Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologické drama Město šílenců (1997) rozvíjí vděčné téma hollywoodských filmařů, a sice manipulaci veřejného mínění prostřednictvím sdělovacích prostředků. Propuštěný hlídač v muzeu malého kalifornského města Sam Baily (John Travolta) se zoufale snaží dostat zpět svou práci a když nepochodí u ředitelky, stane se řízením různých shod okolností zločincem se skupinou dětských rukojmí. Protřelý reportér, pracující pro místní televizní kanál, Max Brackett (Dustin Hoffman), který je náhodou na místě činu, neváhá a celou situaci začne živě pouštět do éteru. Senzace, jejíž průběh může sám ovlivňovat, a která mu jistě pomůže oživit poněkud skomírající kariéru, je na světě. Prostoduchý hlídač si totiž vůbec neuvědomuje dosah svého počínání a navíc ani neví, jak se má v podobné situaci vlastně chovat... Snímek, jehož děj nápadně připomíná cynickou komedii Billyho Wildera Ace in the Hole (1951, Eso v rukávu), těží ze souhry hereckých hvězd Dustina Hoffmana a Johna Travolty, kteří se spolu v jednom filmu objevují poprvé. V dalších rolích zaujmou Alan Alda (prominentní reportér velké televizní společnosti, který nelibě sleduje sólokapra bývalého kolegy, jehož se zbavil) a Blythe Dannerová (ředitelka muzea), která dnes už většinou stojí ve stínu své známější dcery Gwyneth Paltrowové. Jako režisér je pod snímkem podepsán režisér řeckého původu Costa-Gavras. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

jacksax 

všechny recenze uživatele

Snímek nepřináší nic nového, nic s čím bych se rád ztotožnil a především nemá ani jednu postavu, které bych aspoň trochu fandil... Beru ho jako film, který chce být protestní, ale ne zas tak moc, aby nepodkopával víru ameriky v to, že dělá skutečně to, co chce. Vše jde do vytracena a směšný Hofmanův závěr mi přijde až jako fraška. Za celý film jsem se nedověděl, proč se tu každý chová jako naprostý idiot a argument "prachy" si nechte pro lidi s IQ bushovic rodiny. je skutečně americký národ už v jádru zkažený? ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Všichni jsme jen hračkou ve vodách medií - někomu se znelíbíte - a z rozhovorů s vašimi sousedy se sestříhá taková reportáž, že s vámi napromluví ani dveře od chlívku. Nebo naopak - z vás udělají hrdinu. Oboje se stalo Samovi (John Travolta), který chtěl zpět jen svoji práci... než se stal loutkou médií... Čím to, že výkony Johna Travolty jsou jako na houpačce - jednou hrůza, a poté to, co dokázal v Mad City. S přehledem přehrál všechny ostatní, Dustin Hoffman a Alan Alda mu jen sekundují... ()

Reklama

Oskar 

všechny recenze uživatele

Docela slušná satira na téma "veřejné mínění je prodejná děvka". Herecký duet Hoffmana a Travolty mi vzdáleně připomíná manipulační hrátky Laurence Oliviera s Michaelem Cainem ve filmu Slídil, ale hlavně se nabízí ještě jedna, už mnohem průkaznější analogie. Každý, kdo viděl Wilderův film Eso v rukávu, mi jistě potvrdí, že Město šílenců je vlastně jeho replikou, zasazenou do jiného prostředí. A to je vždycky škoda, když film pořád něco připomíná a téměř nemluví sám za sebe. 60% ()

jasse 

všechny recenze uživatele

Tento film jsem viděla už před lety a teď jsem se na něj ráda podívala znova. A docela se divím tomu nízkému hodnocení...Média opravdu hrozně ovlivńují veřejné mínění, dokážou zmanipulovat skutečnost, jsou kolikrát těmi pravými viníky lidských katastrof...tenhle film byl velmi zajímavý, a vůbec ne nudný, navíc s plejádou dobrých herců - Dustin Hofmann, John Travolta, Alan Alda..Film tohohle typu, kde se sleduje několikahodinové vyjednávání, asi těžko může být nějak moc akční a mít spád...Tam je spíš ta psychologická síla. Prostě příběh dalšího zoufalce, který se docela náhodou stane únoscem dětí v muzeu, kde pracoval jako ostraha. Takový mírně slabomyslný chlap, ale má rodinu a děti a je hodný...Travolta ho hrál naprosto perfektně. Dustin Hofmann se taky jen tak náhodou stal vyjednavačem, a zároveň hvězdou večera. Než přišla na scénu větší hvězda - Alan Alda, takový..já nevím, ke komu bych ho přirovnala z těch amerických reportérských rafanů. A protože to sledovala celá země, tak se do toho vložil i Larry King, vynutil si rozhovor v přímém přenosu....a celé to řídili ti největší pohlaváři v médiích. Chvíli byly sympatie na straně Travolty, chvíli ne...a tak podle toho upravovali zpravodajství, rozhovory...jednou byl únosce milující otec, podruhé byl nebezpečný blázen...a všude hordy reportérů, kteří to vše jen zhoršovali. Nakonec to skončilo špatně, ono to tak většinou končí, ale kdyby u toho nebyla vždycky média, policie by měla klid a prostor a vše by skončilo v klidu..ne. To prostě vždy musí být drama na všech kanálech. A nikdo s tím nic nedokáže udělat, nikdo to nedokáže usměrnit...To vše v tom filmu bylo a dokonce s mírnou nadsázkou, a kdo to tam nepostřehl, tak ho ten film pak nemohl bavit. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Travolta v téhle falešné story hraje, až se z něho práší, ale spíš ke škodě věci, být na jeho místě někdo jiný, možná by to bylo i za čtyři... Ach jo, ta nezměrná touha po komerčním úspěchu... Celé je to hollywoodsky ukoptěné a vpodstatě zpackané. Zajímavý námět, zoufale průměrný film. Skoro dobrý. Za tři. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)

Reklama

Reklama