až po bizarní mix ponurosti a vřelosti Selickových předchozích stop motion projektů. Přitom si "Monkeybone" zaslouží pozornost přinejmenším z hlediska samotného řemesla a kombinace živých herců s animací, potažmo pestrosti realizačních nápadů. Někdy tvůrci pracovali s postprodukčními kompozity záběrů herců a stop motion animace, jindy nechávali herce interagovat s loutkami v životní velikosti. Některé fantaskní figury vznikly za pomoci herců či loutkovodičů ovládajících mechanické masky nebo také kombinací důmyslných kostýmů a postprodukčního vymazání částí těl v greenscreenových oblecích. Příběh o uťáplém kreslíři, který musí v kómatu nejen najít cestu ven ze záhrobí, ale navíc i získat zpátky své tělo, které ovládl zlotřilý opičák z jeho fantazie, slouží Selickovi k vytváření a zabydlování vyšinutého světa zásvětí, ale také ke stylovému sblížení reality a animace. Hlavním parťákem se mu v tom stal Brendan Fraser, jenž zde ukazuje ohromné herecké nasazení a odhodlání pro expresivně fyzické ztvárnění opičáka (mnoho let před tím, než všechny nadchnul jako "Velryba"). ()

themic 

všechny recenze uživatele

Docela vtipná komedie, i když podle hodnocení a komentářů ostatních uživatelů to tak nevypadá. Film, který pobaví v dlouhý zimních večerech svým zoufale vtipným vtipem:) Příběh ujetý, za to zábavný. Whoopi Goldberg a spousta dalších tam bejt vůbec nemuselo, dle mého jen zaplňovali prostor. Fraser zahrál vcelku opoparchantsky, tak co by kdo chtěl, když hraje v tak hrozném filmu. Hodnotím 3hvězdičkami, takže 45% ()

Lambruche 

všechny recenze uživatele

Neviem, prečo to má tak nízke hodnotenie. Mne to príde presné žánrové pokračovanie filmu cool world (usa, 1992). A ten má aspoň tu 54%. Je to zvláštny film, ktorý si potrebuje nájsť diváka a nie každý ho môže oceniť, ale dá sa. Spolu so spomenutým Cool world, aj tu sledujeme príbeh autora komixov, ktorý sa dostáva do svojho vysneného sveta. Tu vizuálna podobnosť nekončí, zato dejová áno. Jack sa v 92 druhom dostal do existujúcej para-reality, Miley v tomto filme sa do svojho sveta dostáva len v kómatickom sne. V tomto momente si to pýta iný pohľad na film, a myslím si, že to je bod, po ktorom sa to zlomí a vy ho určíte ako odpad, alebo pozerania vhodný kúsok. Ja si ale myslím, že film stojí za dopozeranie. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (4)

  • Jay Caputo soutěžil o dvě ceny Taurus, které uděluje společnost World Stunt v kategoriích nejlepší kaskadérské kousky. (Terva)
  • Snímek byl natočen podle grafického románu "Dark Tower" Kaji Blackley. (Terva)

Reklama

Reklama